Oppo UDP-205 (nu beschikbaar)

Started by papaleo, April 19, 2017, 20:43:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Atmoz

Quote from: Erik van Voorst on October  6, 2017, 19:09:36
Enfin ik ga het antwoord op mijn vraag wel mee maken want ik heb de UDP-205 regiovrij zonevrij ook zojuist besteld  O0

........en een nieuwe vraag, heeft er al iemand het beeld van de 105 (Darbee) vergeleken met de 205
Ben wel benieuwd omdat ze met Darbee op de 205  nog even wachten ivm (kostbare complexe) implementatie.

Proficiat met deze mooie speler Erik!

Ik heb meteen een vraagje:

Zou de Oppo 205 een GOEDE (duidelijk hoorbare) upgrade zijn voor in mijn woonkamer?

Daar staat als CD-speler nu een Oppo BDP-93 en een Marantz CD6003.
Versterking wordt gedaan door Marantz PM11s3 en de speakers zijn B&W 803 Diamond.

Ik heb zelf het idee dat beide CD-spelers beter kunnen. De Marantz CD-speler is "maar" een instapper en de "oude" Oppo 93 is al wat ouder.


Aangezien de nieuwe Oppo 205 ook XLR uitgangen heeft komt deze wat serieuzer over. Een goede combinatie voor op de PM11s3?
Met deze speler zou ik tevens het "probleem" hebben opgelost dat ik in de woonkamer nog geen UHD discs kan kijken :)

Wie 'O wie?

Alvast dankt voor 't meedenken :worship:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Erik van Voorst (in memoriam)

#101
Als je de analoge uitgangen gaat gebruiken ...Zeker weten..ik heb nl. ook nog de 93  :D
De stereo uitgangen zijn van hetzelfde niveau als de 7.1 analoog uit.

Die audiostages van de 105 en nu de 205 zijn echt wel serieus high end..ik vind deze speler voor wat hij kan werkelijk spotgoedkoop.

De 205 schijnt zelfs weer mooier te klinken dan de 105 maar zover met testen  ben ik nog niet....(sinds 1 dag)

Je Marantz verdient het  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Stef

- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

kyrill

"p het avs-forum zijn plenty mensen die de 205 direct op hun eindversterkers aansluiten en dus geen voorversterker gebruiken." uit pagina 1

Is het 100% zeker dat dit kan? Als je dus geen receiver hebt kan je de volume regelen vanuit de afstandsbediening van de oppo?
bvb is er een master volume control voor alle kanalen ineens?

Raymond187

Kan je hier ook vanaf je NAS je BD rips afspelen?

stardust

Wij komen met onze wensenlijst uit op deze speler/streamer. We kijken regelmatig originele films, en wil daarnaast ook streamen vanaf een NAS en/of losse HDD. Ook willen we gebruik gaan maken van muziek diensten als Tidal i.c.m. Roon. Nou las ik dat Oppo ermee gaat stoppen... is het nog verstandig om voor deze speler te gaan, of beter even verder te gaan zoeken? Ik wil er toch wel een jaar of 5 zeker van kunnen genieten. ;D

activ

Zou er gewoon voor gaan, de garantie blijven ze gewoon honoreren en het is echt een top speler.

TopGun2010

Heb er ook net een gekocht, is geen vergelijkbare op dit moment. Top speler
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Ralph71

Geen seconde twijfelen, de Oppo is elke cent waard!
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

audio_stabilo

#110
Hoe zit dat nou. Ik las op alpha audio (misschien achterhaald) dan de streamingsdiensten niet in de oppo app zit. Natuurlijk lukt Roon wel want hij is Roon ready. Leuk.... maar ik denk dat de Roon core niet op de oppo draait?. Dit betekend dat als je tidal of iets wilt gebruiken je ook nog een pc aan moet hebben waar Roon core opdraait ? Mijn kef ls50w waren ook Roon ready maar de core draaide daar niet op. Deze moest volgens mij perse op een pc draaien. Of heb ik het verkeerd gedaan toen en draaide de core op de ls50?

Bijvoorbeeld de Elac Discovery draait de core wel op.

audio_stabilo


Toni ( JVB Digital )

Quote from: stardust on May 11, 2018, 20:57:48
Wij komen met onze wensenlijst uit op deze speler/streamer. We kijken regelmatig originele films, en wil daarnaast ook streamen vanaf een NAS en/of losse HDD. Ook willen we gebruik gaan maken van muziek diensten als Tidal i.c.m. Roon. Nou las ik dat Oppo ermee gaat stoppen... is het nog verstandig om voor deze speler te gaan, of beter even verder te gaan zoeken? Ik wil er toch wel een jaar of 5 zeker van kunnen genieten. ;D

Er komt geen ontwikkeling van een nieuwe generatie spelers hetgeen op zich voorstelbaar is.
De huidige produktie van de spelers draait voorlopig nog gewoon door,
Sterker nog ...Vanaf 1 juni opent het nieuwe distributie centrum in Duistland en zullen de spelers vanuit het nieuwe distributie centrum geleverd worden waar ook de service en garantue zullen worden afgehandeld.

+/- 10 Juni komen de eerste spelers daar aan.
De UDP 203 is op dit moment gewoon leverbaar, de UPD 205 vanaf +/- 10 juni weer.


JVB Team