Versterker onderhoud nodig?

Started by B-art, April 15, 2017, 22:01:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B-art

Oké , ik laat Arthur van Sound Gallery het oplossen. Komt wel goed uiteindelijk.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Rowdy

Als ik op bing intyp "Dynaudio Contour S3.4 schema", krijg ik 1 schema waarbij de min van de aansluitklem is aangesloten op de plus van de tweeter. De plus van de aansluitklem uiteraard op de min van de tweeter. Bij de woofer zit wel de plus op de plus en min op de min. Zag bij jou op de foto een draad met een zwarte streep, zou dat toch de mindraad zijn?

B-art

#52
Bij de aansluitterminals zat het zwarte draad bij de plus (rood), dit moet dan toch de plus zijn?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Cyreg

Quote from: B-art on April 16, 2017, 17:15:49
Ik zit nu een tijdje te luisteren naar mijn dynaudio's op mijn rotel: cd mattafix, normaal een diepe bas, nu niet of nauwelijks. Ik twijfel nu echt aan het type woofer dat er in is gekomen. Mijn dealer heeft ze geplaatst en gaf aan dat het de nieuwe generatie woofers betrof, met een drogere strakke bas. Klinkt nergens naar nu  >:(

Dat is gewoon het probleem
(ik zou bij dit recente model dyn nooit 'n vervangend type speaker accepteren  :( )
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Raphie

Quote from: B-art on April 16, 2017, 17:15:49
Ik zit nu een tijdje te luisteren naar mijn dynaudio's op mijn rotel: cd mattafix, normaal een diepe bas, nu niet of nauwelijks. Ik twijfel nu echt aan het type woofer dat er in is gekomen. Mijn dealer heeft ze geplaatst en gaf aan dat het de nieuwe generatie woofers betrof, met een drogere strakke bas. Klinkt nergens naar nu  >:(
lijkt erop dat je je defecte woofer wel lekker vond klinken
Paar vraagjes:
1- speelt de woofer? Voel je hem spelen?
2- heb je met één speaker wel voor je gevoel meer bass?
JBL PRX Power!

Magura

Zitten de woofers er al lang in? Hoeveel uur hebben ze er signaal op gehad?
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

B-art

#56
Alle vier zijn gelijk, geen druk/ bass. Ik heb een woofer er opnieuw even uitgehaald en gefotografeerd: draad met zwarte markering is de plus (rood). Moet goed zijn zo. Die rode streep zat er al op.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

#57
Quote from: Magura on April 16, 2017, 19:32:03
Zitten de woofers er al lang in? Hoeveel uur hebben ze er signaal op gehad?

Paar weken, met de sub aan had ik er niet zo'n erg in.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Raphie

Zwart is meestal -
Je kan het beste even bij de INGANG kijken wat waar op zit.
JBL PRX Power!

B-art

Heb ik gedaan, die met de zwarte streep zit op de plus (rode terminal)
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Raphie

Quote from: B-art on April 16, 2017, 19:37:00
Heb ik gedaan, die met de zwarte streep zit op de plus (rode terminal)
dan moet het goed zijn zou je denken
JBL PRX Power!

B-art

Quote from: Cyreg on April 16, 2017, 18:58:08
Dat is gewoon het probleem
(ik zou bij dit recente model dyn nooit 'n vervangend type speaker accepteren  :( )

Ik ga het aankaarten
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

B-art

Deze site had ik ook al eens gezien, dynaudio's moeten lang inspelen. Ik heb de MF met een torx 7 even opengeschroeft. Ziet er netjes uit voor een lekenoog. Niks dat lijkt te lekken of bol staan. Mooie foto gemaakt van de binnenkant.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

#64
K*t op de rotel moet je natuurlijk wel je speakers op large zetten  :devil:.  Klinkt nu goed. Definitly een versterker probleem dus dit hele verhaal.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

dre73

Bedankt voor dit prachtige avontuur! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

B-art

#66
De dynaudio's gaan deze week naar SG. In de tussentijd ga ik mijn oude Elipson 1402 weer eens beluisteren. Klinken nog steeds als een klok qua timing. Ritmisch, beetje laid back en waar elipson om bekend stond zeer neutraal.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

chansig

Klinken deze ook ruk met de MF ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

B-art

#68
Nog niet geprobeerd, ga ik straks even doen! Met de rotel klinken de elipsons geweldig. Ik luister nu eerst de cd van de Simple Minds - Sons and Fascination, muziek die voor deze luidsprekers gemaakt lijkt te zijn. Kan daarna de vergelijking met de MF doen.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

#69
Elipsons nu aangesloten op de MF. Klinkt goed met flink wat vermogen erop. Strakke bas. De elipsons hebben met hun laag rendement wel wat power nodig. Wat de conclusie nu is van het hele verhaal is mij niet duidelijk meer. Ik laat de MF in ieder geval servicen en de speakers aan een luistertest onderwerpen. Wordt vervolgd.

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

Alles is weer terug van weggeweest en het geluid klinkt weer prima. Morgen komt een nieuwe aanwinst.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Rowdy


B-art

#72
Versterker is nagekeken (bias afstellen, doormeten), fase gecheckt van de luidsprekers, speakers op een andere versterker aangesloten. Lag niet aan de speakers. Ik heb dynaudio nog gebeld met de vraag of de juiste woofers geleverd waren. Dat is zo, ze moeten alleen nog wat loskomen. Ben nu aan het luisteren en het klinkt nu beter moet ik zeggen. Nieuwe woofers klinken strakker en droger qua bas. Zal tzt beter worden denk ik.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

#73
Vanavond heeft Arthur van de Sound Gallery geheel gratis mijn Rel subwoofer weer opnieuw afgeregeld met een analizer en microfoon. De bass is nu weer perfect. Mooi diep laag. Ben tevreden, er zij weinig audiozaken die zo'n service hebben. ;D.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Xander32

Idd erg netjes van de SG  :thumbs-up:.


Quote from: B-art on May 11, 2017, 21:12:12
Vanavond heeft Arthur van de Sound Gallery geheel gratis mijn Rel subwoofer weer opnieuw afgeregeld met een analizer en microfoon. De bass is nu weer perfect. Mooi diep laag. Ben tevreden, er zij weinig audiozaken die zo'n service hebben. ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT