Netwerkfout HTPC windows 10->kodi & Synology NAS. streamen & kopieren 0x8007003b

Started by W.Otter, April 1, 2017, 22:24:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

Zoals de titel aangeeft valt mijn netwerk/internet weg zodra ik een film/serie stream vanaf mijn NAS naar mijn HTPC. De video blijft gewoon doorspelen waardoor ik denk dat het netwerk nog intact is echter de internet connectie is verdwenen. Alleen mijn router uit en aan verhelpt het probleem alleen is dat tijdelijk.

hebben jullie ideeen?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

_ MarcelloW _

Ip conflict. Geef je Nas eens een vaste Ip.

Desnoods je Kodi device ook
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

W.Otter

nas heeft een statisch ip, de htpc niet, ga ik gelijk proberen.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kjelt


W.Otter

alles bedraad..

ik heb inmiddels van alles geprobeerd van DNS flush tot andere DNS servers, hard reset van de KPN router  (waar ik de DHCP en DNS niet kan veranderen) in mijn NAS alles bij langs gegaan voor NFS en SMB, de firewall bekeken, statisch ip voor de HTPC. Firmware voor mijn Devolo poweradapters vernieuwd.

Ik heb nu zelfs Kodi verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dit aangezien ik via mijn huidige instellingen een aantal mappen niet volledig zag en daarom dacht dat de handshake met NFS of SMB niet goed werkte. Ik kon via bestandsbeheer in Kodi de film wel gewoon uitkijken zonder netwerk/internetverlies maar zodra ik die bron koppelde aan mijn homescreen ging er weer iets fout.

nu heb ik dus Kodi er af gegooid, opnieuw geïnstalleerd, nieuwe bronnen aangemaakt voor NFS/SMB/UPnP, deze weer gelinkt aan homeknoppen en nu maar eens zien of elke netwerk share functioneerd naar behoren. De mapstructuur is in ieder geval weer hersteld en wat ik er gister nog even van heb kunnen testen bleef het netwerk intact. echter is het niet te voorspellen of dit 5 minuten volhoudt of na drie kwartier alsnog verdwenen is.

even testen en dan kom er weer op terug
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kjelt

Alles in je netwerk 1Gb/s ? Throughput getest met een filecopy? Wat is de bitrate van het bestand of gaat het bij alle bestandtypes fout?

W.Otter

Quote from: Kjelt on April  3, 2017, 10:15:12
Alles in je netwerk 1Gb/s ? Throughput getest met een filecopy? Wat is de bitrate van het bestand of gaat het bij alle bestandtypes fout?

ja gigabit netwerk, throughput niet getest. ligt niet aan de bitrate maar heb het idee dat sommige bestanden meer last veroorzaken dan andere.

tevens is er een storin bij kpn maar zie niet zo in wat dat heeft te maken met mijn netwerk.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

katwax

Staat de NAS altijd aan of is wordt deze "wakker" zodra hij benaderd wordt? Als het zo is dat hij dan pas actief wordt, staat er mogelijk een dhcp service actief op je NAS?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

W.Otter

de NAS staat altijd aan. de schijven op standby, die worden wel wakker als ik de NAS benader.

ik heb net met het kopieren van een bestand vanaf mijn nas naar mijn pc een netwerkfout gekregen
dat gaat om 0x8007003B echter is internet nog wel actief
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

i2Paq

Quote from: W.Otter on April  3, 2017, 10:44:21
de NAS staat altijd aan. de schijven op standby, die worden wel wakker als ik de NAS benader.

ik heb net met het kopieren van een bestand vanaf mijn nas naar mijn pc een netwerkfout gekregen
dat gaat om 0x8007003B echter is internet nog wel actief

Rotte kabel?
Rotte switch?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

W.Otter

Quote from: i2Paq on April  3, 2017, 10:54:39
Rotte kabel?
Rotte switch?

denk dat het te maken heeft met die netwerkfout. dat zal aan mijn NAS moeten liggen gezien van pc naar pc dat niet gebeurd. het gebeurd alleen als ik bestanden vanaf mijn NAS haal. ik ga eens een oudere versie proberen.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kjelt

Het lijkt er op alsof je een full integrity check wilt draaien op de storage van je NAS.

Raphie

Even terug naar de basis:

- internet zit op de wan poort van de router
- nas en overige devices op de lan poorten

Ze zien elkaar initieel wel, maar tijdens streamen valt het internet uit voor HET GEHELE NETWERK?
Of gaat alleen de streaming client over de zeik?
Het is nogal een vage klachtomschrijving. En wat bedoel je met internet? Er worden geen pagina's meer geladen op je browser? Dus écht internet? Of wat SMB mappings werken niet meer?
JBL PRX Power!

Hanky Panky

Laat me raden: alles zit in de Experiabox aangesloten? Dat rampenkreng moet je zo veel mogelijk uitschakelen. Boven de 10mbit doorvoer gaat het ding al stuiteren.

Mijn oplossing was: aparte switch, daar prik je alle netwerk kabels van je lokale apparatuur (NAS, bekabeld netwerk) in, 1 kabel van de switch naar je Koleriabox en voor de rest geen lokale netwerkzaken op je Experiabox aansluiten.

Klaar, geen hickups.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

katwax

Quote from: Hanky Panky on April  3, 2017, 12:43:18
Laat me raden: alles zit in de Experiabox aangesloten? Dat rampenkreng moet je zo veel mogelijk uitschakelen. Boven de 10mbit doorvoer gaat het ding al stuiteren.

Mijn oplossing was: aparte switch, daar prik je alle netwerk kabels van je lokale apparatuur (NAS, bekabeld netwerk) in, 1 kabel van de switch naar je Koleriabox en voor de rest geen lokale netwerkzaken op je Experiabox aansluiten.

Klaar, geen hickups.
Dit zou het inderdaad verklaren. Als ik het verhaal zo volg is het steeds als er wat meer bandbreedte vereist wordt op je netwerk en dat je switch/router zich verslikt in de data die er verstuurd wordt.
Een goede unmanaged 1gig switch zou al wonderen kunnen doen :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

W.Otter

Quote from: Kjelt on April  3, 2017, 11:39:16
Het lijkt er op alsof je een full integrity check wilt draaien op de storage van je NAS.

hoe bedoel je dit?

Quote from: Raphie on April  3, 2017, 12:04:23
Even terug naar de basis:

- internet zit op de wan poort van de router
- nas en overige devices op de lan poorten


check

hierna gaat alles naar een devolo dlan 1200+

Quote from: Raphie on April  3, 2017, 12:04:23
Ze zien elkaar initieel wel, maar tijdens streamen valt het internet uit voor HET GEHELE NETWERK?
Of gaat alleen de streaming client over de zeik?
Het is nogal een vage klachtomschrijving. En wat bedoel je met internet? Er worden geen pagina's meer geladen op je browser? Dus écht internet? Of wat SMB mappings werken niet meer?

alles ziet elkaar, tijdens het streamen van een klein of groot bestand valt het hele internet uit voor het gehele netwerk, er worden inderdaad geen paginas meer geladen, ik kan overigens gewoon mijn mappen nog benaderen en de film of serie afkijken. het netwerk zelf lijkt dus niet aangetast.

Quote from: Hanky Panky on April  3, 2017, 12:43:18
Laat me raden: alles zit in de Experiabox aangesloten? Dat rampenkreng moet je zo veel mogelijk uitschakelen. Boven de 10mbit doorvoer gaat het ding al stuiteren.

Mijn oplossing was: aparte switch, daar prik je alle netwerk kabels van je lokale apparatuur (NAS, bekabeld netwerk) in, 1 kabel van de switch naar je Koleriabox en voor de rest geen lokale netwerkzaken op je Experiabox aansluiten.

Klaar, geen hickups.

koleriabox  :clapping: ik heb dus al een aparte switch aan het andere spectrum van de router hangen, deze verdeeld de boel naar tv/htpc/ps4/receiver/pvr. je zegt dus gooi een kabel in de router naar een switch, alle andere zaken worden aangesloten op de switch, waarnaar deze naar de devolo dlan gaat richting de andere switch. lijkt me een heel ingewikkelde oplossing voor een probleem dat zich na 2 jaar pas voordoet?

ik heb al eens gekeken naar een andere router maar als nog blijf ik de koleriabox :D nodig hebben.

Quote from: katwax on April  4, 2017, 08:57:58
Dit zou het inderdaad verklaren. Als ik het verhaal zo volg is het steeds als er wat meer bandbreedte vereist wordt op je netwerk en dat je switch/router zich verslikt in de data die er verstuurd wordt.
Een goede unmanaged 1gig switch zou al wonderen kunnen doen :)

bandbreedte was hier nooit een probleem, ook niet met de experia. streamen van 50gyg bestanden ging en gaat nog steeds zonder haperen echter is er ergens iets met een handshake? die niet helemaal goed is. zou het gewoon kunnen liggen aan de kpn storing die zich voordoet in combinatie met een buggy software update van synology zelf? het is echt een recent probleem
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kjelt

Quote from: W.Otter on April  4, 2017, 09:11:20
hoe bedoel je dit?
Als je fouten krijgt bij het kopieren van data van je NAS naar je PC dan zou ik zelf als eerste ook even de integriteit van je data op de NAS controleren, kort gezegd: kijken of je hdd's en filesysteem nog 100% goed zijn in je NAS en dat kun je checken door een achtergronds data integriteits check uit te laten voeren door de NAS.

W.Otter

even een snelle schets van mijn gehele netwerk
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: Kjelt on April  4, 2017, 09:27:19
Als je fouten krijgt bij het kopieren van data van je NAS naar je PC dan zou ik zelf als eerste ook even de integriteit van je data op de NAS controleren, kort gezegd: kijken of je hdd's en filesysteem nog 100% goed zijn in je NAS en dat kun je checken door een achtergronds data integriteits check uit te laten voeren door de NAS.

inmiddels mee bezig! raid gegevensreiniging en pariteitsconsistentie
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

eduard

Als test de nas netwerk aansluiting verplaatsen naar je gigabit switch. Op die manier sla je experia box over.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


W.Otter

Quote from: eduard on April  4, 2017, 09:34:59
Als test de nas netwerk aansluiting verplaatsen naar je gigabit switch. Op die manier sla je experia box over.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

goed idee ga ik morgen uitvoeren! nu eerst werken, bedankt voor al jullie reacties
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

blue-eyes

Wat bij mij zaken oploste, min of meer ook indirect hier aangegeven, is dat je het signaal van de TV rechtstreeks op de Experia zet, dus een eigen dedicated kabel / connectie. Overige apparatuur niet op dezelfde lijn / switch als de TV box.

Ik heb daarvoor een extra CAT6 kabel naar de TV getrokken.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

W.Otter

Quote from: Blue-Eyes on April  4, 2017, 10:01:59
Wat bij mij zaken oploste, min of meer ook indirect hier aangegeven, is dat je het signaal van de TV rechtstreeks op de Experia zet, dus een eigen dedicated kabel / connectie. Overige apparatuur niet op dezelfde lijn / switch als de TV box.

Ik heb daarvoor een extra CAT6 kabel naar de TV getrokken.
Dat is bij mij dus geen optie.. vandaar de poweradapters. Neemt nog steeds niet weg dat het twee jaar gefunctioneerd heeft. Dus ik denk nog steeds aan een softwarematige instelling of firmware

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Hanky Panky

Quote from: W.Otter on April  4, 2017, 09:30:12
even een snelle schets van mijn gehele netwerk

Jep, wat ik zei: geen NAS rechtstreeks in de Koleriabox. Dat ding is net een digitale trechter en zo snel als dikke poep tegen de heuvel op.

Mijn tip: overstappen naar XS4ALL, zelfde voordelen met gratis mb's en zenders als je een mobiel KPN abbo hebt maar je mag gewoon je eigen router plaatsen of je pakt hun Fritzbox (wat een superding is trouwens).
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

eduard

Probleem kan ook nog de devolo dlan zijn. Of misschien toch vreemd ip conflict. Of een slechte kabel. Opties genoeg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk