AR Machien

Started by jossie, March 15, 2017, 16:52:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jossie

Deze staat bij mij in Quarantaine.

Hij doet het nie nie

Heeft iets weg van een lasapparaat.
Omni !

chansig



Bijna hetzelfde...

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

#3
Ik weet wat het is hoor Hans,  ;)

De jouwe is de buizen variant. Mijn  plaatje is torrenbak.
Omni !

chansig

#4
Sorry dat je het idee had dat ik jouw het idee gaf dat jij geen idee zou hebben.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Aangezien er verder niets stond...dacht ik dat het soort van prijsvraag zou gaan worden. Helaas weer niets gewonnen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Dan zal ik maar niet vertellen wat er dan aan kapot is....want dat weet je natuurlijk ook.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Had overigens allemaal in 1 post gekund...

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

Omni !

chansig

Maar even serieus....weet je wat er mis mee is ?

En daarnaast een gaaf apparaat om te zien...heb je ook een naakt foto van de versterker.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

#10
Ach!  kijk nou!
Omni !

jossie

Bij dit ontwerp zijn ook oude voorraden kabel weggewerkt. Briljant.
Omni !

jossie

Een eindtrap is defect. Heeft iemand wel eens zo eentje gerepareerd?

Zit een tikkie geinige truc in verstopt...

Maar ben dus benieuwd of iemand wel 's eindtorren heeft vervangen.
Omni !

chansig

Ik ken wel iemand die je hier mogelijk mee zou kunnen helpen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

Graag Hans, maar ik ken ook diverse mensen met verstand van torren.

Het gaat juist om dit model, ik wil even overleggen of ik dit ietwat curieuze ontwerp doorzie.

Waarschijnlijk ben ik de enige.
Omni !

jossie

Overzichtje van de binnenkant...

Ietwat overbemeten voeding voor 120 Watt/8 Ohm.

Zeer curieuze situatie in de voeding aangetroffen. De versterker heeft gescheiden voedingen; trafo's gelijkrichters en condensators maar... de plusspanningen zijn gewisseld op de condensatoren.

:blink:

Dus: trafo links >> gelijkrichter links >> negatieve Elco's links en... positieve Elco's rechts. Alles kan maar dit lijkt me toch een productiefout. Zoveel moeite voor dual voedingen ga je zo niet teniet doen voor een of andere fancy reden. Twee keer gecontroleerd, ik maak geen vergissing. Iemand die er meer van weet? Er is ook niet gerommeld aan die bedrading dus het lijkt origineel zo.

En... 3/4 deel van het slagveld links. Er zit nog een rijtje links naast...
Omni !

chansig

Anders even op Audiofreaks aanmelden...zitten ook nog wat oudgedienden die dit apparaat mogelijk van binnen hebben gezien.

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Leeuwarden

#17
Heb je geen schema erbij?

(voor het geval dat... http://www.arcdb.ws/D110/D110.html )

jossie

Quote from: Leeuwarden on March 19, 2017, 12:18:40
Heb je geen schema erbij?

(voor het geval dat... http://www.arcdb.ws/D110/D110.html )
Bedankt maar die heb ik wel. Van dit apparaat (en andere vintage) van AR kun je op de AR site originele manuals downloaden.
Omni !

martin778

#19
Check eerst of die IC blokken met "audio research" logo erop nog goed zijn, zo niet dan is het zonde van de tijd, kan zo de kliko in.

Tenzij je talloze uren kwijt wil om een discrete oplossing voor te bouwen.

jossie

 :D
Omni !

Maikel_audionerd

Nice!!
Maakt ie ook al muziek ?
Hoe zat t nou met die productiefout?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

jossie

Quote from: Maikel_audionerd on May 24, 2017, 16:06:10
Nice!!
Maakt ie ook al muziek ?
Hoe zat t nou met die productiefout?

Nee, alleen de lampjes doen 't  ;)

Van de productiefout (als het dat is) blijf ik af, hij is er al 30 mee geworden, die laatste tien jaar kunnen daar ook nog wel bij.
Omni !

Kjelt

Ik zie dit topic nu pas, interessant.
Quote from: jossie on May 24, 2017, 16:19:11
Van de productiefout (als het dat is) blijf ik af, hij is er al 30 mee geworden, die laatste tien jaar kunnen daar ook nog wel bij.
Je hebt het originele schema toch, als dat hetzelfde is dan zal het zo wel horen.
Ik heb ooit ook een tijdje lopen klooien met een schakeling waar ze voor een bipolaire elco, meerdere polaire elco's hadden gebruikt. Is mogelijk maar wel het schema even goed uitschrijven om te kijken wat er nu werkelijk gebeurt.
Als de elco's verkeerd waren bedraad dan waren ze geen 1 uur oud geworden  :D

jossie

#24
Even terug lezen Kjelt, de schakeling klopt maar de positieve elco van links zit fysiek rechts en omgekeerd (dubbele voeding).

Ik kan geen enkele reden verzinnen dat dat ergens voor helpt maar je weet het niet...
Omni !