Egreat A10 UHD Media Speler met HDR

Started by Caesarea, April 15, 2017, 01:27:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Caesarea

The First Exclusive Android HDD Media Player with Full Function Blu-ray Navigation, Decoding All Contents of The Blu-ray Movies

Na maanden zoeken, lezen, vergelijken, lezen en lezen was mijn vizier op de volgende MP's gericht:
- PCH A-500
- Zappiti 4K HDR ONE en DUO
- Zidoo X10
- Nvidia Shield
- Himedia Q10 Pro

Vervolgens werd het nog moeilijker toen ik de Egreat A10 tegenkwam. En op eerste gezicht dacht ik: "deze wordt het!"

Mijn opstelling:

* LG OLED65E6V
* DENON AVR-X3300W
* SAMSUNG UBD-K8500
* PS4 PRO

Mijn wensen voor een MP:

* 4K@60Hz
* HDMI 2.0
* HDR
* 3D
* HDD Enclosure
* Dolby Atmos pass through

1. Kunnen jullie mij helpen waarom ik NIET voor de Egreat A10 moet gaan?
2. Kunnen jullie dan ook aangeven waarom ik WEL voor een ander moet gaan?

http://en.egreatworld.com/egreat-a10-4k-uhd-hdr-blu-ray-navigation-hdd-media-player.html


RvD

Zelf heb ik de kleine broer de A5 en deze bevalt uitstekend, nog geen file gehad die niet werkt of haperd hiervoor de Zidoo X8 gehad en bij deze viel vaak tijdens de film het geluid uit voor een paar seconden.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

papaleo

Ik ken/kon deze niet...kwa specs geen verkeerde.
Maar hoe zit het met de (soft/firmware) ondersteuning bij dit merk?
Want dat is vaak de dealbreker bij dit soort (nieuwe) merken op deze markt.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Caesarea

@ RvD: Hoe lang heb jij de A5 al?

@ papaleo: Wat betreft support weet ik weinig. Wat ik wel weet is dat ze enige tijd bestaan. Ik heb namelijk een HDX1000 gehad in 2009 waarbij ik ook een NMT van Egreat heb aangeschaft, werkten beide prima.

HereIsTom

#4
Quote from: papaleo on April 15, 2017, 10:39:01
Ik ken/kon deze niet...kwa specs geen verkeerde.
Maar hoe zit het met de (soft/firmware) ondersteuning bij dit merk?
Want dat is vaak de dealbreker bij dit soort (nieuwe) merken op deze markt.

Ik had in 2009 al een eGreat NMT EG-M31B en die speelde alles af en jaren gebruikt  ;D
Jammer van deze nieuwe modellen is alleen de prijs, dan zou ik denk ik toch voor een Nvidia Shield TV gaan.

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Caesarea

De eGreat NMT EG-M31B had ik ook naast de HDX1000 en over beide altijd tevreden geweest.

Is de hoge prijs van de A10 de enige argument om voor de NvidiaShield te gaan? Of spelen andere factoren ook een rol voor jou keuze?

RvD

#6
Quote from: papaleo on April 15, 2017, 10:39:01
Ik ken/kon deze niet...kwa specs geen verkeerde.
Maar hoe zit het met de (soft/firmware) ondersteuning bij dit merk?
Want dat is vaak de dealbreker bij dit soort (nieuwe) merken op deze markt.

Er komt bijna elke week een Beta firmware uit en maandelijks een nieuwe officieele. In de laatste officieele is onder andere bijvoorbeeld ook Nederlands toegevoegt aan het menu.
Je kan kiezen om hun eigen mediaplayer te gebruiken deze ondersteund uit zich zelf al coverart zonder iets in te stellen.

Vidon XBMC is de Kodi gebaseerde mediaplayer en dan met ondersteuning voor bluray menu's.
Quote from: Caesarea on April 15, 2017, 11:13:50
@ RvD: Hoe lang heb jij de A5 al?

Ik heb de speler sinds eind Januari en echt zeer tevreden over. Om hem aan te kopen raad ik Geekbuying.com aan daar kun je de volgende kortingscode gebruiken voor de EGTA5BOX voor $70 eraf of EGREATA10 voor $100 eraf. Geen gevaar voor import ze versturen hem als gift met lage waarde.

Of deze deal
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=163154.0
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

HereIsTom

De prijs is wel een belangrijke en in combinatie met de gebruikers ervaringen die ik lees met de nVidia Shield en de mogelijke kinderziektes bij deze nog nieuwe modellen van eGreat, zou ik als ik nu moest kiezen voor de nVidia gaan, helemaal als je ook nog wilt gamen met je box.

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Caesarea

Quote from: RvD on April 15, 2017, 13:58:08Ik heb de speler sinds eind Januari en echt zeer tevreden over. Om hem aan te kopen raad ik Geekbuying.com aan daar kun je de volgende kortingscode gebruiken voor de EGTA5BOX voor $70 eraf of EGREATA10 voor $100 eraf. Geen gevaar voor import ze versturen hem als gift met lage waarde.

Helaas is de EGREATA10 kortingscode niet meer geldig: "Sorry, the coupon code has expired. Please apply a new one."

Mocht het lukken om $100 korting te krijgen, koop ik de A10 direct.

RvD

Is $106 eraf bij de A10 ook goed ? Probeer dan deze code eens RGRTA10

:)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Caesarea

Quote from: RvD on April 16, 2017, 00:27:21
Is $106 eraf bij de A10 ook goed ? Probeer dan deze code eens RGRTA10

:)

Dank je wel! Weet jij of ik hen moet mailen dat het als gift verzonden moet worden?

Witalik

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

RvD

Quote from: Caesarea on April 16, 2017, 01:28:48
Dank je wel! Weet jij of ik hen moet mailen dat het als gift verzonden moet worden?

Nee dat doen ze standaard tenminste dat was bij mij het geval.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Mediasluis

Bedankt, ik heb hem ook meteen besteld en de code werkt.
Ik zoek al een hele tijd een Media Player die gewoon met de menu's van je ISO Blu-Ray back-ups werkt en met mij meerdere hier op het forum.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

RvD

Ben benieuwt naar je bevindingen later.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

CineSmurf

Dit lijkt me (eindelijk) een potentiele opvolger van mijn dune. Hoe groot kan de interne hdd nu precies zijn, kan dat slecht vinden tussen al die specs...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

fietser

Besteld. Met de bovenstaande code € 100 korting ; :clapping: :clapping:
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Lucky.L

Quote from: CineSmurf on April 16, 2017, 10:50:05
Dit lijkt me (eindelijk) een potentiele opvolger van mijn dune. Hoe groot kan de interne hdd nu precies zijn, kan dat slecht vinden tussen al die specs...
Volgens mij 4 TB en extern tot 8 TB .
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

fredenivanca

ik ga even in de volg modus.
Ben benieuwd hoe de hdmi handshake is tov arcam avr 750 icm sony android tv
De Hi media gooide dit aardig in de war
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

Caesarea

Zojuist besteld via GeekBuying met coup RGRTA10, verzekering (was toch maar € 1,88), drop shipping aangevinkt en aan via de chat aangeven dat de betreffende order "as gift" opgestuurd moest worden. Totaalplaatje € 214,21.

Handige informatie via de chat:
* The item is overweight,so we only can ship it out by TNT,DHL and SF Express
* Usually it will need about 2-7 business days to ready well a package . hope you can wait for it

HereIsTom

#20
Waarom prefeert men deze speler boven de nVidia Shield TV?
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Kanariepiet

Ik denk de full blu-ray menu ondersteuning, ik heb (nu nog) de A5, maar de Shield verkies ik toch, helemaal nu hij geroot is en volledig in Kodi opstart, vanuit daar eenvoudig Netflix en Spotify te gebruiken.

Er zit nog steeds 1 vervelende bug in de Egreat (zelfde als Himedia) en dat is dat er bij bepaalde 4K HDR rips boven een dubbele zwarte balk zit), maar met de goede support van Egreat denk ik dat het binnenkort opgelost is.

Verder echt een topspelertje hoor!

Quote from: HereIsTom on April 17, 2017, 12:58:55
Waarom prefeert men deze speler boven de nVidia Shield TV?

Caesarea

#22
Quote from: HereIsTom on April 17, 2017, 12:58:55
Waarom prefeert men deze speler boven de nVidia Shield TV?

Ik geef je geen ongelijk. Ondanks nog een beetje twijfel heb ik het toch besteld. O.b.v. de volgende "voordelen" heb ik voor de A10 gekozen: ook goede support, HDD enclosure, BD menu support en eerder goede ervaring gehad met eGreat. Dit zijn minimale voordelen, maar de A10 staat estethisch iets beter tussen mijn andere apparatuur (Ziggo Horizon, PS4 Pro, Samsung UBD-K8500, Denon AVR-X3300W). Ik kan heel goed begrijpen dat men niet eens is met mij.


Edit t.a.v. de voordelen van de A10: citaat staff member eGreat op forum eGreat:
"Actually Dolby only opened this license to TV and part of Blu-ray disc player at this moment. For "media player" where our A5/A10 stand in, a grapevine that Dolby was establishing the specific standard now.
Of course A5/A10 support Dolby Vision no problem, but need them to open license for our area first.
In addition to that, yes we are membership of Dolby and DTS earlier in China"

Ook kun je externe subtitles gebruiken bij de bluray.iso files

CineSmurf

Een besteld. Ik ben benieuwd. Overigens nog even contact gehad met eGreat over max. interne harddisk. Hier hun antwoord.

QuoteFor our Egreat A10, the internal HDD slot is 3.5inch, and it can support max 8TB. Thanks.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

muzikant

Heb hem ook besteld met mijn dank voor de kortings code,ben benieuwd wat het zal geven tegenover de  Nvidia shield tv waar ik in silenthunter (kodi) bij het spelen van een  4K hdr video geluid heb maar geen beeld,bij 4 k is er dat probleem niet