Intel NUC7i3bnh -> HDR

Started by W.Otter, April 13, 2017, 18:02:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

Ik heb een Nuc7 aangeschaft met hdmi 2.0 en hdcp 2.2. nu is er via de laatste windows creators update ondersteuning voor HDR gekomen maar krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.

iemand een idee?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Na een hele dag aanmodderen heb ik besloten de nuc maar weer terug te zenden. Het voldoet nog niet aan de eisen, ik heb de windows update gedaan dus hij zou nu overweg moeten kunnen met HDR echter denk ik dat het een softwarematig probleem is. Volgens mij is de HDMI 2.0 poort eenzelfde chip als de display poort 1.2 dus daar ligt waarschijnlijk het probleem. hoe dan ook het duurt mij te lang om te wachten op een oplossing, na een hele dag instellen, updaten en troubleshooten is de lol er bij mij al snel vanaf. Jammer want het is een geweldig machientje!

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Marco66

Jammer, blijft toch lastig om iets te vinden wat out of the box gelijk werkt.
Maar is ook weer deel vd hobby toch?

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

W.Otter

Quote from: Marco66 on April 17, 2017, 08:58:03
Jammer, blijft toch lastig om iets te vinden wat out of the box gelijk werkt.
Maar is ook weer deel vd hobby toch?

Marco

exact, altijd leuk om je ergens op te verheugen, pakketje aan de deur te krijgen, uitpakken en mee klooien. Dat het uiteindelijk niet helemaal werkt zoals ik het zou willen zien is inderdaad ook deel van de hobby. Best wel jammer want dat NUCje is een best knap apparaatje, zit goed in elkaar en fluisterstil. Mijn HTPC was wel wat rapper maar voor films was het prima te doen.

Dat hele HDR verhaal zou er met de windows update in moeten zitten, maar door softwarematige en hardwarematige issues van de NUC was het (nog) niet mogelijk. Ik wacht gewoon even tot het moment daar wel is en wie weet probeer ik het dan nog eens. Voor nu nog even op halt :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF