Luistertest: 128 kbps, 320 kbps & lossless WAV

Started by Martijn M, April 5, 2017, 13:27:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hoor jij verschil?

Nee, ik hoor geen verschil.
Ja, ik hoor een verschil, maar het is lastig om de best klinkende er uit te halen.
Ja, ik hoor duidelijk welk fragment het best klinkt.
Ja, ik kan alle drie identificeren.

Siddartha

Quote from: Peter1961 on April 15, 2018, 23:16:05
Ik kijk regelmatig naar voetbal maar heb geen enkele affectie met welke club dan ook.
Voor mij bepaald de kwaliteit van het spel grotendeels en niet de club.
Tevens gedraagt u zich waarschijnlijk onbedoeld als de forum psycholoog en u laat mij de patiënt zijn welke het zich psychisch en cognitief gezien allemaal inbeeld gezien de meerderheid het ook zo ziet.
Het moet niet gekker worden. :blink:
Ruimtelijkheid, plaatsing en diepte van vocale muziek , plaatsing van instrumenten en het onderscheiden van klank nuances, lucht en stilte, klankkleur .
Zomaar verschil bepalende eigenschappen waarin ik ( en velen met mij ) onderscheid ervaren bij opnames.
Echter elke opname welke ik bv via Spotify beluister is hierin absoluut de mindere tov. cd of goede lossless bestanden
Maar voor 10 euro per maand is spotify natuurlijk wel een mooie streamingdienst met groot aanbod.
Zie het absoluut niet als kritiek of frustratie van mijn kant want ik ben ook audio maar vooral muziek liefhebber net als u en de meeste hier neem ik aan.     

oh, het was een algemene verklaring van hoe de menschelijke psyche werkt in dit soort gevallen. Wellicht inbeelding dat je jezelf als patiënt  ziet :D

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Peter1961

Quote from: Siddartha on April 16, 2018, 15:50:58
oh, het was een algemene verklaring van hoe de menschelijke psyche werkt in dit soort gevallen. Wellicht inbeelding dat je jezelf als patiënt  ziet :D
Waarschijnlijk een slechte grap van u maar ik kan het zeker hebben.
Echter als de term "psyche" in dit verband valt cq. een rol spelen is realiteit niet echt meer van toepassing.
Ik kan u nav. uw uitspraken en bewering omtrent deze niet meer als serieus bestempelen.

Siddartha

Quote from: Peter1961 on April 16, 2018, 21:06:16
Waarschijnlijk een slechte grap van u maar ik kan het zeker hebben.
Echter als de term "psyche" in dit verband valt cq. een rol spelen is realiteit niet echt meer van toepassing.
Ik kan u nav. uw uitspraken en bewering omtrent deze niet meer als serieus bestempelen.

Serieus?

[emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Peter1961

Quote from: Siddartha on April 16, 2018, 21:22:58
Serieus?

[emoji1]
Ik gun u in deze absoluut het laatste woord  :worship:
Verder tot de oorde van de dag..

Siddartha

Maar goed, even serieus; wat bedoel je met dat als de psyche een rol speelt, er van realiteit geen sprake meer is?

Daar ben ik echt nieuwsgierig naar.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Janbo

Je 'psyche' als in totale cognitie speelt toch altijd? DE werkelijkheid bestaat dan ook niet, het is altijd iemands unieke ervaring die gekleurd wordt door vele ervaringen, stellingnames en attitudes die bij je passen of zoals je jezelf graag ziet of gezien wil worden.

Daar is niets patient-achtigs aan.

Peter1961

Quote from: Janbo on April 17, 2018, 20:43:12
Je 'psyche' als in totale cognitie speelt toch altijd? DE werkelijkheid bestaat dan ook niet, het is altijd iemands unieke ervaring die gekleurd wordt door vele ervaringen, stellingnames en attitudes die bij je passen of zoals je jezelf graag ziet of gezien wil worden.

Daar is niets patient-achtigs aan.
Ik begrijp echter niets van jou argumentatie.
Waar heb jij het in godsnaam over.

Peter1961

#82
Quote from: Siddartha on April 16, 2018, 21:38:14
Maar goed, even serieus; wat bedoel je met dat als de psyche een rol speelt, er van realiteit geen sprake meer is?

Daar ben ik echt nieuwsgierig naar.
De psyche is in de vorm van geluidsbeleving een niet al te beste referentie betreffende het ervaren van geluid in welke mate.
Objectief luisteren is echter persoonlijk en dus voor ieder menselijk gehoor anders te ervaren.
Wat ik of wie dan ook als geluid ( muziek ) ervaren zal juist door deze conclusie voorafgaande  altijd tot een andere belevings ervarig leiden.
Feit is wel dat er door individueel lusterend onderzoek zeker objectief verschil is te herkennen.
Ik kan echter zelf de verschillen in sommige opnames horen maar ik moet zeker ook toegeven dat de vele mp3 opnames welke ik naar aanleiding van deze discussie gedownload heb goed weergeven en zeker toch aangenamer klinken dan ik dacht.
Rest mij echter het signaal van bijvoorbeeld en Tidal en Spotify ed. Waar de weergave via het net toch behoorlijk ( lees slechter ) klinkt dan de direct gedownloaden muziek bestanden. 
Wat doen deze online muziekdiensten werkelijk met het signaal waardoor deze duidelijk minder muzikaal zijn dan menig orgineel.


Sirius666

Quote from: Peter1961 on April 19, 2018, 21:39:21
Ik begrijp echter niets van jou argumentatie.
Waar heb jij het in godsnaam over.

Hij vult jou m.i. juist aan. Ik zie er iig niets raars in.

Peter1961

#84
Quote from: Sirius666 on April 19, 2018, 22:02:05
Hij vult jou m.i. juist aan. Ik zie er iig niets raars in.
Ach, nog een welke niets toevoegt en onbegrijpelijk over komt.
Leer eens argumenteren.

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Quote from: Peter1961 on April 19, 2018, 22:29:06
Ach, nog een welke niets toevoegt en onbegrijpelijk over komt.
Leer eens argumenteren.

Ik moest toch even extra kijken of ik niet met fred19633 te maken heb :D

Verder voegde ik niets toe, ik attendeerde je er enkel op dat Janbo jouw eerdere post juist aanvulde. Dat je mijn post onbegrijpelijk vindt overkomen is dan ook logisch aangezien je dat ook van die van Janbo vond ;)

VlisChris

Quote from: Sirius666 on April 20, 2018, 00:51:07
Ik moest toch even extra kijken of ik niet met fred19633 te maken heb :D

Ik zit al een tijd aan een ander te denken. Maar datum van registratie is dan wat onlogisch ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Peter1961

#88
Quote from: Sirius666 on April 20, 2018, 00:51:07
Ik moest toch even extra kijken of ik niet met fred19633 te maken heb :D

Verder voegde ik niets toe, ik attendeerde je er enkel op dat Janbo jouw eerdere post juist aanvulde. Dat je mijn post onbegrijpelijk vindt overkomen is dan ook logisch aangezien je dat ook van die van Janbo vond ;)
Ik ken geen fred19633, maar wat heeft deze persoon met deze discussie te maken.
Verder vind ik jou echter behoorlijk verward over komen.

Xander32

... onderstaand oordeel over Sirius vind ik nogal verwarrend 🤔

Quote from: Peter1961 on April 20, 2018, 05:17:48
Ik ken geen fred19633, maar wat heeft deze persoon met deze discussie te maken.
Verder vind ik jou echter behoorlijk verward over komen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sirius666

Quote from: Peter1961 on April 20, 2018, 05:17:48
Ik ken geen fred19633, maar wat heeft deze persoon met deze discussie te maken.
Verder vind ik jou echter behoorlijk verward over komen.

Thnx. On topic dan maar weer :D