3d Desktop Windows XP

Started by Spacebass, April 14, 2004, 23:00:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

QuoteSphereXP is een nieuwe, 3D desktop voor Microsoft Windows XP. Een hele nieuwe manier om objecten als ikonen en programma's te rangschikken op je beeldscherm.

http://www.hamar.sk/sphere/

O0



DJ_GJ

Ik heb even die clipjes bekeken, en moet zeggen dat ik het niet echt handig vind.

J.A.F._Doorhof

Geinstalleerd en er meteen weer afgegooid
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Ohhh ik gebruik hem zelfs op werk  ???

Wat was de reden daarvan Frank?

J.A.F._Doorhof

Te lage resolutie VEEL te laag en ik werk met 2 monitoren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Raar eigenlijk...ik heb dat enkel en alleen voor de background en met een TFT scherm.
Heb je ook al; gestoeid met de angel settings enz...
(Rechtsklikken en properties)

Het rondbewegen kan overigens alleen als je het wieltje de Muis op AutoScroll zet en MS compatible only..

Hij werkt overigens met de standaard 3d engine en is in Dot net geschreven...

Hij is nog Beta dus er zijn bugs...heel mooi te vertellen is dat je geen crash hoeft te verwachten en redelijk veilig is...hoop ik  ;D

Ik heb begrepen dat hij eigenlijk nog veel mooiere dingen wil maken/toevoegen, maar inmiddels al weer beperkingen aan XP heeft ontdekt om dit mogelijk te maken...Longhorn zal vanwege de dot net achtergrond een hoop beperkingen wegnemen...

Ik vind het prachtig...heb een beetje het zelfde gevoel als toen ik de eerste pc games zag...dit staat echt nog in de kinderschoenen  :D

FrankB

#6
Eens even proberen ... kan het niet anders dan met Frank eens zijn. Veel te lage resolutie (werk zelf met 1600*1200) en daardoor voor mij volledig onbruikbaar.

Nice concept though
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

B.J.

Hmmm waar zullen ze hun ideeen hebben opgedaan??? Iemand bekend met SAFARI?

garmtz

Quote from: bac on April 27, 2004, 10:06:19
Hmmm waar zullen ze hun ideeen hebben opgedaan??? Iemand bekend met SAFARI?

SUN?

Spacebass

Ik vind het zo raar dat jullie het alleen over de resolutie hebben en niet over het concept???

Laten julie je zo afstompen op een lage resolutie dat jullie niet eens geprobeerd hebben om er daadwerkelijk iets mee te doen?
Slaat jullie fantasie niet ophol met dingen als een 3d bril en een virtuele ruimte om je heen waar je alles net als in real life om je heen kan ordenen?

Nou ja, zal waarschijnlijk wel anders tegen dit soort vernieuwende dingen aankijken...


Safari..wat is dat en heb je er een link van?  ;D

B.J.

Oops ik bedoel geloof ik panther. http://www.apple.com/macosx/overview/

Ik had laatst iemand aan de helpdesk met zijn MAC en dat besturingssysteem is wel heel erg 'grafisch' sweet!

Safari is hun browser (http://www.apple.com/safari/)

Spacebass


FrankB

Quote from: Spacebass on April 27, 2004, 10:14:17
Ik vind het zo raar dat jullie het alleen over de resolutie hebben en niet over het concept???

Laten julie je zo afstompen op een lage resolutie dat jullie niet eens geprobeerd hebben om er daadwerkelijk iets mee te doen?
Slaat jullie fantasie niet ophol met dingen als een 3d bril en een virtuele ruimte om je heen waar je alles net als in real life om je heen kan ordenen?

Nou ja, zal waarschijnlijk wel anders tegen dit soort vernieuwende dingen aankijken...

Dat is niet waar, ik heb aangegeven dat ik het een leuk concept vind. De uitwerking vereist nog enige arbeid en daardoor is het voor mij nu nog niet bruikbaar. Maar wellicht in de toekomst een erg leuke uitbreiding!!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Spacebass

QuoteNice concept though
Da's waar!
Ik gebruik het op werk trouwens wel gewoon..tis net een aircombat game als je het aantal graden verhoogd is er redelijk goed mee te werken omdat je dan het idee krijgt dat de resolutie ook verhoogd wordt...

Mja het is nog geen staircase vrije desktop. De apps waarmee je wilt werken zijn overigens gewoon normaal 2d dus eigenlijk ziet alleen een achtergrond app er 3d uit..

B.J.

Quote from: Spacebass on April 27, 2004, 10:29:18
Dit bedoel je?

Ja, al die iconen worden ook zo 3d als in die sphere. Screens gaan ongeveer op dezelfde manier naar voren en achter. Werkt echt super (alleen vond ik het een beetje druk oid) maar dat zal wel wennen zijn.