Welke provider levert beste tv beeld; XS4ALL of Ziggo?

Started by ddex, April 23, 2017, 12:33:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ddex

Blijft de vraag Ziggo voor beste tv of glasvezel. Vond het beeld vergeleken met KPN echt veel beter. KPN abonnement ewas dacht ik iets van 50MB. Alleen heeft Ziggo weer die klote Horizon box.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Siddartha

Oven 6 weken loopt mijn T-mobile thuis contract af dus kan weer gaan kiezen.
Vind het best lastig.
Ziggo heeft een matige uploadsnelheid en hoor Idd veel rare verhalen over Horizonbox.
T-mobile heeft een fijn klein kastje en goed internet en ook nog eens Fox Sports 1, maar de beeldkwaliteit is Idd minder dan Ziggo
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

bigbro

Iedereen zijn eigen ervaring. Ik heb al jaren een Horizonbox. Ja, hij loopt een enkele x vast. Ben echter best blij met de box. Hij heeft een heel goed upscaler. Heb deze vergeleken met de upscaler in mijn Oled voor wat betreft 1080i naar 1080p en ik vond de upscaler in de Horizon beter.
Ook het live pauzeren etc is prettig.

pameijer

Je hoeft die Horizon toch niet te gebruiken? Ligt hier ook in de verpakking; heb het wel geprobeerd maar het lawaai, de interface, zapsnelheid en opstartduur zorgden ervoor dat hij na 3 dagen weer retour in de doos ging. Nu weer gewoon een Vu+ Duo2-decoder en ook een TV-server met TVheadend voor perfecte TV door het hele huis. Het enige dat ik mis is interactieve TV, maar dat is voor mij maar een klein puntje.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Siddartha

Moet zeggen dat wij best vaak gebruik maken van begin gemist. Live pauzeren lijkt me ook wel prettig, maar dat heeft t-mobile niet.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

ddex

Wat de Consumentenbond ook zegt; ik vind het tv beeld van glasvezel niet fraai. Internet wel beter als bij Ziggo. Hoewel financieel onvoordeliger overweeg ik tv van Ziggo en internet van KPN. Alleen die horizon box van Ziggo is een onding. Maar ze hebben ook nog gewone ontvangers.

Raymond187

Ziggo krijg je standaard die humax 5300c oid. Horizon box is additioneel.

ddex


ddex

Gisteravond nog eens uitgebreid Ziggo horizon met KPN TV vergeleken. Het is heel duidelijk; Ziggo levert een zo veel beter en fraaier beeld dan KPN waar je het scherpe en contrastrijke gewoon mist. Ga je ook nog vergelijken met de Duitse zenders dan is het helemaal schrikken. Hier levert KPN echt een bedroevend plaatje. Ziggo Horizon scherp beeld.

LA-384

Quote from: darkdevil on April 25, 2017, 16:14:55
Ik was zelf ook wel verbaasd over het toch duidelijke verschil op zijn TV. Alles was goed aangesloten met goede kabels en zowel bij Ziggo als KPN uiteraard op dezelfde resolutie, beste wat mogelijk is, ingesteld. Het Ziggo beeld was ook zoveel prettiger om naar te kijken. Alleen is die Horizon box ook niet alles. (lawaaiige ventilator, en volgens mij nog steeds de nodige bugs) ,maar qua beeld duidelijk Ziggo het mooist. (kleuren ook zo flets bij KPN).

Op zich verbaasd mij het grote verschil, vooral het genoemde kleur en contrast verschil. Ik was in de veronderstelling dat de omroepen/zenders een bepaalde kwaliteit leveren, die kabelmaatschappijen, e.d. Gewoon door hun verbinding naar de klant duwen. Eventuele verschillen zou ik dan eerder verwachten in artefacts.

Liepen beide verbindingen via een receiver of waren ze rechtstreeks op de tv aangesloten (via aparte hdmi)? In het tweede geval zou het zomaar kunnen zijn dat de kleurinstellingen van de tv het verschil veroorzaakte. Vaak kun je die volgens mij per bron instellen.

MOHTFAN

Ik heb kpn en sat. Ik vind zelf het HD beeld van kpn zeer goed. (HD) Kleuren en contrast zijn ~97% ? net zo goed als ZDF hd wat geen full hd is maar wel high bit. Enige wat voor mij duidelijk slechter is is de scherpte.  Ik bedoel bv de individuele haren zijn op sat duidelijker te onderscheiden, wat ook te verwachten is met de hoge bit rate. Maar bij kpn ook niet te laag dat ik artefacten hierdoor kan zien (haren zijn wel duidelijk te zien alleen minder goed), wat ik wel bij iemand in het verleden heb gezien bij Vodafone vooral bij blacks, maar daar heb ik geen last van bij kpn. Ziggo kan ik niet direct vergelijken, maar daar ziet het beeld ook prima uit, maar bij mijn moeder die een upc tuner heeft, traaaaag, geluid valt regelmatig even weg, beeld lijkt onrustiger (bv bij panning), menu is bagger en dan denk, ben ik blij dat ik geen ziggo heb genomen. Ik heb overigens momenteel pairbonded vdsl 100+ down 60+ up (gemeten) en de laatste arris hd kpn box, gekalibreerde tv

Ik vermoed dat ziggo alleen de scherpte beter levert (maar omdat ik dit niet op hetzelfde aparatuur en direct kan vergelijken blijft dit lastig ) Of dat in vergelijking bij de glas kanalen nog is kan ik niet zeggen. Als er geen snel internet op je adres mogelijk (minder dan 30 mb) is dan zou ik niet kiezen voor kpn want van wat ik heb gelezen liggen daar duidelijk nog problemen voor tv. Ga maar binnenkijken bij een kpn winkel die geven een bagger beeld wat ik thuis niet heb, tenzij er winkels zijn die wel een goed beeld laten zien?
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK