Netwerkfout HTPC windows 10->kodi & Synology NAS. streamen & kopieren 0x8007003b

Started by W.Otter, April 1, 2017, 22:24:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

Quote from: Hanky Panky on April  4, 2017, 15:08:33
Jep, wat ik zei: geen NAS rechtstreeks in de Koleriabox. Dat ding is net een digitale trechter en zo snel als dikke poep tegen de heuvel op.

Mijn tip: overstappen naar XS4ALL, zelfde voordelen met gratis mb's en zenders als je een mobiel KPN abbo hebt maar je mag gewoon je eigen router plaatsen of je pakt hun Fritzbox (wat een superding is trouwens).
Ik ga sowieso mijn nas rechtstreeks aan de switch hangen. Kijken of het probleem zich dan nog voor doet. Ik weet dat de experiabox een onding is. Maar dat neemt niet weg dat het t altijd gedaan heeft. Om nu over te stappen lijkt me ook wat rigoureus. Eerst het probleem eens op sporen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Hanky Panky

Quote from: W.Otter on April  5, 2017, 09:43:30
Ik ga sowieso mijn nas rechtstreeks aan de switch hangen. Kijken of het probleem zich dan nog voor doet. Ik weet dat de experiabox een onding is. Maar dat neemt niet weg dat het t altijd gedaan heeft. Om nu over te stappen lijkt me ook wat rigoureus. Eerst het probleem eens op sporen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Die dingen kunnen ook een remote firmware push krijgen van KPN dus wat vandaag werkt....  ;)

Zo was ik ineens mijn zakelijk voip 4 weken kwijt. Werkte de eerste week prima en na een firmware push werden allen gesprekken na 2-3 minunten verziekt omdat er 1 kanaal willekeurig wegviel (mijn spraak of de spraak van mijn gesprekspartner). Gelukkig kwamen we daar pas achter nadat we er veel uren in hadden gestoken.... De oplossing was een verhuizing en een andere provider  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

W.Otter

kpn heeft al heel lang geen nieuwe firmware doorgevoerd. nog naar gekeken of ik de nieuwste had en dan is al sinds lange tijd niet meer nieuw te noemen.

hoe dan ook, ik heb nu een aantal dingen gedaan;

-DHCP weer door de router laten uitbrengen ipv statisch ip voor de NAS
-HTPC geupdated naar laatste windows 10 versie
-NAS aan switch direct naar HTPC
-IPflush gedaan en renew
-router fabrieksreset

tevens had KPN ook een storing.

een aantal variabelen maar het gaat nu al een uurtje goed. of het nu ligt aan de windows update, of de DHCP instelling of wederom een fabrieksreset. ik weet het niet. Op hoop van zege is het nu opgelost maar dat kan ik alleen met zekerheid zeggen als het volhoudt!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

een beetje te vroeg gejuicht, heel kodi vliegt er nu uit. map niet meer vindbaar en loopt dan vast.

kan het zijn dat mn NAS iets te vol staat? buffer kwestie?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Hanky Panky

Geen verstand van NAS'en helaas, ik werk thuis al een jaar of 12 met file-servers.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kjelt

Quote from: W.Otter on April  5, 2017, 16:40:05
een beetje te vroeg gejuicht, heel kodi vliegt er nu uit. map niet meer vindbaar en loopt dan vast.

kan het zijn dat mn NAS iets te vol staat? buffer kwestie?
Welke NAS heb je? Bij Synology kun je inloggen via de webinterface en alle logs opvragen, daarin zouden issues te zien moeten zijn.

W.Otter

Een ds415play

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

ik dacht dat ik er vanaf was maar niets is minder waar. nog steeds exact hetzelfde probleem. Morgen weer uitvoerig testen met de NAS aan de switch, mocht dat geen probleem zijn dan ligt het aan de router?

ik kan ook nog proberen om libreelec te draaien om uit te sluiten of het een windows gerelateerd probleem is, gezien ik het probleem op beide computers heb. Ik krijg namelijk bij het kopieren van een groot bestand de volgende melding: 0x8007003b

inmiddels de pc naar de windows 10 makers edition gezet maar het probleem blijft aanhouden.

Ik ga er nu van uit dat het hele netwerk er uit ligt bij het probleem, en niet alleen internet. ik krijg namelijk geen gateway of ipadressen te zien in opdrachtprompt: IPconfig/all
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

eduard

Tja je lijkt dan ergens last te hebben van dhcp problemen weet je zeker dat je maar 1 dhcp server aan hebt. Misschien zelf maar even al je devices een static ip adres geven deze ip adressen moet je dan natuurlijk wel vast leggen in je dhcp server zodat niet een 2de devices het zelfde ip adres krijgt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


W.Otter

Ik heb een nieuwe router gekregen en het probleem lijkt opgelost!

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Dhcp op de nas staat uit alleen op de router ingeschakeld. Bedankt voor je input maar ik hoop dat t nu is opgelost

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF