Amazon Echo (Alexa)

Started by home@the movies, April 10, 2017, 19:56:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Omdat we toch allemaal een beetje gadget freaks vroeg ik mij af of iemand de Amazon Echo al in huis had?
Ik heb hem gisteren binnengekregen en vandaag mee aan de slag gegaan, ik heb hem kunnen koppelen met de Logitec Harmony skill en dat werkt verbazingwekkend goed.

Het is echt wel cool om gewoon tegen het ding te zeggen, Alexa watch Oppo, en de projector gaat aan, de Oppo gaat aan, de receiver gaat op de juiste input enz. Iedere activiteit die je in de harmony hebt aangemaakt kan hij feilloos aansturen, uiteraard ook volume, play, pauze enz enz.
Voor de Philips Hue is er een skill die ook perfect zijn ding doet, ik weet waar ik de komende maanden mijn centen ga aan uitgeven ;-)

Je remote al helemaal vervangen is wellicht nog wat snel maar het is in ieder geval een waanzinnig mooi ding met volgens mij heel veel toekomstpotentieel.
Mochten er mensen zijn die hem ook hebben en vragen en/of tips hebben, ik zou zeggen laat maar komen.

Gr
Werner


zegel

Ik zat eigenlijk voor de test eerst eens aan de Echo Dot te denken. Is er een reden toch voor de grote echo te gaan? Ik was ook van plan met mijn Harmony te experimenteren, maar hoop ook mijn thermostaat ( Honeywell evohome, via IFTTT) en verlichting aan te sturen
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

home@the movies

Quote from: zegel on April 10, 2017, 21:10:41
Ik zat eigenlijk voor de test eerst eens aan de Echo Dot te denken. Is er een reden toch voor de grote echo te gaan? Ik was ook van plan met mijn Harmony te experimenteren, maar hoop ook mijn thermostaat ( Honeywell evohome, via IFTTT) en verlichting aan te sturen

De Grote heeft de ingebouwde speakers, deze staat in mijn woonkamer, ik ga een Echo dot bijkopen om in de Home cinema te zetten.

zegel

Quote from: home@the movies on April 10, 2017, 22:30:00
De Grote heeft de ingebouwde speakers, deze staat in mijn woonkamer, ik ga een Echo dot bijkopen om in de Home cinema te zetten.
Dat is eigenlijk precies mijn vraag, wat wil je met een speaker in je woonkamer, die staan er veel beter toch ook Al?
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

home@the movies

Quote from: zegel on April 10, 2017, 22:42:10
Dat is eigenlijk precies mijn vraag, wat wil je met een speaker in je woonkamer, die staan er veel beter toch ook Al?

in mijn woonkamer staat tot nu toe geen enkele speaker  ;)

fugazi_2009

#5
Ik heb de Echo Dot al een klein half jaar staan. Maar dank zij dit topic kwam ik er achter dat er nieuwe mogelijkheden zijn in combi met de Harmony. Ik had enkel nog de oude skill waarbij je een activiteit kon starten en stoppen maar niet bijvoorbeeld het volume kon veranderen. Gelijk die skill er maar even bij gezet.

Ik heb een tweede Echo dot op mijn buro staan aangezien wij ze ook aan onze eigen software koppelen, dus daar moet ik af en toe wat mee testen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Patrick138

Goede tip!

Sent from my Lenovo TB3-850F using Tapatalk


zegel

#7
Ik las net dat Roon 1.3 ook Alexa bedienbaar wordt.  Kan je dus gewoon vragen om een bepaalde track en afspelen maar.  Ik heb er toch maar vast een besteld; kan ik alvast aan het oefenen ;) Edit> Ik zie dat de beta er al is, dus ga er zodra de alexa er is mee aan de slag
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

willempie

Ook ik heb de Echo dot (2e generatie) aangeschaft. Leuk apparaatje en voor weinig geld (49 dollar).
Heb het gekoppeld aan mijn Insteon automatisering van de verlichting. Werk erg goed met elkaar samen.
Toch leuk als je binnenkomt in je bisocoopje en Alexa: all lights on roept. Mijn dochter van 6 jaar vindt het prachtig.

Verder dan de verlichting ben ik nog niet gekomen. Volgende stap hopelijk de aanschaf van een Harmony AB.
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

TopGun2010

Hoe zit het met de privacy van deze apparaten? Kan Amazon of een hacker meeluisteren?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

willempie

Niet echt over nagedacht.  :blush:

Zonder een Internet aansluiting doet Alexa niets. Ook niet de eenvoudige commandos mbt het licht.
Als je net toevallig zwaar aan het downloaden bent, werkt het slecht.
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

fugazi_2009

De Echo is op zich inderdaad een redelijk dom ding. Alles loopt via de online Alexa service van Amazon. Amazon zou dus kunnen meeluisteren. Een hacker daarom ook, hoewel amazon de security meestal wel goed op orde heeft.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

jeepee

Quote from: home@the movies on April 10, 2017, 19:56:04

Ik heb hem gisteren binnengekregen en vandaag mee aan de slag gegaan, ik heb hem kunnen koppelen met de Logitec Harmony skill en dat werkt verbazingwekkend goed.


Gr
Werner

Interessant. Ik gebruik nu de Harmony one. Als ik nu een hub koop, zouden dan de gegevens van de One door die hub kunnen worden gebruikt en dan via Alexa alles ook bedienbaar? Maw is die hub ook backward compatible?