Het grote Pioneer & Onkyo AV Receiver Topic

Started by ppeter, April 25, 2017, 21:30:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ReRichard

Quote from: fluissie on April 23, 2019, 14:35:46
Goed de markt in de gaten houden ....
Zijn laatste paar maanden tenminste 2 rz1100 voorbij
gekomen op marktplaats , dus 2e hands moet zeker lukken

Wordt tevens een mooie Denon x6300 aangeboden momenteel

En ja als je wat meer wilt uitgegeven ... Heb sinds kort een pre/pro en man  :inlove:

Ik begin ook steeds meer te voelen voor een goede pre/pro. Nu zit ik aan de volgende stap te denken.

Eerst een fatsoenlijke preamp (wellicht de Marantz, of iets anders. De keuze = Reuze), tijdelijk mijn Onkyo als eindbak (is dit mogelijk?) inzetten. Stroom levert hij namelijk genoeg. Om op termijn de Onkyo te vervangen met een dedicated eindbak (geselecteerd op basis van match met nieuwe voorversterker).

Wat vinden jullie van dit plan?
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

FrankBe

Quote from: ReRichard on May 10, 2019, 14:39:38
Ik begin ook steeds meer te voelen voor een goede pre/pro. Nu zit ik aan de volgende stap te denken.

Eerst een fatsoenlijke preamp (wellicht de Marantz, of iets anders. De keuze = Reuze), tijdelijk mijn Onkyo als eindbak (is dit mogelijk?) inzetten. Stroom levert hij namelijk genoeg. Om op termijn de Onkyo te vervangen met een dedicated eindbak (geselecteerd op basis van match met nieuwe voorversterker).

Wat vinden jullie van dit plan?

Wil je enkel een upgrade voor 4K/HDR? Heb je een subwoofer? Wil je bij 5.0 of 5.1 blijven? Ik zie bv dat een SC-LX801 momenteel zeer goedkoop is.

jelleeelco

Vraagje, hoe verhoudt zich een SC-LX801 tot een Denon X4500H bijvoorbeeld? Zelfde prijs, alhoewel de pioneer van ver komt..

Bij de Denon kan ik uitgebreide opties vinden over HDMI passthrough on standby, bij de PIoneer niet..

ppeter

Quote from: jelleeelco on May 10, 2019, 21:06:11
Vraagje, hoe verhoudt zich een SC-LX801 tot een Denon X4500H bijvoorbeeld? Zelfde prijs, alhoewel de pioneer van ver komt..

Bij de Denon kan ik uitgebreide opties vinden over HDMI passthrough on standby, bij de PIoneer niet..
Heb je de Manual al eens doorlopen?
https://www.pioneer-audiovisual.eu/nl/productmanual/13369

Op onze SC-LX501 werkt de HDMI passthrough on standby goed! 👍
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

jelleeelco

Kun je van source wisselen terwijl versterker uit staat?

ppeter

Quote from: jelleeelco on May 10, 2019, 21:20:33
Kun je van source wisselen terwijl versterker uit staat?
Als je CEC hebt aanstaan, dan stuurt hij alle bronnen door die met HDMI verbonden zijn.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

jelleeelco

Hoe krijg je dan beeld van de source die je wilt zien? Of werkt CEC zo dat als je een apparaat aan gaat, die bron wordt doorgegeven?

fluissie

Quote from: FrankBe on May 10, 2019, 19:34:33
Wil je enkel een upgrade voor 4K/HDR? Heb je een subwoofer?

Snap deze opmerking niet echt.....??

Op bijna alle receivers of pres vd laatste 3 jaar zit 4k en hdr
Plus een subwoofer wel of niet beïnvloed de keuze waarom ?




FrankBe

Quote from: fluissie on May 10, 2019, 23:43:01
Snap deze opmerking niet echt.....??

Op bijna alle receivers of pres vd laatste 3 jaar zit 4k en hdr
Plus een subwoofer wel of niet beïnvloed de keuze waarom ?

ReRichard wil toch upgraden vanaf een Onkyo TX-NR5008 omwille van zijn nieuwe Epson TW9300 4K beamer? Daarom de vraag of de upgrade enkel voor de 4K passthrough bedoeld is of ook er ook over extra opties zoals Atmos/DTS:X nagedacht wordt. Wel of geen subwoofer kan verschil maken voor het gevraagde vermogen van de AVR. Als je 5 kanalen fullrange wil aansturen heb je wel wat vermogen en stabiliteit nodig.

FrankBe

Quote from: jelleeelco on May 10, 2019, 21:06:11
Vraagje, hoe verhoudt zich een SC-LX801 tot een Denon X4500H bijvoorbeeld? Zelfde prijs, alhoewel de pioneer van ver komt..

Bij de Denon kan ik uitgebreide opties vinden over HDMI passthrough on standby, bij de PIoneer niet..

De Pioneer doet dit eveneens via de HDMI CEC instellingen. Hier staat de HDMI Standby Through op Auto (Eco) Soms heb ik wel dat ik de digitale TV decoder aanzet waarna de TV mee aangaat en de versterker uit blijft.

Ik heb een Denon AVR-X2500H en SC-LX901 waarvan ik allebei zeer tevreden ben. Beiden merken zijn volgens mij dus een goede keuze.

fluissie

#60
Quote from: FrankBe on May 11, 2019, 10:29:37
ReRichard wil toch upgraden vanaf een Onkyo TX-NR5008 omwille van zijn nieuwe Epson TW9300 4K beamer? Daarom de vraag of de upgrade enkel voor de 4K passthrough bedoeld is of ook er ook over extra opties zoals Atmos/DTS:X nagedacht wordt. Wel of geen subwoofer kan verschil maken voor het gevraagde vermogen van de AVR. Als je 5 kanalen fullrange wil aansturen heb je wel wat vermogen en stabiliteit nodig.

Uitgaande van een ACTIEVE subwoofer maar dit geen z@k
uit met betrekking tot het gevraagde vermogen van een
Receiver , dus deze opmerking nogmaals ... :confused:

Verder gaat rerichard benw speakerd aansturen welke
Zo ie zo al geen van allen FULL RANGE kunnen spelen
(Überhaupt meerdere speakers in een surround opstelling die FULL RANGE kunnen spelen is een unieke situatie)

Zie is een pre of reciever te vinden vd laatste 3 jaar
Die GEEN dtsx of atmos heeft naast hdr en 4k...., Is ook
al een prestatie op zich... ;D

Ik snap nog steeds niet echt je punten of wat je wilt
duidelijk maken

ReRichard

#61
Quote from: FrankBe on May 10, 2019, 19:34:33
Wil je enkel een upgrade voor 4K/HDR? Heb je een subwoofer? Wil je bij 5.0 of 5.1 blijven? Ik zie bv dat een SC-LX801 momenteel zeer goedkoop is.

De hoofdreden is 4k/HDR. Maar na een gesprek met de vrouw des huize heb ik ook toestemming gekregen om een verlaagd platfond te maken en atmos speakers in te bouwen  :headbanging:

Subwoofer staat al een tijdje op het verlanglijstje maar is geen prioriteit (ben geen basshead).

Zojuist de LX801 (+-1100) en LX901 (1499,-) bekeken en dat zijn leuke versterkers. Heeft het dan nog wel nut om de Onkyo als eindtrap te gebruiken?

Momenteel zijn mijn L+R fronts ingesteld als full range, de surrounds en center speaker niet.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

FrankBe

Quote from: ReRichard on May 11, 2019, 11:29:20
De hoofdreden is 4k/HDR. Maar na een gesprek met de vrouw des huize heb ik ook toestemming gekregen om een verlaagd platfond te maken en atmos speakers in te bouwen  :headbanging:

Subwoofer staat al een tijdje op het verlanglijstje maar is geen prioriteit (ben geen basshead).

Zojuist de LX801 (+-1100) en LX901 (1499,-) bekeken en dat zijn leuke versterkers. Heeft het dan nog wel nut om de Onkyo als eindtrap te gebruiken?

Momenteel zijn mijn L+R fronts ingesteld als full range, de surrounds en center speaker niet.

Mooie evolutie  ;D

Met de beresterke SC-LX901 kan je die Onkyo gerust aan de kant schuiven. Volgens de specificaties kan de voeding 880W leveren.

FrankBe

Quote from: fluissie on May 11, 2019, 11:01:34
Uitgaande van een ACTIEVE subwoofer maar dit geen z@k
uit met betrekking tot het gevraagde vermogen van een
Receiver , dus deze opmerking nogmaals ... :confused:

Verder gaat rerichard benw speakerd aansturen welke
Zo ie zo al geen van allen FULL RANGE kunnen spelen
(Überhaupt meerdere speakers in een surround opstelling die FULL RANGE kunnen spelen is een unieke situatie)

Zie is een pre of reciever te vinden vd laatste 3 jaar
Die GEEN dtsx of atmos heeft naast hdr en 4k...., Is ook
al een prestatie op zich... ;D

Ik snap nog steeds niet echt je punten of wat je wilt
duidelijk maken

Momenteel geen sub aanwezig in de set van ReRichard :P
Uiteraard hebben alle actuele toestellen de meeste van deze opties, maar een instap AVR van €300 zal het veel lastiger krijgen met veeleisende speakers en dan zeker als het LFE kanaal via de hoofdspeakers weergegeven wordt. In mijn slaapkamer is de Denon AVR-X2500H voor 4.1 meer dan toereikend maar in mijn living is de SC-L901 geen overbodige luxe voor de 7.2.4 set.

Tabcam

Quote from: FrankBe on May 11, 2019, 12:39:19
Mooie evolutie  ;D

Met de beresterke SC-LX901 kan je die Onkyo gerust aan de kant schuiven. Volgens de specificaties kan de voeding 880W leveren.
880W voor elf luidsprekers zonder aparte subwoofer kan met minder efficiënte luidsprekers wel eens te kort komen. Ik zou hem niet direct aan de kant schuiven omdat de Onkyo in stereo al de helft kan leveren. Dan wordt het voor de Pioneer gemakkelijker de andere 9 kanalen te bedienen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Teejoo

#65
Ik zou zeker een losse eindversterker blijven gebruiken als deze kwalitatief goed is!

Aanvulling: Ik dacht dat je ook een losse eindtrap had.

FrankBe

Quote from: TabCam on May 11, 2019, 12:56:09
880W voor elf luidsprekers zonder aparte subwoofer kan met minder efficiënte luidsprekers wel eens te kort komen. Ik zou hem niet direct aan de kant schuiven omdat de Onkyo in stereo al de helft kan leveren. Dan wordt het voor de Pioneer gemakkelijker de andere 9 kanalen te bedienen.

Ik zou me niet al teveel zorgen maken over de krachtreserves van de SC-LX901 :P

Met de Onkyo erbij zit je nog met het comfort aspect: Hoe start je het toestel mee op? Ik zie geen 12V trigger input. Ook zal er geen HT bypass aanwezig zijn en moet je telkens langs de interne volumeregeling (extra verlies geluidskwaliteit?) die je waarschijnlijk vrij hard moeten zetten. Kan je het toestel op een voldoende hoog volumeniveau laten opstarten en ga je jezelf niet rot schrikken wanneer je per ongeluk bv de tuner opzet? Dan liever een aparte hoogwaardige eindversterker met 12V trigger  ;D

pameijer

Ik ben een beetje op zoek gegaan naar een volgende 4k/hdr capable processor. Al mijn speakers zijn volledig actief dus heb genoeg aan een prepro. Ik vind de UHD spelers van Pioneer erg mooi en was op zoek naar een bijpassende pre. Ik kon echter niets vinden? Klopt het inderdaad dat Pioneer momenteel geen surround voorversterkers in zijn assortiment heeft?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

FrankBe

Quote from: pameijer on May 11, 2019, 15:24:19
Ik ben een beetje op zoek gegaan naar een volgende 4k/hdr capable processor. Al mijn speakers zijn volledig actief dus heb genoeg aan een prepro. Ik vind de UHD spelers van Pioneer erg mooi en was op zoek naar een bijpassende pre. Ik kon echter niets vinden? Klopt het inderdaad dat Pioneer momenteel geen surround voorversterkers in zijn assortiment heeft?

Is er ooit al een Pioneer processor op de markt geweest? Anders gewoon een SC-LX504, 701, of 801 kopen en je speakers aansluiten op de pre-out?

Tabcam

Quote from: FrankBe on May 11, 2019, 13:48:57
Ik zou me niet al teveel zorgen maken over de krachtreserves van de SC-LX901 :P

Met de Onkyo erbij zit je nog met het comfort aspect: Hoe start je het toestel mee op? Ik zie geen 12V trigger input. Ook zal er geen HT bypass aanwezig zijn en moet je telkens langs de interne volumeregeling (extra verlies geluidskwaliteit?) die je waarschijnlijk vrij hard moeten zetten. Kan je het toestel op een voldoende hoog volumeniveau laten opstarten en ga je jezelf niet rot schrikken wanneer je per ongeluk bv de tuner opzet? Dan liever een aparte hoogwaardige eindversterker met 12V trigger  ;D
Ik zei alleen dat ik hem niet direct aan de kant zou schuiven :tongue2:. Ik zou altijd een echte eindversterker prefereren boven deze oplossing, alleen als tijdelijke oplossing zou ik deze optie open houden.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

ppeter

Quote from: jelleeelco on May 10, 2019, 22:14:26
Hoe krijg je dan beeld van de source die je wilt zien? Of werkt CEC zo dat als je een apparaat aan gaat, die bron wordt doorgegeven?
Yep!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

jelleeelco

Hmm, ok dat gaat voor mij niet werken. Sat staat altijd aan, Shield en Humax in standby...

Ik koop wel een switch...lijkt mij goedkoopste oplossing; zou het ook jammer vinden om de LX81 weg te doen; super ding.



ppeter

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

H&C Hifi


ppeter

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **