Verhuizen: Apparatuur netjes wegwerken in het nieuwe huis?

Started by André_84, May 2, 2017, 19:59:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

André_84

Hey lui,

Weet niet of dit de goeie forumsectie is, but here goes: Als het met de financiering allemaal even meezit zijn wij per 1 augustus in het bezit van een mooie nieuwe woning. In de nieuwe woning  willen we gaan voor een wat minimalistische inrichting en zou ik het liefste de apparatuur (dwz met name versterker en bekabeling) netjes wegwerken. Als het kan misschien zelfs zonder een tv meubel. Speakers mogen gewoon zichtbaar zijn (2 vloerstaanders + sub voor, 2 boekenplankspeakers achter).

De apparatuur zou natuurlijk in een apart kastje oid kunnen, maar daar lijkt niet echt ruimte voor te zijn. Zijn hier mensen die wat tips hebben of voorbeelden ter inspiratie hoe ik dit zou kunnen aanpakken? We hebben nu overigens nog gewoon een tv, ik hoop in het nieuwe huis over te kunnen gaan op beamer + scherm.

Alvast bedankt!
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

André_84

Helaas geen duidelijkere afbeelding van de woonkamer, maar dit is 'm. Wel groot huis, helaas niet een heul groot living gedeelte:

Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

Dirk

ik heb zelf 90% van mijn "hardware" buiten de kamer staan in een vrij uitgebreid flexy-rack, omdat ik gewoon geen berg apparatuur meer in de kamer wil (ik heb een zéér minimalistische stijl ;D)...been here done that, zorgt gewoon ook voor teveel onrust ;)
het enige wat in de luisterruimte staat is hardware die ik "nodig" heb om te kunnen luisteren en kijken, dus de projector, speakers en draaitafel met phonopre (met eigen volumeregeling handig op de pre).

wat er dan in dat rack staat; router,NAS,mediaspeler,AppleTV,Digibox,pre/pro,DAC,streaming-Mac...

de eindblokken zijn bij mij nogal fors uitgevallen en staan om logistieke redenen (omdat ik wel eens wat wissel :D) in de luisterruimte vlak achter de speakers.

enige kabels die zo van het rack (wat in m'n slaapkamer in een verloren hoekje staat, fysiek is dat 2 ruimtes verwijderd van de woon-/luisterruimte) naar hier lopen zijn 2 XLR's naar de eindblokken, één HDMI naar de PJ en 2 RCA's van de phonopre.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

André_84

Hey Dynky,

Ik ben wel heel benieuwd hoe dat eruit ziet. Heb je daar een foto van?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

Dirk

van de (bijna) lege ruimte bedoel je?  ;D
van het eigen flexy-rack heb ik geen foto's en die ga ik ook niet meteen nemen, maar daar zijn via Google genoeg voorbeelden van te vinden, is immers een bekend en beproefd ontwerp ;)

't enige waar je wel even over moet nadenken is hoe je fysiek die kabels van de ene naar de andere ruimte krijgt, met als het kan een systeem wat makkelijk bijtrekken en/of verwijderen van eea toelaat.

de kamer die er hier tussen de 2 zit is m'n keuken (alles loopt onder/door één kastenwand) en ik heb daarom zo'n dikke (+-50mm diameter) rode installatiebuis gelegd van 3,50m lang onder de keukenkasten door (die heb ik gelegd nadat de keuken er al gewoon stond, enkel even de kastplint losgehaald om erbij te kunnen en de buis te begeleiden tussen de stelpootjes heen), wat maakt dat alle kabels netjes door die buis van de woonkamer naar de slaapkamer lopen, waardoor ik ook ten allen tijde makkelijk een kabel kan verwijderen of omwisselen, zonder dat ik bvb telkens een kabelgoot oid open en dicht moet gaan gooien, want dan (bij een kabelgoot die open en dicht moet) doe je dat toch niet.

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea