Streaming, aankopen, bewaren, etc.

Started by blue-eyes, March 25, 2017, 11:56:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Sinds kort ben ik in het bezit van een Linn streamer. Hiermee wil ik een serieuze stap maken in het muziek luisteren. Dus streaming, niet perse meer middels fysieke dragers.
Meerdere manieren mogelijk: lokale bestanden maar ook streaming via het internet.

Ook aankopen. Vroeger kochten we een CD en tot het einde der tijden heb je de beschikking over deze bestanden.

Maar wat met de aangekochte downloads?

- kan je deze tot het oneindige downloaden?
- wat als het bedrijf failliet gaat?
- download gedaan, download kwijt opnieuw kopen?

Etc.

Wat is jullie ervaring?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Xander32

Een gelijke behandeling (opslag) zoals andere waardevolle bestanden (documenten, foto's).
In mijn geval de muziek op een nas en een back-up op twee externe hd, waarvan er eentje op een andere locatie ligt. Daarnaast heb ik zaken in een cloud staan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xosilety

#2
Quote from: blue-eyes on March 25, 2017, 11:56:37
Sinds kort ben ik in het bezit van een Linn streamer. Hiermee wil ik een serieuze stap maken in het muziek luisteren. Dus streaming, niet perse meer middels fysieke dragers.
Meerdere manieren mogelijk: lokale bestanden maar ook streaming via het internet.

Ook aankopen. Vroeger kochten we een CD en tot het einde der tijden heb je de beschikking over deze bestanden.

Maar wat met de aangekochte downloads?

- kan je deze tot het oneindige downloaden?
- wat als het bedrijf failliet gaat?
- download gedaan, download kwijt opnieuw kopen?

Etc.

Wat is jullie ervaring?
Je artikel is geweldig, ik luister ook graag naar muziek, ik luister er ook vaak radio en ligne naar op de radio, jij ook. Bedankt.

Kingpin

Quote from: blue-eyes on March 25, 2017, 11:56:37
...
Maar wat met de aangekochte downloads?

- kan je deze tot het oneindige downloaden?
- wat als het bedrijf failliet gaat?
- download gedaan, download kwijt opnieuw kopen?

Etc.

Wat is jullie ervaring?
Ik zou never nooit blind vertrouwen in een cloud only bedrijf, sowieso niet.
Je geripte CD's en aankopen via internet (downloads) op de NAS zetten en altijd fysieke backups maken op externe hdd's/mediums waarbij er 1 altijd buitenshuis ligt.
Dat laatste moet ik ook nog doen en schiet er bij de meesten wel bij in, maar bij brand kan ik me zo voorstellen dat je dan niet blij bent.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Pjotr27

Quote from: Kingpin on July 26, 2021, 12:03:07
Ik zou never nooit blind vertrouwen in een cloud only bedrijf, sowieso niet.
Je geripte CD's en aankopen via internet (downloads) op de NAS zetten en altijd fysieke backups maken op externe hdd's/mediums waarbij er 1 altijd buitenshuis ligt.
Dat laatste moet ik ook nog doen en schiet er bij de meesten wel bij in, maar bij brand kan ik me zo voorstellen dat je dan niet blij bent.

Brand is ook met fysieke media echt wel een probleem....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

SpeedyAndré

Het duurt soms even op Htf, maar na 4 jaar komen er dan toch antwoorden  :P
Eens wat betreft de cloud (en streaming) services, het lijkt veilig tot de dienst opeens verdwijnt of door regelgeving moet stoppen.
De boel ook nog buitenshuis bewaren wordt wel een kostbare grap, nog eens 40TB ergens neerzetten?

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

morca

Mijn muziek stond ook bij 1 van mijn beste vrienden te draaien.
Toen vorig jaar mijn schijf kapot ging was ik daar heeeeeeeel blij mee  :pompom:

beunky

Ik heb mijn muziek op de NAS staan en in de Dropbox cloud. Ik ben niet zo bang dat die op korte termijn of zomaar ineens stopt. Voor mij goed genoeg. Als Dropbox ooit stopt zijn er genoeg alternatieven. En als het van vandaag op morgen is, heb ik morgen een backup bij een andere clouddienst actief. Losgaan de fysieke gegevensdragers, want ik koop bijna geen downloads. Die paar die ik gekocht heb geloof ik wel.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"