Vifa basis 2.0 Marantz 7003 (Te zwak?)

Started by audio_stabilo, April 20, 2017, 21:03:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Ik heb een paar vifa 2.0 speakers overgenomen van iemand.  Dit staat nu op een PM7003. Ik ben alleen bang dat deze te zwak is. Net hoorde ik namelijk een plop uit de woofers komen. Is dit clippen ? De vifas zijn 91 db en 4 ohm

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

audio_stabilo

Quote from: dre73 on April 20, 2017, 21:06:18
Hoe hard ging het?

Wel hard. Maar niet kei hard ofzo.  Wat ik af en toe wel eens lekker vind om te doen trouwens

audio_stabilo

Heb ook de basis 95 gehad. Die kon je alles geven. Maar weet niet meer met welke versterker

dre73

Een plop of een pok?
Als je de units met je handen beweegt,lopen ze dan aan?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

audio_stabilo

Quote from: dre73 on April 20, 2017, 21:29:04
Een plop of een pok?
Als je de units met je handen beweegt,lopen ze dan aan?

Pok eigenlijk meer. Woofers lopen niet aan :)

audio_stabilo

maar zou die te zwak zijn? Zijn namelijk nogal flinke jongens

dre73

70W zou in theorie genoeg moeten zijn,mits de impedantie niet te laag gaat.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

audio_stabilo

Quote from: dre73 on April 20, 2017, 21:54:29
70W zou in theorie genoeg moeten zijn,mits de impedantie niet te laag gaat.

Denk dat de voeding belangrijker is dan het aantal watt toch? ik weet niet tot hoe ver ze zakken in ohm. ik kan dat nergens vinden

audio_stabilo

Maar iemand een idee verder of het te zwak is.

Dura

Die Vifa Basis ken ik wel, mijn broer heeft ze al meer dan 20 jaar, ik weet niet zeker of dat de 2.0 is.
Probleem is dat ze heel laag gaan, 20 hz, daar is veel energie voor nodig, in het laag zit dan ook een dubbele woofer van 25cm, waardoor de impedantie daar flink daalt tot 3.3 Ohm. Daarvoor heeft een versterker een hele stabiele voeding nodig, bij mindere versterkers hoor je dat ze de speaker niet goed kunnen dempen en klinkt het laag vreemd, alsof je vooral de poorten hoort. 75 Watt zou genoeg moeten zijn, maar ik vraag me af of de versterker (ik ken 'm niet wel) stabiel genoeg is om de speakers onder controle te houden?
Een plof heb ik er nooit uit gehoord ook niet bij duidelijk ongeschikte versterkers.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

audio_stabilo

Dankje wel voor het antwoord.

Dit is wat ik bedoel. Op de 7 seconde

https://youtu.be/LHXhPRHDkPI

H&C Hifi

Beginnen bij het begin..

Is het enkel met dit nummer ?
Hoever staat de versterker open ?
zijn teveel variabelen.

Heb je al een andere versterker geprobeerd ? laatst had je toch een advance staan ?

audio_stabilo

Quote from: HcHifi.nl on April 21, 2017, 18:01:33
Beginnen bij het begin..

Is het enkel met dit nummer ?
Hoever staat de versterker open ?
zijn teveel variabelen.

Heb je al een andere versterker geprobeerd ? laatst had je toch een advance staan ?

Tot nu toe alleen bij dat nr. Maar ben niet van  plan omdat vaak te testen haha.

Andere versterke4 heb ik nog niet geprobeerd.

Maar denken jullie dat deze marantz te zwak. is? Voeding.

Dura

Quote from: audiogek on April 21, 2017, 15:51:19
Dankje wel voor het antwoord.

Dit is wat ik bedoel. Op de 7 seconde


Klonk niet echt als een woofer die de eindstop bereikte dacht ik. Als je het zachter draait, wat hoor je dan in dat nummer?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

audio_stabilo

Quote from: Dura on April 21, 2017, 18:13:12
Klonk niet echt als een woofer die de eindstop bereikte dacht ik. Als je het zachter draait, wat hoor je dan in dat nummer?

Een laag stuk

RalphH

Quote from: audiogek on April 21, 2017, 18:12:22
Tot nu toe alleen bij dat nr. Maar ben niet van  plan omdat vaak te testen haha.

Andere versterke4 heb ik nog niet geprobeerd.

Maar denken jullie dat deze marantz te zwak. is? Voeding.

Wellicht even alle vragen van marcel beantwoorden dan te blijven vragen of ie te zwak is ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

audio_stabilo

Nog een keer getest.  Het is alleen bij de linker bovenste woofer.  Je hoort het ook gek mee trillen. Als je dat harder zet komt er een soort "scheet" geluid.

Andere speaker niks aan de hand. Daar hoor je geen getril

audio_stabilo

Quote from: HcHifi.nl on April 21, 2017, 18:01:33
Beginnen bij het begin..

Is het enkel met dit nummer ?
Hoever staat de versterker open ?
zijn teveel variabelen.

Heb je al een andere versterker geprobeerd ? laatst had je toch een advance staan ?

Advance heb ik niet meer. En het volume staat ongeveer op een kwart

chansig

Continue op hetzelfde punt van het nummer ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: chansig on April 21, 2017, 18:46:43
Continue op hetzelfde punt van het nummer ?

Gr. Hans

Nou heb het al gezien... onder de speaker dat gele. Die ring.Zit de speaker niet op vast. Zit los. Dus vandaar. Had hem eruit gehaald.  Weet niet of dat te lijmen is? Heb al contact opgenomen met de verkoper maar die neemt nog niet op

H&C Hifi

Spider die los zit, als hij niet gescheurd is kun je dat wel plakken.
Wil je zeker weten dat het goed zit breng je de speaker naar audiolab.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

audio_stabilo

Is de woofer van de 2.0 eigenlijk minder krachtig dan die in de basis 95? Weegt namelijk een heel stuk lichter ook

H&C Hifi

Het gaat om de prestaties, aan enkel het gewicht kun je niet zien hoe goed iets presteert.