Wat is nu eens een goede versterker?

Started by Adrian, March 15, 2017, 07:24:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Former member 78


DofN

Dan zou ik het juist zoeken in digitale versterkers!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

W.Otter

Dus je zoekt een geintregeerde versterker.. er zijn al heel wat de revue gepasseerd..

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

frits marantz

De Denon is een prima versterker die je voor niet al teveel op MP tegenkomt.
Ook de oudere R serie is zeer de moeite waard.


Robiwan

Welke techniek wordt gebruikt in goedkope 5.1 surround receivers?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Multimediaknaller

Quote from: Adrian on March 16, 2017, 02:19:17
Ik zoek een versterker die zo neutraal mogelijk klinkt, dat de muziek
vanaf een CD zo neutraal mogelijk weergegeven wordt.
Hoe 'iets' klinkt is zo persoonlijk, want niet iedereen heeft dezelfde luisterervaring  ::)

Ga eens langs bij een Hi-Fi center en laat je goed voorlichten  :satisfied:

En vraag of ze voor jou het merk en typeplaatje er af willen slopen  ;)

Cantodea

Heb een Marantz PM82 MKII met klasse A en een Primare I22 met klasse D. Ik hoor geen enkel verschil in klank tussen beiden. De Primare kan wel beter overweg met mijn speakers, hij kan gewoonweg veel harder en blijft zuiverder. In een blindtest en op normaal volume ga je nooit weten welkeen er speelt, zeker weten!

Bovendien klinkt een klasse D ontwerp niet kil, net zo min als een klasse A of AB ontwerp warm klinkt als ie goed ontworpen is.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Adrian

#32
Ik zelf zit in de prijsklasse van ongeveer 500 euro, momenteel lijkt mijn keuze te gaan worden de Yamaha a-s301 voor 300 euro. Maar die Primare I22 met klasse D is ongeveer 1200 euro ik kan me voorstellen dat in die prijsklasse de kinderziektes er uit zijn gehaald. Maar bij die lagere prijzen denk ik toch dat ik rare dingen ga horen bij klasse D. Ik heb eens bestudeerd hoe klasse D van binnen ongeveer werkt....er is geen touw aan vast te knopen. Wel lijkt het geluid aan alle kanten uiteen gerafeld te worden om vervolgens weer bij elkaar geraapt te worden. Ik geef toe dat ik niet begrijp hoe het werkt. Maar ik vind het zo'n ontzettend rare techniek dat ik het in een lagere prijsklasse niet aandurf.



Markus2

Koudwatervrees. ;)

Je moet kopen wat jou het beste gevoel geeft.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

w00Dy

Quote from: Adrian on March 30, 2017, 11:21:46
Ik zelf zit in de prijsklasse van ongeveer 500 euro, momenteel lijkt mijn keuze te gaan worden de Yamaha a-s301 voor 300 euro. Maar die Primare I22 met klasse D is ongeveer 1200 euro ik kan me voorstellen dat in die prijsklasse de kinderziektes er uit zijn gehaald. Maar bij die lagere prijzen denk ik toch dat ik rare dingen ga horen bij klasse D. Ik heb eens bestudeerd hoe klasse D van binnen ongeveer werkt....er is geen touw aan vast te knopen. Wel lijkt het geluid aan alle kanten uiteen gerafeld te worden om vervolgens weer bij elkaar geraapt te worden. Ik geef toe dat ik niet begrijp hoe het werkt. Maar ik vind het zo'n ontzettend rare techniek dat ik het in een lagere prijsklasse niet aandurf.

Ik ben voor de A-S501 gegaan vanwege het extra wattage, het rendement van mijn speakers is laag.

Afwerking van het apparaat is top, de ingebouwde DAC en phono versterker zijn OK maar niet meer dan dat. Wil je echt horen hoe je versterker klinkt dan ga je die op termijn vervangen door externe DAC/Phono versterker. De eindtrap heeft power te over, en goede controle over de speakers. Het hoog is goed zonder vermoeibaar te worden. In deze prijsklasse is het een top-versterker.

scoc

Ik begrijp niet hoe je een oordeel kan maken over een toestel en techniek louter door wat geGoogle. Ik ben geen techneut op dat gebied dus ik ga niet zitten uitpluizen hoe een techniek wel of niet werkt en mij gaat het hoe iets speelt en klinkt. Je kan van elke versterkerstechniek een lijstje maken van pro's en con's en toch heeft iedereen een voorkeur. Ik vind persoonlijk dat je gewoon moet gaan luisteren naar versterkers in jouw prijsklasse en niet een versterker bij voorbaat afschrijven op basis van 1 artikel.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Former member 78

Quote from: Adrian on March 30, 2017, 11:21:46
Ik zelf zit in de prijsklasse van ongeveer 500 euro, momenteel lijkt mijn keuze te gaan worden de Yamaha a-s301 voor 300 euro. Maar die Primare I22 met klasse D is ongeveer 1200 euro ik kan me voorstellen dat in die prijsklasse de kinderziektes er uit zijn gehaald. Maar bij die lagere prijzen denk ik toch dat ik rare dingen ga horen bij klasse D. Ik heb eens bestudeerd hoe klasse D van binnen ongeveer werkt....er is geen touw aan vast te knopen. Wel lijkt het geluid aan alle kanten uiteen gerafeld te worden om vervolgens weer bij elkaar geraapt te worden. Ik geef toe dat ik niet begrijp hoe het werkt. Maar ik vind het zo'n ontzettend rare techniek dat ik het in een lagere prijsklasse niet aandurf.

Je snapt er idd vrij weinig van zo te lezen, ga dan aub niet doen alsof je hebt bestudeert hebt hoe klasse D werkt.
Ga gewoon luisteren, en ook een versterker van €300,- zal prima klinken.

Rowdy

Ik lees in dit topic dat klasse D een digitale versterker is, maar klasse D staat voor geschakelde analoge versterker.

Adrian

Ik denk niet dat een mens in staat is om werkelijk vast te stellen wat het verschil in klank is tussen de ene en de andere versterker. Althans niet vanaf het niveau wat tegenwoordig geboden wordt wat betreft versterkers vanaf ongeveer zo'n 200 euro.

Ik denk wel dat versterkers van goedkopere prijsklasse wat betreft klasse D rare kuren kunnen gaan hebben als je leest hoe ongelofelijk gecompliceerd of die techniek in elkaar zit, ik ga geen risico daarmee lopen aangezien je het verschil toch niet hoort.

Dirk

ben je toevallig de broer van HuubF?  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

blue-eyes

Ga voor de grap eens wat versterkers naast elkaar zetten en ga luisteren. Elke keer een prijsklasse hoger, tot over de 10.000 euro of hoever je wilt gaan. Gegarandeerd dat je verschillen gaat horen. Hoe goedkoper hoe groter de verschillen tussen de versterkers elke keer zijn.
Hoe duurder, hoe kleiner de verschillen telkens worden en ga je meer richting smaak.


ALs ik je stelling zo lees, waar maak je je eigen dan druk om, dan zou ik gewoon de eerste de beste kopen en genieten van de film / muziek. Voor de statements die je maakt, en de zorgen, in de prijsklasse die je noemt.... Niet doen. Gewoon een kopen en genieten!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Multimediaknaller

TS durft geen keuze(s) te maken en vraagt ons om een "vrijbrief" welke versterker te kopen, iets dat (nagenoeg) onmogelijk is!!

Koop een versterker op afstand en probeer hem op je gemak uit  :music:

Volgens het consumentenrecht mag je het apparaat binnen de wettelijke termijn van 2 weken weer terug sturen, let wel dat je hier geen potje van maakt anders zet men jou op de zwarte lijst.

En nu ga je zeker zeggen dat je bang bent dat het na betaling niet aankomt... :)

Multimediaknaller

Quote from: Blue-Eyes on April  2, 2017, 10:27:50
ALs ik je stelling zo lees, waar maak je je eigen dan druk om, dan zou ik gewoon de eerste de beste kopen en genieten van de film / muziek. Voor de statements die je maakt, en de zorgen, in de prijsklasse die je noemt.... Niet doen. Gewoon een kopen en genieten!
^^

Alco

#43
QuoteIk denk niet dat een mens in staat is om werkelijk vast te stellen wat het verschil in klank is tussen de ene en de andere versterker. Althans niet vanaf het niveau wat tegenwoordig geboden wordt wat betreft versterkers vanaf ongeveer zo'n 200 euro
Als dat zo zou zijn, dan zou je vraag dus ook overbodig zijn en kun je eigenlijk elke versterker kopen die je wilt. ::)
Ik heb door de jaren heen veel versterkers in huis gehad en vond de klankmatige verschillen vaak duidelijk te horen!
(althans, bij verschillende merken. Binnen één merk hoorde ik voornamelijk overeenkomsten)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)