DIY Ultieme ROON HQPlayer Network Audio Adapter

Started by StereoMike, May 7, 2017, 12:34:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StereoMike

#25
Afgelopen weekend hebben we een kleine shoutout gehouden tussen de Mitac PD10BI (DN2800MT) + SOTM PCIe USB kaart en de Jetway NF9W + SOtM tX-USBhubint. Wat explosieve basweergave en mooie timing bij de Mitac. Een bordje speciaal voor rockliefhebbers? De Jetway is meer voor de fijnproevers met schitterende microdetails, zeer fraaie gelaagdheid en nog iets betere timing.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Isflicka

Je mag ook gewoon zeggen dat het volledig dichtliep........
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

StereoMike

#27
Quote from: Isflicka on July 18, 2017, 17:05:06
Je mag ook gewoon zeggen dat het volledig dichtliep........
Uiteindelijk viel het best mee. Roon zet het geheel wat meer aan en daar is de mitac gevoeliger voor. Zowel de Nimitra en de SOTM sMS-1000 hebben dat ook een beetje. Beide gebruiken precies hetzelfde mitac moederbord. Bij een latere sessie hebben we rechtstreeks via HQPlayer gespeeld en daar was het geheel wat meer in balans.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake


StereoMike

Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Leeuwarden

Mooi, ik ben benieuwd... Ik wacht geduldig af...

StereoMike

Ga er werk van maken. Ben ook wel nieuwsgierig geworden.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Leeuwarden


StereoMike

Quote from: Leeuwarden on September  8, 2017, 16:49:28
Kuch... ;D Nieuws?
Eigenlijk weinig. We hebben twee keer een defect exemplaar opgestuurd gekregen. We zijn nu in afwachting van een derde exemplaar.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Leeuwarden


StereoMike

Quote from: Leeuwarden on September 11, 2017, 10:50:20
Oh, da's balen  :omg:
Ik heb zojuist nog even een mail gestuurd voor de track and trace.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Vanmorgen de aanmelding van Fedex ontvangen dus waarschijnlijk volgende week een getest exemplaar in huis. Dan moet het toch een keer gaan lukken.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: StereoMike on September 12, 2017, 14:04:50
Vanmorgen de aanmelding van Fedex ontvangen dus waarschijnlijk volgende week een getest exemplaar in huis. Dan moet het toch een keer gaan lukken.
Tja, Fedex heeft nog geen pakket op kunnen halen dus het gaat toch nog langer duren.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

#38
Uiteindelijk is het toch nog goed gekomen. Dit keer ook in nette consumentenverpakking. Snel aansluiten en alvast even wat uurtjes inspelen.

Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

In de doos zit de nieuwste versie (V1.1) van MATRIX X-Hi Card Hi-Fi USB 3.0 PCIe Card. Gelukkig werkt deze wel zonder problemen. Het is een degelijke kaart zonder veel opsmuk. Het kaartje geeft bij mij nog niet het WOW-effect maar dat hoeft ook niet. Inmiddels weet ik maar al te goed dat er synergie moet zijn tussen het kaartje en het moederbord (Mitac PD10BI). Wel is het effect van een mooie voeding sterker dan bij een vergelijkbaar kaartje van JCAT. Voorlopig nog even verder luisteren.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Na een paar drukke weken + vakantie heb ik weer wat aanpassingen gedaan aan de de HQPlayer (Jetway NF9W moederbord, Intel Celeron N2930 Processor, 8GB Crucial, Silanna ICE08USBB en SOtM tX-USBhubint USB kaartje).

De SOtM USB heeft nu een betere klok en de voeding heeft een flinke upgrade gekregen door over te stappen op EPCOS/TDK condensatoren. Tenslotte heb ik toch maar de stap maar accu gemaakt. In mijn geval gelijk maar de grafeen lipo accu's met een zeer lage interne weerstand. Als je daar een avondje naar hebt geluisterd wil je echt niet meer terug naar het vaste net.

De volgende stap is een mooie masterklok. Ik heb al getest met twee klokken maar ik ben nu in afwachting van de SOtM sCLK-OCX10.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Kingpin

Quote from: StereoMike on October 25, 2017, 13:21:09
Tenslotte heb ik toch maar de stap maar accu gemaakt. In mijn geval gelijk maar de grafeen lipo accu's met een zeer lage interne weerstand. Als je daar een avondje naar hebt geluisterd wil je echt niet meer terug naar het vaste net.
:worship: mooi he, mijn nieuwe voedingsproject wordt er ook mee uitgerust.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack