Sennheiser HDR180 vervanger?

Started by riji, April 12, 2017, 14:54:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riji

Mijn Sennheiser HDR180 wordt al bijna 4 jaar dagelijks gebruikt bij TV kijken. Ik heb hem nog gekozen op advies van dit forum.
Ik ben er tevreden over en denk bij een draadloos toestel te blijven met open klankkast en type over-ear.
Hij zou wel wat lichter mogen zijn.
Ik volg de ontwikkelingen niet en vraag mij daarom af of er een actueel toestel is waarmee ik mij kan verbeteren.
Ik heb intussen een nieuwe receiver (ONKYO TX-8150) en een LG OLED TV (65e6v) en wellicht nu bluetooth mogelijkheden?

TopGun2010

#1
Mdr-hw700ds van Sony, pakt via hdmi ook de hd geluidssignalen, via optisch max dd of dts.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

riji

#2
Bedankt, dit is, althans voor mij, helemaal iets nieuws.
Ik heb er deze review voor gelezen:
https://www.fwdmagazine.be/review/review-sony-mdr-hw700ds/19677

en deze gebruikerservaring:
https://www.bol.com/nl/p/sony-mdr-hw700ds-draadloze-over-ear-koptelefoon-zwart/9200000024639746/?country=BE#slot-reviews

Ik denk dat dit toestel vooral nuttig is als je surround wilt via je koptelefoon.
Mijn materiaal is echter praktisch allemaal slechts 2 kanalen.
Verder onthoud ik het gebrek aan een eigen oplader en aan een afstandsbediening, geen indicatie van de batterij laadstatus en de niet simpele combinatie met een versterker (in mijn geval een stereo-receiver ONKYO TX-8150).

Update: is dit een juiste conclusie?
             heeft het zin om in mijn situatie een nieuwe koptelefoon te kopen als de huidige niet stuk is?

TopGun2010

De mdr-hw700 werkt natuurlijk ook prima in stereo. Welke bronnen ga je gebruiken? Hdmi, optisch, analoog, en hoe sluit je deze nu aan?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

riji

Onze aansluitingen en gebruik zijn nogal heel wat.

Vermits onze ONKYO TX8150 stereo receiver geen HDMI voorzieningen heeft, gaan onze HDMI verbindingen nu rechtstreeks naar de TV (LG OLED 65E6V).

Mijn vrouw wil enkel werken met de afstandsbediening van de kabelTV-decoder (Telenet) en die van de TV (volume).
Dit moet dus kunnen zonder dat versterker, media player en koptelefoon(processor) ingeschakeld zijn.

Ik gebruik een Logitech Harmony Ultimate afstandsbediening, behalve bij audio-onbelangrijk TV-kijken (dit laatste doe ik zoals mijn vrouw).

De Harmony is geprogrammeerd voor gebruik van:
1. KabelTV Telenet: digi opt UIT -> ONKYO digi opt 2 IN

2. media player: MAC MINI htpc digi opt UIT -> ONKYO digi opt 1 IN

3. smart-TV: TV digi opt UIT -> omschakelaar -> ONKYO digi coax 2 IN

4. DVD player: digi coax UIT -> ONKYO digi coax 1 IN

De koptelefoonkabel wordt nu in de ingang van de ONKYO gestopt. Er is daar echter ook een kabel beschikbaar die van de koptelefoon-toegang tot de TV komt en dus net zo makkelijk kan gebruikt worden als de ONKYO uitgeschakeld is.

De ONKYO is ook nog verbonden met een subwoofer.

Het is de bedoeling om toestellen enkel ingeschakeld te hebben wanneer ze effectief gebruikt worden.

Als hier nog eens een processor van de Sony koptelefoon met HDMI aansluitingen tussen moet, lijkt dit best ingewikkeld te worden?

TopGun2010

Ik zou de optische uitgang van de tv aansluiten op een bluetooth zender en bijvoorbeeld de B&W P7 wireless hierop aansluiten. Miccus Home TX Pro is een mooie bt zender.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

fasteddie

Of de AKG 845 BT wireless koptelefoon....prima geluid voor 149,00 euro....

riji

De AKG 845 BT lijkt een interessante optie, vooral aan die prijs.
Ik zit echter met de vraag of zijn Bluetooth wel gaat werken met mijn ONKYO TX-8150 stereo-receiver.
In de handleiding van de TX-8150 staat Bluetooth Specificatie versie 2.1 +EDR; 2,4 GHz, FHSS; A2DP 1.2 en AVRCP 1.3, codecs SBC. Ik weet dat de ONKYO wel met BT audio kan ontvangen, maar dit is toch niet het zelfde als zelf audio doorsturen naar een apparaat.


fasteddie

Kwestie van uitprobern dus....bestellen en indien weer terug of een bt zender erbij kopen....

TopGun2010

De Onkyo kan alleen bt ontvangen, niet zenden! Maar de Onkyo heeft wel een analoge uit en deze kan weer op de analoge ingang van de Miccus! Je kunt dus schakelen van optisch naar analoog en weer terug op de Miccus.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

riji

Bedankt voor de info.
Nog eens een BT zender erbij...
Ik zal maar verder doen met mijn Sennheiser HDR180 tot die stuk is, denk ik...

TopGun2010

Quote from: riji on April 19, 2017, 21:39:14
Bedankt voor de info.
Nog eens een BT zender erbij...
Ik zal maar verder doen met mijn Sennheiser HDR180 tot die stuk is, denk ik...

De Sennheiser kan dan natuurlijk weg, dus niets extra. Je wilde toch een verbetering?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

riji

Het lijkt eenvoudiger om opnieuw een Sennheiser te kopen, RS220, RS185 of RS195...

riji

Ik heb nog wat verder gezocht en misschien zou de RS195 de beste keuze kunnen zijn:
ik heb met de leeftijd toch wat gehoormoeilijkheden in het hoger gedeelte: vooral moeilijker spraak verstaan.
Dit heeft bijkomend ook te maken met oorsuizen.
Graag ervaring van iemand die de RS195 met die bedoeling gekocht heeft of die daar meer over weet.

Kwabbernoot

#14
Quote from: riji on April 19, 2017, 18:27:36
De AKG 845 BT lijkt een interessante optie, vooral aan die prijs.
Ik zit echter met de vraag of zijn Bluetooth wel gaat werken met mijn ONKYO TX-8150 stereo-receiver.
In de handleiding van de TX-8150 staat Bluetooth Specificatie versie 2.1 +EDR; 2,4 GHz, FHSS; A2DP 1.2 en AVRCP 1.3, codecs SBC. Ik weet dat de ONKYO wel met BT audio kan ontvangen, maar dit is toch niet het zelfde als zelf audio doorsturen naar een apparaat.

Echt een hele fijne koptelefoon. Hij bevalt mij zo goed dat ik er een tweede bijgekocht heb. Gebruik je hem alleen bij het tv kijken? Dan neem ik aan dat hij prima aan te sluiten is op de bluetooth van de LG tv. Deze koptelefoon ondersteunt ook APTX waardoor de lag heel klein is.

Groeten...

fasteddie

Wellicht is dit ook een optie.....Sennheiser Flex 5000, draadloos tv-geluid voor elke koptelefoon?