Pioneer tad s-3ex of s-2ex

Started by vinrouge, March 20, 2017, 14:45:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vinrouge

https://goo.gl/photos/zwfV9s2M2P6rhHNY6
Dit is de achterkant van de sub.
Speel nu met de kabels dubbel ingeplugd maar wel op 'lfe' ingesteld.
Wou hiervoor dus zo'n splitter gebruiken.

vinrouge

De sub is de jbl ls120p en heeft rood en witte rva ingang. In de linkse van deze twee kan je ook een enkele stekker pluggen en daarbij een schakelaartje verzetten van line in naar de. Ik zou dit enkel willen gebruiken omdat ik hiermee de crossover van de sub zou overslaan en die van de voorversterkers gebruiken dewelke enkel line out heeft.

paaj

Filtert je voorversterker dan? Lijkt met niet als hij geen sub-uitvoer heeft. Volgens mij kun je het het best zo laten als het is, dan kun je nog wat inregelen met je sub. Dus VV -> Sub met 2 x RCA zodat je van links en rechts het geluid krijgt en sub ingesteld op normaal zodat zijn filters werken.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

vinrouge

Dank voor de bijkomende info.
Ik denk inderdaad dat de voor versterker niet filtert en ik wil al helemaal geen signaal van mijn luidsprekers weghalen. Die zijn ten slotte mijn belangrijkste wetgevers en ik zoek slechts een minimale ondersteuning in het laat. Echter blijkt dit echt niet zo makkelijk af te regelen. Nu heb ik een kabel besteld met twee keer RCA naar een enkele om op de sub lfe aansluiting. Nu ik hem toch gekocht heb ga ik het ook maar eens proberen. Als hij achteraf ongebruikt blijft is er geen man overboord.
Dus als ik het goed begrijp. Voor het beste resultaat van RCA naar RCA en zo fijn als mogelijk inregelen?

muziek

Quote from: Richi on March 20, 2017, 14:56:49
Ik weet niet of het je helpt, maar ik heb zelf de S1-EX en die is 'dun' afgestemd in het laag. Het is er wel degelijk, maar je moet goed matchen qua versterking en bekabeling om het goed te krijgen. En natuurlijk moet je akoestiek ook goed zijn. De S2-EX is de monitor versie van de S1-EX. De berilium tweeter is prachtig: zijdezacht en nooit scherp. Als ik jouw vraag zo lees, dan zou ik gaan voor de S2-EX en het laag aanvullen met een goede sub die afgeregeld kan worden op je ruimte. Dat geeft een net zo goed (misschien) wel beter eindresultaat en je bent meer flexibel qua afstemming op je ruimte.

Zit er een andere tweeter-mid in model s-ex 3, dacht die het zelfde is van de van de s-ex 2 en de s-ex 1.

paaj

de 1 en 2 hebben een Berylium tweeter, de rest niet.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

muziek

Quote from: paaj on June  6, 2017, 14:26:18
de 1 en 2 hebben een Berylium tweeter, de rest niet.

Visueel zou je denken dat het de zelfde units zijn, maar is toch anders.

vinrouge

Neen hoor. Bij de twwevzie je een fijn metalen ringetje in de unit rond het tweeter gedeelte. De twee heeft dat niet.

Duck Twacy

#33
Ik zou de 2s ook preferen boven die 3. Mega mooi gebouwde monitoren. Als je zo nu en dan behoefte bebt aan wat meer voelbaar laag, 15" sub er bij bouwen (die je ook uit kunt zetten als er geen meerwaarde is, veroedelijk is dat op muziek in 90% van de gevallen zo)

Ed. lol, je had er al een subje bij

vinrouge

 De JBL sub is volgens mij zo'n nobele onbekende.
In tegenstelling met wat e bij het merk zou denken is het zeker geen disco box.
Ik heb een splittert en zelfs een langere kabel van twee naar een gekocht.  geprobeerd maar het laag werd hierdoor iets 'losser' en hij pikte het signaal al op vanaf  ongeveer 110 hz. Iets wat de sx'en zeker niet nodig hebben.

Hij is nu opnieuw RCA aangesloten.
Ik hou hem bewust zeer op de achtergrond. Slechts zeer minimale ondersteuning want de sx'en gaan echt wel behoorlijk diep.
Het gebeurt zelfs dat hij tijdens het spelen zichzelf uitzet omdat hij al tien minuten geen signaal heeft gekregen.
Gaat het iets harder of wordt de muziek wat complexer wordt allemaal wat dieper en is het ook een beetje een kwestie van hem voelen, meer dan echt horen.
Ik denk dat in HIFI een sub op die manier moet worden gebruikt, over film of meerkanaal durf ik mij niet uit te spreken. Daar heb ik geen ervaring mee maar ik neem wel aan dat het daar allemaal iets meer mag zijn.