Dali Rubicon Atmos installatie

Started by Cloudie, April 18, 2017, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cloudie

Het er al weer een jaar voorbij en de bouw van mijn nieuwe woning had uiteraard hier en daar wat vertraging.
1.5 maand geleden eindelijk verhuisd en alles kunnen installeren. Ik heb nog heel wat te doen voordat het echt klaar is maar de speakers staan in ieder geval  :pompom:

Er komt nog een nieuw, op maat gemaakt, zwevend TV meubel waarin alle apparatuur en center speaker mooi in opgeborgen kan worden. Zodra die er is kan ik precies de juiste lengte kabels voor de diverse apparaten bepalen en aansluiten. In de tussentijd nog de kabels achter de TV door een goot trekken.
Er is nog ruimte en een kabelgoot voor ooit een tweede sub zodra de financiën weer op orde zijn  :laugh:



Gordijnen komen nog wat zeker heel wat voor de akoestiek gaat doen.



De 4 Atmos speakers netjes in het plafond



Speakerkabel netjes door de vloer de stand in



In de tussen tijd al erg tevreden met het resultaat.

Atmoz


Zeer mooi!
Lekker strak ook allemaal O0

Heerlijk genieten daar :pompom:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Ralf67

Heel mooi, maar heb je kleine luidsprekers of hele grote katten ?

Arcenon

Wauw wat een droom(huis)ruimte, is dit huis zelf ontworpen?
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Dirc

Nondeju, dat is nog eens mooi en vrouwvriendelijk weggewerkt.
Hoe klinkt de hele set nu? Ben al lang fan van onder meer Dali. Ik zou weleens wat pure meetgrafiekjes van de Dali willen zien om te weten hoe de speaker het in een neutrale ruimte doet.

DofN

#30
Heel strak. Mooi huis ook, zo op de foto. Ik vermoed wel dat de akoestiek nogal hard is? En de DALI rubicon is een mooie serie.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


Cloudie

Quote from: Atmoz on July 17, 2018, 16:47:58
Zeer mooi!
Lekker strak ook allemaal O0

Heerlijk genieten daar :pompom:

Jah eindelijk!

Quote from: Ralf67 on July 17, 2018, 17:53:48
Heel mooi, maar heb je kleine luidsprekers of hele grote katten ?

Meer gemiddeld van beide  ;), wel een grote krappaal zodat ze niet steeds op de fronts zitten  ::)

Quote from: Arcenon on July 17, 2018, 19:16:23
Wauw wat een droom(huis)ruimte, is dit huis zelf ontworpen?

Klopt. Op de buiten dimensies na hebben mijn vriendin en ik alles zelf kunnen ontwerpen en uit laten voeren. Hierdoor hebben we een grote open woonkamer van iets meer dan 7x7m met aansluitend een ruime eethoek en open keuken. Hierdoor konden we ook goed rekening houden met thuis werken en (hopelijk ooit) een gezinsuitbreiding.  :laugh:

Quote from: Dirc on July 17, 2018, 19:40:59
Nondeju, dat is nog eens mooi en vrouwvriendelijk weggewerkt.
Hoe klinkt de hele set nu? Ben al lang fan van onder meer Dali. Ik zou weleens wat pure meetgrafiekjes van de Dali willen zien om te weten hoe de speaker het in een neutrale ruimte doet.
Ik denk dat mn vriendin het niet helemaal eens is met de vrouwvriendelijkheid, maar zo is het af en toe geven en nemen. ;-) De set klinkt al goed, maar door de akoestiek komen ze nog niet tot hun recht.
Zodra de woonkamer echt af is (nieuw tv meubel, gordijnen, kleedje en aanpassing zithoek) ga ik er mee aan de slag. Ik verwacht echter niet dat niet heel snel zal zijn.  ::)

Quote from: doorofnight on July 17, 2018, 21:01:58
Heel strak. Mooi huis ook, zo op de foto. Ik vermoed wel dat de akoestiek nogal hard is? En de DALI rubicon is een mooie serie.


Quote from: morca on July 17, 2018, 21:04:43
Een lust voor het oog,wat een mooi huis.
Akoestisch gezien een nachtmerrie.
Danku Danku ^.^
en klopt, maar we zijn nog (lang) niet klaar  :D

pvd_66

Mooi weggewerkt alles en super strakke kamer, nice  :clapping:
Heb je een verlaagd plafond? Die Dali e80 zijn volgens mij nogal diep om in te bouwen.
Ik heb zelf ook alles van Dali en ga over tijdje verhuizen en wil ook Atmos speakers. Ben me dus aan het oriënteren.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Cloudie

#34
Quote from: pvd_66 on July 20, 2018, 14:41:48
Mooi weggewerkt alles en super strakke kamer, nice  :clapping:
Heb je een verlaagd plafond? Die Dali e80 zijn volgens mij nogal diep om in te bouwen.
Ik heb zelf ook alles van Dali en ga over tijdje verhuizen en wil ook Atmos speakers. Ben me dus aan het oriënteren.
Geen verlaagd plafond, maar ook dit meegenomen in de bouw dmv backboxen in het beton.

Ik heb een nieuw topic aangemaakt in het Privé Home Theaters deel met meer foto's  :D
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=35.0