ipad air2 of ipad 2017

Started by dvd-fan, March 28, 2017, 11:57:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dvd-fan

Wat is de beste keus?
Gaan voor een beter scherm of voor een nieuwere chip?
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

blue-eyes

Een nieuwere chip biedt wellicht meer potentiële mogelijkheden maar het wil niet zeggen dat een nieuwe chip per definitie sneller is!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Hanky Panky

#2
De Air 2 heeft niet zo'n denderende accu, de capaciteit was lager dan in de air 1 maar dat gaan ze nu kennelijk verbeteren?

Ik heb een 9,7 pro en de accy gaat een stuk langer mee dan de Air 1 die mijn vrouw nu heeft.

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kjelt

Ik moet het wat beter bekijken maar het lijkt alsof je van de a8X naar de A9 gaat, verschil van 1,6GHz naar 1,85GHz oftewel 15% dat zou voor mij niet de keuze bepalen.
De nieuwe ipad is een cost down wordt goedkoper aangeboden dus kijk hoe ze aanvoelen en inderdaad check ook de accuduur.

HereIsTom

Quote from: Hanky Panky on March 28, 2017, 12:11:57
De Air 2 heeft niet zo'n denderende accu, de capaciteit was lager dan in de air 1 maar dat gaan ze nu kennelijk verbeteren?

Ik heb een 9,7 pro en de accy gaat een stuk langer mee dan de Air 1 die mijn vrouw nu heeft.

De Air 2 niet zo'n goede accu? Ik dacht het toch wel, hier gaat hij bij intensief gebruik de hele dag mee! Bij gemiddeld gebruik wel een week!
 
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Hanky Panky

#5
Quote from: HereIsTom on March 28, 2017, 18:22:02
De Air 2 niet zo'n goede accu? Ik dacht het toch wel, hier gaat hij bij intensief gebruik de hele dag mee! Bij gemiddeld gebruik wel een week!


Ipad air 1 accu 32.9 watt uut
Ipad air 2 heeft 27.2 watt uur

Zie http://www.techtimes.com/articles/18505/20141024/ipad-air-2-battery-is-more-powerful-than-ipad-air-battery-ifixit-suggests.htm

11 uur 15 vs 13 uur 45 voor de ipad air 1
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

TopGun2010

Air 1 werkt nog zeer goed en de accuduur is prima!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

HereIsTom

Quote from: Hanky Panky on March 28, 2017, 22:22:51
Ipad air 1 accu 32.9 watt uut
Ipad air 2 heeft 27.2 watt uur

Zie http://www.techtimes.com/articles/18505/20141024/ipad-air-2-battery-is-more-powerful-than-ipad-air-battery-ifixit-suggests.htm

11 uur 15 vs 13 uur 45 voor de ipad air 1

Ok, dat wist ik niet, maar had hiervoor een Air 1 en nu dus de 2 en heb het verschil dus niet gemerkt  ;)
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Mario D

Quote from: dvd-fan on March 28, 2017, 11:57:57
Wat is de beste keus?
Gaan voor een beter scherm of voor een nieuwere chip?
Robin


Is het scherm van de nieuwe iPad dan minder goed. ?

dvd-fan

Ja, is niet gelamineerd, dus meer reflectie.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Mario D

Quote from: dvd-fan on March 29, 2017, 12:43:57
Ja, is niet gelamineerd, dus meer reflectie.
Robin

Oei op mijn air2 vind ik de reflectie al erg dus de nieuwe gaat het al niet worden.

Martinus

Quote from: dvd-fan on March 29, 2017, 12:43:57
Ja, is niet gelamineerd, dus meer reflectie.
Robin
psies, zelfs de mini heeft nu een beter scherm. Als je de air 2 nog kan krijgen... cpu update is fractioneel, en als je geen 2 verschillende hebt (vergelijkingsmateriaal) merk je niks.
accu wel weer een plus.
............

Erik

#12
Ik las van de week dat er over een paar weken nieuwe ipads aangekondigd worden dus ik zou even daarop wachten, nieuwere snelle chip en wat al niet meer, ook nieuwe pro's zouden eindleijk uitkomen, de 9,7inch zou naar 10,5 inch gaan bv.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hanky Panky

#13
Quote from: Erik on March 29, 2017, 22:10:56
Ik las van de week dat er over een paar weken nieuwe ipads aangekondigd worden dus ik zou even daarop wachten, nieuwere snelle chip en wat al niet meer, ook nieuwe pro's zouden eindleijk uitkomen, de 9,7inch zou naar 10,5 inch gaan bv.

Maar Apple kennende ga je daar serieus voor dokken.

Edit: typo
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Erik

#14
Eerlijk gezegd vind ik alles veel te duur van Apple, behalve de standaard iPads die bieden m.i. nog steeds de meeste waar voor het geld.
De 13 inch pro is wel leuk maar helaas idioot duur voor een tablet, maar er is helaas niks anders betaalbaar in die grootte. Vooral de lange ondersteuning bij Apple is wel fijn, de hoge resolutie en accuduur. 

Ik heb aan de goedkope versie met 16 straks 32 en alleen wifi wel genoeg dan ben je voor €400 klaar niet veel geld voor een goede tablet.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hanky Panky

Quote from: Erik on March 30, 2017, 10:39:46
Eerlijk gezegd vind ik alles veel te duur van Apple, behalve de standaard iPads die bieden m.i. nog steeds de meeste waar voor het geld.
De 13 inch pro is wel leuk maar helaas idioot duur voor een tablet, maar er is helaas niks anders betaalbaar in die grootte. Vooral de lange ondersteuning bij Apple is wel fijn, de hoge resolutie en accuduur. 

Ik heb aan de goedkope versie met 16 straks 32 en alleen wifi wel genoeg dan ben je voor €400 klaar niet veel geld voor een goede tablet.

Behalve het basis model is de rest pittig tot aan idioot geprijsd. En dan moet je werkelijk overal voor dokken en dat terwijl zo'n hakkie takkie Android tablet van € 129 al GPS aan boord heeft en een chip van een tientje kennelijk te veel gevraagd is in een iPad pro van bijna € 700. Nog afgezien van het gegeven dat je het geheugen van de hakkie takkie Android tablet naar believen kunt uitbreiden met een sd kaartje.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

blue-eyes

Quote from: Hanky Panky on March 30, 2017, 12:01:16
Behalve het basis model is de rest pittig tot aan idioot geprijsd. En dan moet je werkelijk overal voor dokken en dat terwijl zo'n hakkie takkie Android tablet van € 129 al GPS aan boord heeft en een chip van een tientje kennelijk te veel gevraagd is in een iPad pro van bijna € 700. Nog afgezien van het gegeven dat je het geheugen van de hakkie takkie Android tablet naar believen kunt uitbreiden met een sd kaartje.

Apple heeft het gelijk aan hun zijde, het spul wordt massaal verkocht ;)


En jullie hebben de vrijheid. Je koopt het wel of niet. Het is geen verplichting, of primaire levensbehoefte. Er is afdoende alternatief beschikbaar!

p.s. De Apple heeft een hoge aanschafprijs, de rest waarde is ook navenant hoger. Of dat per saldo dan uitmaakt is aan de koper. Hogere inruil is fijn, maar je de eerste keer wel het volledige bedrag op tafel leggen.\
Tot nu toe heb ik het er voor over.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Cyrus·

Vergeet niet de support op zeer lange termijn. Gemiddeld duurt bij Apple 5-6 jaar (bij Macs zelfs langer) voordat een product obsolete wordt en er geen OS-updates meer mogelijk zijn. Bij de gemiddelde Android-tablet (zeker de hakkie-takkie exemplaren) mag je blij zijn als je na een jaar nog kunt updaten.
Groeten,
Edwin

Hanky Panky

Quote from: Blue-Eyes on March 30, 2017, 12:21:39

de rest waarde is ook navenant hoger.

Daar merk je inderdaad helemaal niets van tot je hem verkoopt. Weggeeft in mijn geval, er is altijd wel een familielid met een pruillip in de buurt als ik mijn tablet vervang  :dozingoff:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Quote from: CyrusOne on March 30, 2017, 12:35:27
Vergeet niet de support op zeer lange termijn. Gemiddeld duurt bij Apple 5-6 jaar (bij Macs zelfs langer) voordat een product obsolete wordt en er geen OS-updates meer mogelijk zijn. Bij de gemiddelde Android-tablet (zeker de hakkie-takkie exemplaren) mag je blij zijn als je na een jaar nog kunt updaten.

Als je die Android tablets na 1,5 jaar als snijplank gaat gebruiken ben je denk ik uiteindelijk nog goedkoper uit  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

HereIsTom

Quote from: Blue-Eyes on March 30, 2017, 12:21:39
Apple heeft het gelijk aan hun zijde, het spul wordt massaal verkocht ;)


En jullie hebben de vrijheid. Je koopt het wel of niet. Het is geen verplichting, of primaire levensbehoefte. Er is afdoende alternatief beschikbaar!

p.s. De Apple heeft een hoge aanschafprijs, de rest waarde is ook navenant hoger. Of dat per saldo dan uitmaakt is aan de koper. Hogere inruil is fijn, maar je de eerste keer wel het volledige bedrag op tafel leggen.\
Tot nu toe heb ik het er voor over.

Nou was er maar afdoende alternatief, de kwaliteit van de meeste tablets laat te wensen over!
Hier hebben we ook nog steeds de eerste iPad in gebruik!
En als ik om me heen zie hoeveel gedoe er vaak is met andere tablets en meestal geen updates meer dan blijft Apple toch wel een van de beste op de prijs na dan.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Cyrus·

Quote from: Hanky Panky on March 30, 2017, 12:40:03
Als je die Android tablets na 1,5 jaar als snijplank gaat gebruiken ben je denk ik uiteindelijk nog goedkoper uit  :D

Touché! :D
Groeten,
Edwin

dvd-fan

heeft er iemand al een nieuwe ipad? Hoe is het scherm? Reflecteerd het veel meer als een ipad air2?
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

_ MarcelloW _

Waarom niet even de apple store inlopen en dit zelf beoordelen.

Het is al vele malen uiteengezet; beiden hebben hun voor- en nadelen. Het is aan jezelf te bepalen welke jij het zwaarst vindt wegen.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

dvd-fan

Apple store heeft geen air2 meer. Kan dus niet vergelijken. Maar zal volgende week eens bij mediamarkt kijken.
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS