Marmitek alarm centrale sc2800 probleem icm ADSL.

Started by De_Sint, April 14, 2004, 12:00:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

De_Sint

Hoi

Ik heb al een jaar de Centrale SC2800 van Marmitek geintergreerd in mijn X-10 aansluiting. Tot december waren er geen problemen.
Het mooie van de centrale is dat je via telefoon op afstand kan inbellen en de alarmcentrale bij alarm naar 4 telefoonnummers kan uitbellen.

In december heb ik ADSL gekregen van Demon. Sinds dat moment was het niet meer mogelijk voor de centrale om bij alarm uit te bellen.
Vreemd genoeg kan ik wel inbellen, dus ik mag hierbij aannemen dat de aansluitingen wel goed zijn. (vanaf israpunt->splitter-> phone uitgang van splitter-> alarmcentrale.)

Ook op de site van marmitek staan voorbeelden van de SC2800 icm ADSL aansluitingen, dus deze combinatie moet ook mogelijk zijn.
Toch lukt het mij nog steeds niet. In de veronderstelling dat de Centrale stuk was heb ik een nieuwe gekregen, maar ook die had hetzelfde euvel.
Via oortelefoon hoor ik dat hij wel de nummers kiest, maar klaarblijkelijk meteen weer ophangt. Daarna gebeurt er niets meer.

Wie heeft eerder hiervan gehoord of heeft een SC2800 (sc2700) icm met ADSL dat wel kan uitbellen?
Wie de gouden tip heeft zal mij erg blij maken, want ik vind het een belangrijke mogelijkheid.

met vr.gr.
Marco Schaeffer

Martin_M

Volgens mij het ik de sc2700 centrale (zal thuis nog ff checken) en toevallig in combinatie met een Demon DSL aansluiting en het werkt zonder problemen.

Ik weet zo het verschil niet tussen een 2700 en 2800. Uiterlijk zijn ze hetzelfde.

Probeer anders eens een gewoon toestel op de aansluiting om te checken of die wel naar buiten kan bellen.

Heb je verder niet te veel toestellen aangesloten of te lange kabels in totaal. Daar kan het ook aan liggen.


Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

De_Sint

Martin

Het verschil tussen beiden is dat 2800 de thermostaat kan aansturen. Meer verschil is er niet.

Ik heb hem inderdaad ook direct (dus zonder splitter ertussen) aangesloten gehad, maar daar reageert hij hetzelfde op. Het vreemde is dat hij het wel gedaan heeft. Ik weet niet wanneer hij het niet meer deed, maar toevallig was daartussen ergens de aanschaf van het ADSL, en aangezien dat de enige verandering is, gok er erop dat daar het probleem moet zijn.

Alles bevind zich in de meterkast en dus max 1.5m van elkaar. Lange kabels zijn er niet.
Als je het oordopje in de sc2700 doet en je laat hem uitbellen, hoor je dan wel een kiestoon? Ik hoor alleen dat'ie uitbeld en verders niets.

Met vr.gr.
Marco Schaeffer

rijstfj

Hoi
Bij mij doe die het wel.
Alleen niet als die uitbeld naar mijn eigen GSM.
Bij de alarm installatie heb ik het eea uitgetest door eerst keuze (4x) te maken via mijn eigen GSM maar die gaat niet over.
Toen een ander nummer in geprogrammeerd van een GSM van een collega en daar werkt die wel mee ook zijn huistelefoon.
Ik ben er ook nog niet uit, zelf niet via Mail naar Marmitek.

Ik heb ADSL van Planet met een Netwerk modem en ISDN telefoon centrale.

Mvrgr
Frans

Spikebyt

Dit verhaal komt me wel bekend voor
Ik kan me de eerste melding nog goed herrineren  ;D

Wel jammer dat er geen goede oplossing van Marmitek terugkomt  :-\
Grtnx,    Frans V.

De_Sint

Frans

Ik zal ook eens een ander nummer proberen. Heb de laatste keren inderdaad alleen mijn eigen GSM geprobeerd.

Als je iets te horen krijgt van Marmitek, laat het me dan weten. Hun corrospondentie loopt niet echt snel.

marco