Hulp nodig bij RS232

Started by Rob_Dingen, December 26, 2017, 10:53:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob_Dingen

Hoi,

Ik kom er niet uit hoe ik dit moet doen met name checksum.
Heb ik dat perse nodig en hoe reken ik dat uit.
Er staat een voorbeeld op pagina E15 die ik probeer uit te rekenen maar kom er nooit op uit.
Kan iemand een paar voorbeelden geven van een paar commando's en rekenvoorbeeld.

Bedankt vast,

Rob

StefaanD

Beetje een uitdaging deze. Nooit echt bezig geweest met RS232 communicatie maar jaren geleden wel wat geprogrammeerd. In hun voorbeelden op lijkt alleen voorbeeld 3 te kloppen als je de checksum uitrekent met de OR functie in een kleine Xojo app die 'k snel geschreven heb. Of wel klopt hun uitleg niet of wel de voorbeelden niet.

Maar misschien heb je wat aan dit draadje op remotecentral. Daar staat ook een Excel spreadsheet vermeld dit je blijkbaar kan gebruiken om de checksum te berekenen, maar heb dit niet zelf geprobeerd.

Rob_Dingen

Zal eens kijken of ik er iets aan heb en dan maar gewoon proberen.

home@the movies

Quote from: Rob_Dingen on December 27, 2017, 20:39:02
Zal eens kijken of ik er iets aan heb en dan maar gewoon proberen.

Ik zal de vraag eens even bij mijn domotica collega voorleggen, die doet hele dagen niets anders dan programmeren dus vermoed wel dat hij kan helpen.

dexter98

Ik heb comm via rs232 werkend op een andere sony projector :)

Checksum is vast onderdeel van het protocol, het is een foutdetectie methode om verminkte pakketjes eruit te kunnen filteren om te voorkomen dat de projector opeens iets anders gaat doen.

Zelfs al zou je het kunnen uitschakelen is dat niet aan te raden.

K duik zo wel ff in mn code hoe ik die comm werkend heb gekregen.

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk