Pioneer tad s-3ex of s-2ex

Started by vinrouge, March 20, 2017, 14:45:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vinrouge

Beste leden.
Ik ben momenteel in het bezit van een stel luidsprekers van pioneer/tad nl de s-3ex en omdat het laag niet voor de volle honderd procent onder controle is door akoestiek in.Mijn kamer zou ik deze kunnen inruilen voor de (redelijk grote).monitor versie, de s-2ex. Ik kan ze beide beluisteren maar niet bij mijbthuis dus dat helpt me maar voor een deel op weg. Omdat het laagste laag bij de kleinere iets minder is meen ik hiermee een oplossing te hebben echter vrees ik toch en beetje het geluid van een zuil te missen. De monitor heeft wel de berilium tweeter welke verfijnder zou zijn n de tweeter in de 3.
Wie van jullie heeft beide luidsprekers al gehoord of kunnen vergelijken een weet warenjullie bevindingen?
Dank voor het lezen.
Vinrouge.

Richi

Ik weet niet of het je helpt, maar ik heb zelf de S1-EX en die is 'dun' afgestemd in het laag. Het is er wel degelijk, maar je moet goed matchen qua versterking en bekabeling om het goed te krijgen. En natuurlijk moet je akoestiek ook goed zijn. De S2-EX is de monitor versie van de S1-EX. De berilium tweeter is prachtig: zijdezacht en nooit scherp. Als ik jouw vraag zo lees, dan zou ik gaan voor de S2-EX en het laag aanvullen met een goede sub die afgeregeld kan worden op je ruimte. Dat geeft een net zo goed (misschien) wel beter eindresultaat en je bent meer flexibel qua afstemming op je ruimte.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

clockwork

Ik heb zelf de 3ex gehad en heb nu de 2ex als surrounds staan. Ik benut de 2's dus niet volledig. Voor wat betreft het laag kan ik je dan ook niet zo goed helpen. De tweeters zijn inderdaad wel wat verfijnder.

Ik zou forum lid thanatos (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=profile;u=30960) even pm'en. Die heeft ze kort na elkaar wel als fronts in huis gehad. Die kan je vast wel verder helpen.

(Wellicht ten overvloede maar er staat nu een paar S2's met de relatief zeldzame bijbehorende stands op MP).
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Richi

Quote from: clockwork on March 20, 2017, 15:00:28
(Wellicht ten overvloede maar er staat nu een paar S2's met de relatief zeldzame bijbehorende stands op MP).
Wellicht ook ter overvloede, maar dat paartje uit Dedemsvaart is al een aantal keren opnieuw geplaatst. Ze staan al een paar maanden te koop. Het is wel een heel mooie set. Onbekend maakt onbemind in deze, denk ik.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Thanatos

Quote from: vinrouge on March 20, 2017, 14:45:08
Beste leden.
Ik ben momenteel in het bezit van een stel luidsprekers van pioneer/tad nl de s-3ex en omdat het laag niet voor de volle honderd procent onder controle is door akoestiek in.Mijn kamer zou ik deze kunnen inruilen voor de (redelijk grote).monitor versie, de s-2ex. Ik kan ze beide beluisteren maar niet bij mijbthuis dus dat helpt me maar voor een deel op weg. Omdat het laagste laag bij de kleinere iets minder is meen ik hiermee een oplossing te hebben echter vrees ik toch en beetje het geluid van een zuil te missen. De monitor heeft wel de berilium tweeter welke verfijnder zou zijn n de tweeter in de 3.
Wie van jullie heeft beide luidsprekers al gehoord of kunnen vergelijken een weet warenjullie bevindingen?
Dank voor het lezen.
Vinrouge.

Ik heb ze beide gehad. de S-3EX was bij mij ook te vet in het laag en fysiek te hoog.

De S-2EX was/is een schitterende monitor. In mijn ogen in het spectrum wat deze weergeeft (minder in het laag) beter dan de S-3EX.

vinrouge

Dit helpt mij heel ver vooruit heren.
Hartelijk dank.
Het gaat inderdaad om het paar op marktplaats.
De verkoper wil echter enkel ruilen met mijn drie's en daar heb ik een beetje schrik van.
Of zijn de monitors met de stands even duur in aankoop en qua geluid echt ervenwaardig?
Ik heb nog nooit monitors gehad, enkel zuilen. En dat schrikt mij een beetje af.
Moet ik de ruil doen of er wat centen bij vragen.
Ik heb geprobeert mijn drie's te verkopen gedurende een week voor 2800 euro, echter slechts twee reactie's op gehad.
Als ik jullie reactie's lees wordt de monitor precies hoger aangeschreven en meer gewaardeerd.
Dank voor de leerzame tips.

clockwork

Ik denk zelf dat je een uitstekende deal doet als je 1 op 1 kunt ruilen. Zeker met die  stands erbij.
(Maar dat is slechts mijn bescheiden mening).  8)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Richi

Hier ben ik het helemaal mee eens. Lijkt mij een upgrade. Eventueel nog een sub erbij en je bent helemaal klaar.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

vinrouge

 Bedankt... Ik doe het!!! Verkoper is al verwittigd en we doen de ruil zondag of dinsdag  a.s.
Ik kijk er naar uit en bedankt voor het meedenken.

Cobraatje

Feli, dat is dan een unieke ruil.
Die verkoper vraagt meestal erg hoge prijzen voor wat hij verkoopt.

Richi

#10
Laat je ons weten hoe het bevalt als je ze hebt staan? Liefst met een foto natuurlijk.  ;D

Edit: waar ga je ze op aansluiten?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

clockwork

Alvast gefeliciteerd! Ik ben ook wel benieuwd naar je versterking. Ze lusten wel een paar watt-jes...

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Thanatos

Gefeliciteerd! echt hele mooie speakers  :wub:

Quote from: clockwork on March 25, 2017, 09:10:44
Alvast gefeliciteerd! Ik ben ook wel benieuwd naar je versterking. Ze lusten wel een paar watt-jes...



x2

vinrouge

Damn! Verkoper heeft een bod gehad om ze te kopen en die persoon komt deze week luisteren. Gaat dus wss niet in orde komen voor mij. Echt op de valreep gemist dus. Ik ben al enkele uurtjes 'pissed' natuurlijk.

Richi

Quote from: vinrouge on March 25, 2017, 20:22:10
Damn! Verkoper heeft een bod gehad om ze te kopen en die persoon komt deze week luisteren. Gaat dus wss niet in orde komen voor mij. Echt op de valreep gemist dus. Ik ben al enkele uurtjes 'pissed' natuurlijk.
Dat is inderdaad balen. Had je ze niet gereserveerd dan?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

clockwork

Oei. Dat is inderdaad balen.....

Zo vaak worden de S2's niet aangeboden.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

vinrouge

Verkoper heeft mij net gemaild dat zijn moeder ernstig ziek is geweest en daardoor de verkoop heeft misgelopen.
Hij wil ze alsnog ruilen.
Ik denk dat k maar ga toehappen. Aan jullie comentaren te horen denk ik niet dat ik in mijn luister kamer een stap ga terugzetten.
Ik laat de afloo en mijn bevindingen zeker weten op het forum.
Bedankt nog eens voor de adviezen.
B.

Richi

Ben heel benieuwd inderdaad hoe het bevalt!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

En, heb je nog een update voor ons?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

vinrouge

Beter laat dan nooit even hier een update.
Ruil heeft kunnen plaats vinden en nu staan de twee's hier nu en kleine twee maanden.
Het is inderdaad een meer 'audiofie product' dan de drie.
Heb ondertussen een set arcam p7 en AV9 gehad maar dat was geen match alhoewel enorm goede versterkers.
Ondertussen zijn deze terug weg en heb ik mij een Vincent voor versterker SA 93plus en twee mono's 991 aangeschaft.
Dit is dus wel een prima combinatie en speelt samen zeer muziekaal en gecontroleerd met toch de nodige drive wanneer het gevraagd wordt. Ook nog de Vincent  cd-s3 bij aangeschaft alhoewel ik voor tachtig procent stream en vinyl speel.

Mijn (voorlopig) laatste aankoop deze week is een subwoofer om slechts een klein beetje ondersteuning in het laag te geven.
Na het beluisteren b&w, rel , focal en kef weer een niet voor de hand liggende keuze gemaakt met de jbl ls 120p.
Model wordt niet meer gemaakt maar heb hem in nieuwstaat voor een mooie prijs op de kop kunnen tikken. Hij overtuigde mij meteen

HIEROVER WEER EEN VRAAG. Er wordt blijkbaar belang aan gehecht in weke volgorde je je aparatuur op zet als je een sub gebruikt. Is dit zo en hoe doen jullie dat?
N ten tweede. De Vincent voor is een dual mono en ik heb hierop enkel rood/wit stereo uit via RCA. Zo is hij dus ook met een voorlopig goedkope kabel aangesloten. De sub heeft echter ook een lfe ingang. Wat doet deze nu extra en kan ik deze eventueel met een soort van splitter bedienen?

Zoals jullie dus lezen...een compleet andere set. Gestart van de ruil  om  mijn accoustisch probleem wat aan de pakken wat op deze manier wonderwel gelukt is. Ik ben dus een tevreden man met dank aan jullie bijdrage dewelke mij mooi op weg heeft gezet.

Audiofiele groeten en nogmaals bedankt voor de tips.
Bruno

Richi

Bedankt voor de update. Grappig om te lezen hoe de ene verandering de andere weer triggert. Heel herkenbaar. Kan je nog wat meer vertellen over hoe je het verschil tussen de 2 en de 3 ervaart? Vind je de 2 nu beter of is het meer een ander karakter?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

paaj

Sub beter als laatste, een voorversterker 'kan' een plop geven bij aanzetten en dat kan slecht zijn als deze nig eens versterkt wordt.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

vinrouge

De 2 is voor mij beter omdat hij frisser klinkt, volgens mij door de tweeter, en omdat hij (hoe moet ik het zeggen ben niet zo thuis in het gebruik van de juiste termen) beter afstraalt dan de 3. Hij zet een juister beeld neer wat in mijn kamer beter klopt. Wat ik door zijn formaat ook logisch is. Heb er wel een degelijke sub bij aangekocht om het laag een klein duwtje te geven. Wat niet per sé nodig hoor maar net dat kleine beetje meer is wel aangenaam. Moet het nog wel even onder de knie krijgen om hem correct af te regelen vandaar mijn vraag of zo'n splitter kan werken. Je hoeft dan enkel nog het volume in te stellen.

Voor mij dus beter omdat hij qua klank dichter bij de 1 aanleunt en meer 'audiofiele' eigenschappen heeft dan de 2  dewelke voor mij meer in een hele goede surround opstelling past. Vermits ik enkel stereo speel voor mezelf dus een betere keuze.

Weet er iemand of zo'n splitter toe te passen is ?

Richi

Bedankt voor je reactie. Leuk om te lezen hoe jij de verschillen ervaart.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

paaj

Heeft je sub geen high-level ingang? Dan kun hem parallel aan je speakers aansluiten op de eindversterker.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2