Scansonic ervaringen

Started by PC010, March 22, 2017, 18:29:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PC010

Ben op zoek naar nieuwe speakers en kom op dit moment het merk Scansonic tegen in de bladen. Zijn er mensen die dit merk kennen en beluisterd hebben. Ik heb op dit moment Sonus Faber Signums en zoek iets meer. Kanshebber natuurlijk de Sonus Faber Venere 2.5 of 3 maar Scansonic krijgt ook goede beoordelingen. Binnenkort maar eens beluisteren. Dus ben geintreseerd in ervaringen met dit speaker merk. ( Scansonic)

koosnaampje-audiofiel

#1
Hoi ik heb sinds kort scansonic m9btl, ik wilde graag over op aktief vanwege de vele aparaten in mijn kastje en de positieve ervaringen die ik had met adam.
Geen moment spijt van gehad zetten enorm geluidsbeeld neer terwijl het maar kleine luidsprekers zijn dit verraste mij in zeer positieve zin. Daarentegen is mijn mening wel dat ze zeer gevoelig zijn voor slechte opnames. Ook ben ik nog bezig met de juiste positie en indraaien, of bas speaker naar de binnenkant of buitenkant, alle tijd om dit langszaam uit te vinden. Sinds kost heb ik er een pink faun DAC aangehangen voorlopig nog optisch aangesloten vanaf de htpc, ik kan je zeggen dat is genieten! Groots geluidbeeld, perfecte plaatsing van de verschillen de instrumenten in een toch wel hele harde ruimte, zodra wij gordijnen hebben valt hier zeker mbt akoestiek nog wat winst te behalen. En hoog WAF gehalte mooie pianolak versie en ze kan tidal met bluetooth direct afspelen  :D
Klipsch, Denon.