iemand ervaring met high end broker uit Nederland

Started by felix01, March 15, 2017, 13:22:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

felix01

iemand ervaring met deze high end shop uit Nederland?Verkoop veel op audiomarkt Duitsland.
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

bmateijsen

Hij verkoopt voor een persoon. Kan je wat mij betreft beter zaken doen met highendaudio.nl, als het gaat om tweedehands apparatuur van hoge klasse. Toni kent echt zijn vak.

H&C Hifi

Menno de vries van highender.nl is ook geen verkeerde volgens mij.

felix01

Quote from: bmateijsen on March 15, 2017, 13:24:02
Hij verkoopt voor een persoon. Kan je wat mij betreft beter zaken doen met highendaudio.nl, als het gaat om tweedehands apparatuur van hoge klasse. Toni kent echt zijn vak.

met Toni heb ik idd al goeie ervaringen. :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

blue-eyes

#4
Quote from: felix01 on March 15, 2017, 15:39:21
met Toni heb ik idd al goeie ervaringen. :colgate:

Zowel goed als slecht.

Goed als in vriendelijkheid, kennis, ontvangst en goederen.
Slecht in afhandeling natijds, in vragen beantwoorden. Ik heb goederen gekocht en had natijds weer vragen over eventuele verkoop, terugkoop en noem maar op. GEEN ENKELE reactie. In de exact dezelfde communicatie (whatsapp) binnen enkele minuten een reactie toen ik iets wilde kopen.

Dat vind ik raar.... Ik bestempel dat als negatief.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kwabbernoot

Quote from: felix01 on March 15, 2017, 13:22:29
iemand ervaring met deze high end shop uit Nederland?Verkoop veel op audiomarkt Duitsland.

Ooit een element gekocht. Dat ging best soepel en het element was ook nog prima.

Groeten...

Dirk

zoals Bjorn aanhaalt heeft hij een wat aparte manier van verkopen, hij heeft maw zelden of nooit de apparatuur gezien, laat staan in z'n bezit.

als koper kan je het overwegen, al heb je dan het risico dat 'ie niet thuis geeft als er toch wat niet helemaal naar wens blijkt te zijn (zelf vorig jar nog meegemaakt!)

als verkoper had ik er 5 jaar eerder ook al geen prettige ervaring mee, want ik heb uiteindelijk niet via hem verkocht (ging toen om mijn Nagra PL-L) en dat kon volgens zijn regeltjes toch echt niet...cq ik was de onverlaat die onze "afspraak" niet nakwam terwijl hij er naar eigen zeggen alle moeite voor had gedaan om het te verkopen, met wat verwijten die ik naar m'n hoofd geslingerd kreeg als toemaatje  :crazy:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

marcush

Hoi Dynky,

even los van jouw ervaring na de verkoop, wat deed hij voordat hij jouw nagra te koop aanbood? Wilde hij het eerst inspecteren of bijv beoordelen obv foto's? Maw weet hij wat hij te koop aanbiedt?


Dirk

hij heeft het toestel nooit irl gezien (of gehoord), vroeg enkel "nieuwe" foto's van het toestel zodat z'n klanten niet meteen de link konden leggen met de advertenties die ik al hier in BE/NL al geplaatst had.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

TopGun2010

Volgens mij koopt hij in heel Europa in en verkoopt het ook op deze manier weer door. Even bekjken zit er dan niet in. Maar het gaat meestal ook niet om goedkoop spul, de meeste mensen zullen zuinig zijn op deze apparatuur.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Dirk

#10
klopt, je bent maw 100% afhankelijk van die verkoper en z'n gemaakte foto's.

wat ik dan weer heb meegemaakt als koper: als je na ontvangst vd goederen een opmerking hebt mbt het compleet gebrek aan behoorlijk verpakkingsmateriaal (en daardoor dus lichte cosmetische beschadiging vh gekochte materiaal), dan is het enige wat je als reply krijgt "ik neem het op met de verkoper", waarna het compleet stil blijft, zonder natuurlijk ook maar enige vorm van excuses oid, dus imo gewoon ver links laten liggen, zowel voor in- als verkoop ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Cobraatje

Ik heb ooit een Proceed Amp 5 via hem gekocht in Frankrijk.
Dat ging zonder problemen en was Bombensicher verpakt.

Maar als ik Dynky zijn relaas lees, had dat meer met de verkoper als high end broker te maken.

Dirk

dan heb je idd geluk, waarme moet worden gezegd dat het wslk meestal wel zo zal lopen, want hij biedt effectief veelal (erg) dure spullen aan, van eigenaars die er meer dan wslk erg goed zorg voor dragen, maar met sites als Hifishark die je de dag van vandaag hebt en een beetje slim DIY-zoekwerk op bvb audio-fora in de "aanbod"secties is het imo niet meer nodig om een partij als HEB in te schakelen...je vind zelf net zo goed datgene wat je zoekt, ook al zit het aan de andere kant vd wereld.

Mooi voorbeeld daarvan is diezelfde Nagra PL-L die ik indertijd heb gekocht in Lissabon.
daar kwam ik op dmv Google (kleine tip; zoekdatum in tools op 24h of één week zetten ;)), waar de unit even werd vermeld in een topic op het Pink Fish media forum (was geen verkooptopic, maar de man schreef wel dat hij "wat beters had gevonden")...waarop ik me heb aangemeld, de man gemaild en nog datzelfde weekend was de Nagra in mijn bezit :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Rusher

Quote from: Dynky on April 15, 2017, 11:26:08
Mooi voorbeeld daarvan is diezelfde Nagra PL-L die ik indertijd heb gekocht in Lissabon.
daar kwam ik op dmv Google (kleine tip; zoekdatum in tools op 24h of één week zetten ;)), waar de unit even werd vermeld in een topic op het Pink Fish media forum (was geen verkooptopic, maar de man schreef wel dat hij "wat beters had gevonden")...waarop ik me heb aangemeld, de man gemaild en nog datzelfde weekend was de Nagra in mijn bezit :D
Je bent een slimmerd! Kan ik jou niet inschakelen als een soort High End Broker? [emoji2]

Complimenten en goed verhaal!

Audiofiel

High end broker heeft de spullen inderdaad zelf niet in bezit, hij fungeert als een soort tussenpersoon tegen een (hoge) fee als vergoeding. Is er een probleem, dan is het nauwelijks op te lossen.

Ik vond het tarief ook erg hoog, zelfs bij de duurdere high end spullen. En dan wil hij dat je een formulier ondertekent waardoor je het zelf niet mag verkopen. Dat laatste vind ik eigenlijk veel te ver gaan. Je bent dan volledig afhankelijk van zijn inspanningen als verkoper.

Beter zelf kopen en zelf verkopen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

TopGun2010

Het is gewoon een dienst waar je zelf voor kan kiezen, als je huis bij een makelaar te koop staat kun je deze ook niet meer onderhands verkopen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on April 15, 2017, 15:50:27
High end broker heeft de spullen inderdaad zelf niet in bezit, hij fungeert als een soort tussenpersoon tegen een (hoge) fee als vergoeding. Is er een probleem, dan is het nauwelijks op te lossen.

Ik vond het tarief ook erg hoog, zelfs bij de duurdere high end spullen. En dan wil hij dat je een formulier ondertekent waardoor je het zelf niet mag verkopen. Dat laatste vind ik eigenlijk veel te ver gaan. Je bent dan volledig afhankelijk van zijn inspanningen als verkoper.

Beter zelf kopen en zelf verkopen.

Hoe kan je dat nou eisen? Dan zet je je als consument helemaal vast.
En hoe kan je dat als broker handhaven? Hij heeft high end politie in dienst neem ik aan.
Heel bijzonder.

Staat dat ergens op zijn site Arjen?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

sultankat

Quote from: Peerless Monster on April 16, 2017, 10:45:51
Hoe kan je dat nou eisen? Dan zet je je als consument helemaal vast.
En hoe kan je dat als broker handhaven? Hij heeft high end politie in dienst neem ik aan.
Heel bijzonder.

Staat dat ergens op zijn site Arjen?

Ik ben geen fan van de broker, maar ik kan me wel indenken dat hij vraagt dat je de verkoop dan helemaal aan hem over laat. Je kunt toch moeilijk verwachten dat hij daar inspanningen voor gaat verrichten en vervolgens te horen krijgt dat de verkoop al langs andere weg heeft plaatsgevonden. Een makelaar die je inhuurt om een huis voor je te verkopen doet niet anders.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

Peerless Monster

Quote from: sultankat on April 16, 2017, 11:14:38
Ik ben geen fan van de broker, maar ik kan me wel indenken dat hij vraagt dat je de verkoop dan helemaal aan hem over laat. Je kunt toch moeilijk verwachten dat hij daar inspanningen voor gaat verrichten en vervolgens te horen krijgt dat de verkoop al langs andere weg heeft plaatsgevonden. Een makelaar die je inhuurt om een huis voor je te verkopen doet niet anders.

Het is geen huizenmakelaar toch?
Als je hem inschakelt en zelf de boel kan verkopen, dan moet je je afvragen wat je dan aan zo'n broker hebt?
Zie het voorbeeld van Htip en zijn ervaring met een audiobroker...
Geweldig zoiets...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on April 16, 2017, 10:45:51
Hoe kan je dat nou eisen? Dan zet je je als consument helemaal vast.
En hoe kan je dat als broker handhaven? Hij heeft high end politie in dienst neem ik aan.
Heel bijzonder.

Staat dat ergens op zijn site Arjen?

Dat staat op het formulier dat je toegezonden krijgt als je iets wilt verkopen via hem. Na ondertekening heb je dus een overeenkomst, waaraan je gehouden kunt worden.

Voor het bemiddelen vraagt hij vaak 15% en bij de duurste spullen 10% van het bedrag. Volgens mij een zeer lucratieve business.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Thanatos

#20
Quote from: Audiofiel on April 16, 2017, 11:54:00
Voor het bemiddelen vraagt hij vaak 15% en bij de duurste spullen 10% van het bedrag. Volgens mij een zeer lucratieve business.

Ik denk juist helemaal niet. Wie gaat er nu 15% meer dan gangbare prijs betalen ? zonder extra toegevoegde waarde zoals aankoopbescherming of keuringen e.d

Hij had of heeft een ARC REF 5 te koop staan voor €6500,- daar gaat hij hem niet voor verkopen vrees ik..

sultankat

Quote from: Peerless Monster on April 16, 2017, 11:21:20
Het is geen huizenmakelaar toch?
Als je hem inschakelt en zelf de boel kan verkopen, dan moet je je afvragen wat je dan aan zo'n broker hebt?
Zie het voorbeeld van Htip en zijn ervaring met een audiobroker...
Geweldig zoiets...

Wat een huizenmakelaar met huizen doet, doet hij met audio. Zo gek is dat niet, alleen zou ik nooit de verkoop van mijn audiospullen uit handen geven. Bij een huis ligt dat anders, in ieder geval voor mij.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

TopGun2010

Er is echt wel markt voor. Een vriend van mij heeft high end apparatuur via hem verkocht omdat hij geen onbekende mensen over de vloer wilde. Spullen zijn toen ook naar hem gegaan. Vriend was tevreden.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Peerless Monster

Quote from: TopGun2010 on April 16, 2017, 15:50:53
Er is echt wel markt voor. Een vriend van mij heeft high end apparatuur via hem verkocht omdat hij geen onbekende mensen over de vloer wilde. Spullen zijn toen ook naar hem gegaan. Vriend was tevreden.

De broker zelf is wel een bekende?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Vhond

#24
Heeft Highendaudio.nl ook een telefoonnummer ipv alleen maar een contactformulier??