Trage & instabiele verbinding Synology torrenting

Started by W.Otter, April 15, 2017, 09:18:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

Hallo allemaal,

Ik heb een zeer irritant probleem waar ik al een tijdje tegen aan loop. Mijn Netwerk is niet meer wat het geweest is, ik zie door het bomen het bos niet meer.
Tijdens netwerk activiteit zoals een film streamen is mijn netwerk erg traag waar dit voorheen geen enkel probleem was. Ook mijn NAS heeft moeite om bijvoorbeeld een torrent binnen te halen, het is alsof het geknepen wordt bij KPN.

Ik heb inmiddels van alles geprobeerd:

Router fabrieksreset
Router laten vervangen door een ander (nieuwer) exemplaar (experia v10)
Synology NAS gereset (DSM er af)
overige randapparatuur gereset of geupdated.

hier onder een klein overzicht van mijn netwerk



mijn NAS deed voorheen zo'n 7MB/s en dat is nu maximaal 2MB/s.
Soms is er een dipje en valt het hele spul terug naar 20KB/s

Ik laat mijn router de DHCP binden voor mijn NAS, dit om uit te sluiten dat het een handmatig configuratieprobleem is.
alle poorten in mijn router staan open voor bittorrent gebruik. (TCP6881/TCP16881/UDP6881)

Edit: ik zit inmiddels op een 'stabiele' curve van zo'n 3MB/s maar dat is minder dan de helft van het potentie wat ik voorheen had. Mijn speedtest zegt dat ik 72Mbit/s haal.

wat kan dit zijn?

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Het lijkt er op dat het opnieuw installeren van de NAS (en herstarten na veranderen instellingen) en de routerherconfiguratie + poorten openzetten een zetje in de goede richting heeft gegeven. Ik zit inmiddels weer op snelheid  :eh:

ik houd het topic open mochten er meer problemen voorkomen.

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

snelheid van de  devolo
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

blue-eyes

Had je voor de problemen ook al een Dune? Dune staat bekend om hun slechte netwerk integratie / etc.

Nog nooit een Dune gehad die over het netwerk heen knalde kwa snelheid. Met film kijken geen issues, maar met kopiƫren merk ik en velen (zie internet) dit op.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

W.Otter

toevallig is de dune er sinds eergisteren af, hoe dan ook lag het daar niet gezien er geen stroom op staat  :coffee: mar ook nooit problmen mee gehad toen de Dune wel op het netwerk zat.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Ik denk dat ik het probleem een beetje aan het opsporen ben. Ik zocht net op een torrent (via DS get android app) en daarbij viel mijn hele internet stil op mijn synology. Bij het aanpassen van de uploadsnelheid maakt ie weer verbinding maar ook daarna valt ie weer stil. Ik herstart de router nu weer om te kijken of de verbinding weer herpakt wordt.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF