Aanleggen Audio stroomgroep: door wie?

Started by Fred Mulder, April 7, 2017, 20:00:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fred Mulder

Een andere bekabeling vraag, ditmaal over stroom: m'n hifi deelt een wandstopcontact met verschillende andere apparaten (zie topic Noob vraag..). Ik wil vanaf de meterkast een apart audiogroep (laten) aanleggen. Voor het advies en benodigdheden wil ik naar één partij (om niet heen en weer te worden geslingerd met allerlei opties en ervaringen), met voorkeur dat deze (erkende) partij/persoon ook kan helpen met het aansluiten (om bv de juiste aardlekschakelaar te selecteren. Hiernaast wil ik NIET zelf iets in de groepenkast aanpassen).

Korte beschrijving van de situatie: Van de meterkast naar de kruipruimte komen is goed te doen. Vanuit de kruipruimte is de luisterruimte direct bereikbaar, tijdens de bouw heb ik al een pvc installatiebuis naar een loze wandcontactdoos direct achter de hifi set aangelegd. Dus de kabel kan eenvoudig worden aangelegd. Waarschijnlijk zo'n 15 meter. In de meterkast zit al een patchpaneel met vrije ruimte voor een audiogroep, bv smelt of anders. Ik weet niet of het zinvol is om 1 of 2 groepen aan te leggen (ik woon in de regio Arnhem/Nijmegen).

Heeft iemand goede ervaringen met een persoon of bedrijf?

mvg, Fred

Rowdy

Ik zou het voor je kunnen doen als je wilt.

erik s.

Als je de materialen aanschaft, kan daarna elke installateur het voor je aanleggen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

blue-eyes

Quote from: erik s. on April  8, 2017, 10:15:14
Als je de materialen aanschaft, kan daarna elke installateur het voor je aanleggen.

Precies. Elke installateur doet dat voor je, uurtarief.
Je kan zelf ook al voorbereidingen doen, bijv. kabels trekken, etc., dan wel alles uitbesteden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: Rowdy on April  7, 2017, 20:44:57
Ik zou het voor je kunnen doen als je wilt.

Ben je gecertificeerd ervoor?
Anders pm me maar. Dan heb ik ook interesse.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Rowdy

Quote from: Peerless Monster on April  8, 2017, 10:19:37
Ben je gecertificeerd ervoor?
Anders pm me maar. Dan heb ik ook interesse.
PM gestuurd.

Fred Mulder

In een ander topic zag ik deze aanpak (zie quote Kjelt), briljant lijkt me! Het verbaasd met dat deze opzet niet vaker is genoemd.

Quote from: Kjelt on September 29, 2016, 07:39:29
Als je je echt wilt uitleven kun je vanuit de meterkast ongezekerde fase pakken met bv 6mm2 of 4mm2 die naar de lokatie waar je set ongeveer staat en daar lokaal een groepenkast monteren met twee of drie groepen, iedere groep zijn eigen gloednieuwe aardlekschakelaar en smeltpatroonhouder waar kort 2,5mm2 naar een goede wcd aan komt. Veel mooier zul je het niet krijgen.

Een creatieve en pure aanpak:
- Een aparte aardlekschakelaar met groep(en) IN de luisterruimte.
- Door in de verdeelkast dinrail stopcontacten te plaatsen, kan het ultieme 'stekkerblok' worden gecreëerd, volledig modulair. Bv met:
https://www.jouwhifi.com/a-19830541/overige/hifi-tuning-pipeline-wallsocket/
- Met een metalen kap over de hele verdeelkast is alles simpel af te schermen (bij gebruik van 90 graden stekker voor de snoeren naar de hifi apparatuur)
- Met een aparte aardepen is het feest compleet

In een woonkamer kan het er minder charmant uitzien. Maar wanneer de verdeelkast uit het zicht kan worden geplaatst of wanneer het niet uitmaakt (bv aparte luisterruimte) lijkt het me een top oplossing. Het bespaard een chique/hifi stekkerblok, en -als kan worden volstaan met een normaal installatiedraad van de huis-meterkast naar de aardlekschakelaar in de luisterruimte- lijkt het een no-brainer. Totale materiaalkosten circa 250-500 euro?? (excl aardepen)