Welke Cat kabel voor streamer?

Started by ddex, April 12, 2017, 13:56:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ddex

Quote from: jossie on April 16, 2017, 22:32:12
Cat 5E is prima, laat je niet gek maken. Voordeel is ook dat je geen onbedoelde weaardlussen gaat creëren met afgeschermde kabel. Drama.

Er is geen enkele reden om categorie 6 of 7 te nemen.

Ik denk het nu ook. In de hifi wereld wordt zoveel onzin verkocht die natuurlijk veel geld moeten kosten.......

Ik heb nu al 3jaar cat5e aan de streamer hangen. Dat doet het prima. Geen last van storingen of iets dergelijks. En betere geluidskwaliteit door een dure catkabel vind ik echt grote onzin. Maar de industrie heeft weer een manier gevonden om grof geld binnen te halen........

jossie

Elke euro besteed aan akoestiek of luidsprekers heeft tien keer meer zin dan deze misplaatste 'opwaardering'.
Omni !


Mitch--

Quote from: Raphie on April 16, 2017, 18:28:34
het is onzin, heb je de moeite genomen om de links te lezen? waarschijnlijk niet?

Waarom moet je jezelf toch altijd weer laten zien in dit soort discussies en meteen de materie tot complete onzin verkondigen?! Je bent echt een ster in het zeiken, en afzeiken, op het moment dat dit soort discussies een beetje naar het subjectieve domein verhuizen, en natuurlijk komt je aloude argument dan tussendoor dat het wetenschappelijk poep is en resultaten niet meetbaar, let it go niet iedereen is altijd opzoek naar een wetenschappelijke waarheid of een objectief meetbaar resultaat. Waarom moet alles wetenschappelijk waarheid zijn en ook zogenaamd meetbaar om te kunnen zeggen dat iets waarheid is? Mogen we niet hobbyen en ons oren gebruiken en dan misschien zeggen dat we het beter vinden klinken of wil je dat iedereen het met jouw eens is en je aanbid tot soort objectief orakel?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Raphie

Omdat ik gewoon gelijk heb en dit soort onzin moet worden gecorrigeerd. Dit soort audio homeopathie is gewoon te gek voor woorden.

Quote from: Mitch-- on April 17, 2017, 02:40:49
Waarom moet je jezelf toch altijd weer laten zien in dit soort discussies en meteen de materie tot complete onzin verkondigen?! Je bent echt een ster in het zeiken, en afzeiken, op het moment dat dit soort discussies een beetje naar het subjectieve domein verhuizen, en natuurlijk komt je aloude argument dan tussendoor dat het wetenschappelijk poep is en resultaten niet meetbaar, let it go niet iedereen is altijd opzoek naar een wetenschappelijke waarheid of een objectief meetbaar resultaat. Waarom moet alles wetenschappelijk waarheid zijn en ook zogenaamd meetbaar om te kunnen zeggen dat iets waarheid is? Mogen we niet hobbyen en ons oren gebruiken en dan misschien zeggen dat we het beter vinden klinken of wil je dat iedereen het met jouw eens is en je aanbid tot soort objectief orakel?
JBL PRX Power!

pieper

Quote from: PrimaLuna on April 16, 2017, 21:40:50
Bij mij idem, de zin zit hem in het blijkbaar tegenhouden van vervuiling en het daardoor betere sound (rust), plaatsing en ruimte.
Uitleggen kan ik het je niet, maar horen doe ik het des te beter.

Net als de stand van de stekker van zowel router, nass als switch, dit hoor je en dit moet ook goed en in fase staan net als de rest van je set. Over het in de goede fase hebben van je apparatuur kan op het forum veel vinden.
Redelijk kleine inspanning en grote winst, en....gratis  ;D

Wellicht heeft iemand hier een (betere) verklaring, voor de positieve werking van de switch.

Een switch houdt helemaal niets tegen al het verkeer wordt bit voor bit doorgegeven. Dit kun eenvoudig zien met een sniffer.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Raphie

Idd wat een ONZIN wordt hier verkocht, complete digibeten die elkaar de meest grote idiotrie aanpraten. Ongelovelijk hoe deze hobby mensen compleet van het padje kan brengen.
JBL PRX Power!

StereoMike

#32
Quote from: pieper on April 17, 2017, 07:59:09
Een switch houdt helemaal niets tegen al het verkeer wordt bit voor bit doorgegeven. Dit kun eenvoudig zien met een sniffer.
Daar gaat het toch helemaal niet om. Ik mag juist hopen dat het bit voor bit wordt doorgegeven.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Raphie

Quote from: StereoMike on April 17, 2017, 08:51:14
Daar gaat het toch helemaal niet om. Ik mag juist hopen dat het bit voor bit wordt doorgegeven.
waar gaat het volgens jou dán om?
JBL PRX Power!

jossie

Voor wie het zich misschien niet helemaal realiseert, bij digitale signalen zijn de drager (signaal vorm) en de informatie van elkaar gescheiden. Dit in tegenstelling tot signalen in het analoge domein.

Als je dat dan ook nog combineert met een geschikt protocol voor de informatie overdracht ontstaat een 100% correcte informatie overdracht. Daar gaat geen kabel, switch, stekkerstand of zekering ook maar IETS aan veranderen.

Als jullie aardlussen maken en stoorstromen introduceren valt er wel een hoop te beleven. Maar dat heb je dan wel eerst zelf geserveerd.
Omni !

Raphie

Galvanisch gescheiden. Idd
Waarom geef je het nu weg, ik wilde er net een paar lekker op hun bek laten gaan met deze onzin. :D
JBL PRX Power!

Mitch--

Quote from: Raphie on April 17, 2017, 09:11:10
Galvanisch gescheiden. Idd
Waarom geef je het nu weg, ik wilde er net een paar lekker op hun bek laten gaan met deze onzin. :D

Poeh poeh, grote jonge ben je nu zeg
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Als hij zijn gelijk maar krijgt, toch?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Quote from: cz79 on April 17, 2017, 09:42:15
Als hij zijn gelijk maar krijgt, toch?

Tsja, leven en laten leven zou ik denken, zn eeuwige geblaat over hetzelfde word ook zo langzamerhand doodsaai
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Z'n ware aard.

Quote from: Raphie on April 17, 2017, 09:11:10
Galvanisch gescheiden. Idd
Waarom geef je het nu weg, ik wilde er net een paar lekker op hun bek laten gaan met deze onzin. :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raphie

Gewoon de waarheid jongens, ophouden met sprookjes na te blaten, hoef ik ook niet te corrigeren....
JBL PRX Power!

CZ79

Je bent te goed voor deze wereld en we zij je eeuwig dankbaar voor alle correcties (in ongeveer ieder topic waar je je gelijk wilt halen).

Ze hebben hier een afkorting voor, IWAB (ik weet alles beter)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Quote from: Raphie on April 17, 2017, 10:16:16
Gewoon de waarheid jongens, ophouden met sprookjes na te blaten, hoef ik ook niet te corrigeren....

je bent toch niet de forum agent.... al zou je dat heel graag willen denk ik, lekkere corrigerende tikjes uitdelen aan iedereen dag in dag uit..
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

John Wx

Quote from: cz79 on April 17, 2017, 10:28:29
Je bent te goed voor deze wereld en we zij je eeuwig dankbaar voor alle correcties (in ongeveer ieder topic waar je je gelijk wilt halen).

Ze hebben hier een afkorting voor, IWAB (ik weet alles beter)

Dat had ik ook  :)

Hoi alles goed
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Buell

#46
Misschien moet je toch een beetje geloven in sprookjes.

Ik snap al het commentaar prima, technisch zal men zeker gelijk hebben, maar toch blijft het fenomeen dat het met een Mycord Opal kabel beter klinkt dan met een origineel Cat5.
Ook blijft voor mij overeind dat het met een switch beter klinkt dan zonder, en dan heb ik het niet over een klein beetje.

Dit blijft, ondanks  dat het technisch absoluut niet kan, volgens sommige. Maar wellicht heeft het meer met trillingen te maken ipv stroom en is het niet zo dat een digitaal signaal een elektrisch signaal is ook al zijn het nullen en enen. Ik heb metingen gezien van een digitaal signaal waarbij je toch kleine verschillen ziet.(hoorbaar?)

Helaas ben ik zelf niet in staat om het te verklaren. Maakt voor mij ook niet zoveel uit, feit blijft dat het hier hoorbaar is.

Het eerste wat opvalt is de toename in rust. De muziek klinkt natuurlijker en de organisatie ( plaatsing ) is vanzelfsprekender. Tonen komen eerder tot bloei en leven langer. De stress verdwijnt, het is minder opdringerig en het vloeit veel meer.

Het is van mij aan darkdevil een antwoord op zijn vraag, doe ermee wat je wilt.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

fasteddie

Ik krijg net de uitslag van Beter Horen binnen....blijkt dat ik nog maar 75% hoor met beide oren...zou een opwaardering van Cat 5 naar 6 voor mij een toegevoegde waarde hebben denken jullie?

Mitch--

Quote from: PrimaLuna on April 17, 2017, 10:41:07
Misschien moet je toch een beetje geloven in sprookjes.

Ik snap al het commentaar prima, technisch zal men zeker gelijk hebben, maar toch blijft het fenomeen dat het met een Mycord Opal kabel beter klinkt dan met een origineel Cat5.
Ook blijft voor mij overeind dat het met een switch beter klinkt dan zonder, en dan heb ik het niet over een klein beetje.

Dit blijft, ondanks  dat het technisch absoluut niet kan, volgens sommige. Maar wellicht heeft het meer met trillingen te maken ipv stroom en is het niet zo dat een digitaal signaal een elektrisch signaal is ook al zijn het nullen en enen. Ik heb metingen gezien van een digitaal signaal waarbij je toch kleine verschillen ziet.(hoorbaar?)

Helaas ben ik zelf niet in staat om het te verklaren. Maakt voor mij ook niet zoveel uit, feit blijft dat het hier hoorbaar is.

Het eerste wat opvalt is de toename in rust. De muziek klinkt natuurlijker en de organisatie ( plaatsing ) is vanzelfsprekender. Tonen komen eerder tot bloei en leven langer. De stress verdwijnt, het is minder opdringerig en het vloeit veel meer.

Het is van mij aan darkdevil een antwoord op zijn vraag, doe ermee wat je wilt.

pas maar op, het tikje is al onderweg... :huh2:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

bert de melker

Ik zou naar cat 7 gaan [emoji12][emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk