DIY sonosub 12" SVS PC12-NSD

Started by bullitt, May 8, 2017, 18:10:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bullitt

Quote from: Ralf67 on June 24, 2017, 08:11:44
Omdat de plate amp van SVS wel degelijk DSP gebruikt.

Deze DSP bestaat uit het knijpen, ofwel begrenzen van de subwoofer als deze buiten bepaalde grenzen gaat.
Of heb je een reden waarom je mij aanraadt de origineel bijhorende amp te gebruiken ipv de miniDSP plate amp te gebruiken en zelf de dsp naar wensen in te stellen?

yorkie13

Of zich lijkt me de miniDSP plate amp prima geschikt voor je project.

Ik zou zeggen bestellen die plate amp.

bullitt

Ik heb nu enkel nog twijfels over de isolatie.. Ik dacht aan een bitumen folie met daarop PES wadding gekleefd. Of zijn er betere alternatieven?

bullitt

Kan iemand mij aanraden met wat ik precies de bitumen het best verlijm aan de wand van de koker?

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

bullitt

Quote from: knubbe on June 30, 2017, 20:10:48
Met de zelfklevende laag? :)
Klopt, met zelfklevende laag. Maar lijkt me niet zo sterk precies, want die 5 mm bitumen weegt wel.


bullitt

Quote from: Erik1977 on June 30, 2017, 20:21:22
http://www.troelsgravesen.dk/tips.htm#Gluing_bitumen_pads
Ja, ik had ook al gedacht deze te verlijmen met Tec7 X-tack. Aangezien ik sowieso die lijm moet kopen om andere delen te verlijmen. Alleen zou ik zogezegd de lijm moeten testen op de bitumen, volgens hen.

bullitt

Ik heb eens gemaild naar miniDSP. Jammergenoeg zijn de specs op de miniDSP-125 slechts een piekvermogen van 450 watt bij 4 Ohm. Ik zal dus op zoek gaan naar een amp (evt ook amp plate) zonder eq instelling of bass boost en daar een aparte miniDSP aan hangen.

Heeft er daarnaast iemand verstand van het gebruik van glaswol, minerale wol of rockwol?

bullitt

Met wat poweren jullie DIY subs die onder de 20 Hz gaan? Ik zie bij elke PA amp een frequency respons staan van 20 Hz tot 20 kHz terwijl ik onder de 20 Hz wil zitten. Of moet ik geen aandacht besteden aan die spec?

yorkie13

Kan je de respons ook meten in room ?

bullitt

Quote from: Ralf67 on July 11, 2017, 14:43:10
Kan je de respons ook meten in room ?
Ik kan een UMIK microfoon gebruiken van een kennis wanneer de sub in mekaar zit

bullitt

ik twijfel tussen de volgende amps:

Crown XLS 1502
Behringer NU1000DSP iNuke
QSC RMX 850a (+ evt miniDSP)
Dayton Audio SA1000
Behring Eurocom AX6220

Wie kan mij helpen voor de meest kwalitatieve oplossing?  :colgate:

yorkie13

#38
En een MiniDSP plate amp ?

Bv de PWR-ICE250/DSP

2x250W @ 4Ω or 1 x 500W @ 8Ω DSP plate amplifier, Powered by ICEpower® 250ASX2 module, Ethernet control, FIR + IIR filter

bullitt

Quote from: Ralf67 on July 11, 2017, 19:54:21
En een MiniDSP plate amp ?

Bv de PWR-ICE250/DSP

2x250W @ 4Ω or 1 x 500W @ 8Ω DSP plate amplifier, Powered by ICEpower® 250ASX2 module, Ethernet control, FIR + IIR filter
Is hierboven al vermeld geweest. Dat is net de reden waarom ik bij PA amps kijk, omdat miniDSP piekvermogen meegeeft ipv continuous (RMS) output. Ik heb hier al voor gemaild naar miniDSP.

bullitt

#40
De bitumen hangt er nu al eventjes in. Nu nog wachten op de houten stukken. Alle connectoren liggen ook klaar. Enkel nog de poort inkorten op juiste lengte en beginnen monteren als de houten stukken klaar zijn

bullitt

de keuzelijst staat ondertussen op:

behringer nuke nu3000DSP of Eurocom AX6220
dayton sa1000
QSC RMX 1450a
crown xls 1502
crest cc1800
Peavy IPR2 3000 DSP
Marathon 5040

Iemand beste aanraders, wat betreft lineaire respons van de amps tot 10 Hz of 5 Hz? De Dayton is erg aantrekkelijk met zijn knappe looks en auto on/off functie, maar zit met de "issue" dat er (dacht ik) geen work-around is voor de ingebouwde 18 Hz high pass filter, of wel?

Komaan mensen, jullie doorgewinterde DIY's kunnen mij toch wel iets aanraden? :)

Dirk

het subsonic filter op de SA1000 kan je gewoon (achterop) dmv een schakelaar uitzetten
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bullitt

Quote from: Dynky on July 20, 2017, 13:18:01
het subsonic filter op de SA1000 kan je gewoon (achterop) dmv een schakelaar uitzetten
dat is dan meteen de HPF die je uit zet daar mee?

Dirk

wat heeft een subsonic filter nu weer te maken met een HPF?  :dontgetit:
ik denk dat je je even moet inlezen in eea
...en de manual van de SA1000 er misschien toch ook eens gewoon bij pakken, hij staat gewoon online hé ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bullitt

Quote from: Dynky on July 20, 2017, 19:20:59
wat heeft een subsonic filter nu weer te maken met een HPF?  :dontgetit:
ik denk dat je je even moet inlezen in eea
...en de manual van de SA1000 er misschien toch ook eens gewoon bij pakken, hij staat gewoon online hé ;)
Het werkt een beetje verwarrend als ik de vraag stel of er een work-around is voor de ingebouwde HPF van 18 Hz en als jij dan zegt dat je gewoon de subsonic filter kan uitschakelen vanachter... Dan ga ik er van uit dat je antwoordt op de vraag mbt de HPF, snap je? :)

Dirk

of dan was je vraag gewoon fout :D
want er is helemaal geen HPF op 18Hz, wel een subsonic filter op 18Hz en da's dus wat compleet anders
...lees die manual nou eens na ipv dit soort (excusez le mot) overbodige vragen te stellen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bullitt

Quote from: Dynky on July 20, 2017, 22:56:11
of dan was je vraag gewoon fout :D
want er is helemaal geen HPF op 18Hz, wel een subsonic filter op 18Hz en da's dus wat compleet anders
...lees die manual nou eens na ipv dit soort (excusez le mot) overbodige vragen te stellen.
Heb ik net gedaan, dus ik begrijp het :) bedankt

Dirk

 :thumbs-up:
ik heb momenteel ook wel enige interesse in zo'n SA1000 (wacht nog even af of m'n Crown hersteld raakt), vandaar dat ik het toevallig weet  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bullitt

Quote from: Dynky on July 20, 2017, 23:00:47
:thumbs-up:
ik heb momenteel ook wel enige interesse in zo'n SA1000 (wacht nog even af of m'n Crown hersteld raakt), vandaar dat ik het toevallig weet  ;)
Welke crown heb je staan? De XLS 1502 was namelijk mn tweede optie :) en daarna de QSC RMX 1450a