Advies m.b.t. alimentatie

Started by Sk, March 15, 2017, 11:33:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Siddartha

en TS is vervolgens afwezig..
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Richard70…

Quote from: Siddartha on March 15, 2017, 22:58:16
en TS is vervolgens afwezig..
Waarschijnlijk aan t bij beunen voor de te verwachte kosten :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Erik

#27
Quote from: Nicklazzz on March 15, 2017, 22:49:45
A.d.h.v. de verwachte geboortedatum verwacht ik dat je de vrucht nog niet herkend hebt?
Indien bovenstaande correct is, en de vrucht niet erkend is dan heb je geen enkele verplichting om alimentatie te betalen.
totdat ze via de rechter een dna test afdwingt en hij de vader blijkt. Erkend of niet de biologische vader heeft verzorgplicht en zal dan moeten betalen.
Al ken ik vrouwen die geen cent wensen van de man en alles zelf willen regelen omdat ze de man een .... vinden.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

Als je hem erin hangt, kan je dokken, zo werkt het nu eenmaal.
JBL PRX Power!

Former member 78

Quote from: Raphie on March 16, 2017, 06:44:10
Als je hem erin hangt, kan je dokken, zo werkt het nu eenmaal.

Gelukkig zijn er wel een paar uitvindingen gedaan, die dat tegen kunnen gaan.

Richard70…

Quote from: Raphie on March 16, 2017, 06:44:10
Als je hem erin hangt, kan je dokken, zo werkt het nu eenmaal.
Dat is als je bij elkaar blijft niet anders hoor :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Raphie

 :clapping:
Quote from: ArjanR1 on March 16, 2017, 06:55:32
Gelukkig zijn er wel een paar uitvindingen gedaan, die dat tegen kunnen gaan.
precies, daarben je zelf bij  :popcorn: niet zeiken achteraf.
JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: rdebruin on March 16, 2017, 07:31:15
Dat is als je bij elkaar blijft niet anders hoor :D
voor je kinderen ben je gewoon 21 jaar lang onder de pannen. Ik snap persoonlijk niet dat iemand dat uberhaupt anders zou willen, maar dat is mijn mening.
JBL PRX Power!

Richard70…

Quote from: Raphie on March 16, 2017, 07:45:45
voor je kinderen ben je gewoon 21 jaar lang onder de pannen. Ik snap persoonlijk niet dat iemand dat uberhaupt anders zou willen, maar dat is mijn mening.
Mee eens, maar je moet ze de kost geven.
Er zijn er nog altijd die liever 6 dagen per week in de kroeg zitten dan voor hun jong betalen.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Hanky Panky

Quote from: Raphie on March 16, 2017, 07:45:45
voor je kinderen ben je gewoon 21 jaar lang onder de pannen. Ik snap persoonlijk niet dat iemand dat uberhaupt anders zou willen, maar dat is mijn mening.

Dat standpunt werkt het beste als het kind in kwestie ook gewenst is zie ik wel om mij heen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Siddartha

Persoonlijk denk ik dat er veel te veel mensen het krijgen/hebben van kinderen enorm onderschatten.Erger nog, er niet eens over nadenken.
Maar 'em' er wel te pas en onpas inhangen inderdaad en zo naïef zijn dat het toch wel los zal lopen.
Of als ze al een kind hebben er nog 'een bij nemen' want dan is het gezin compleet.

Wij kiezen bewust voor 1 kind, maar de grap is dat je dat vaak moet uitleggen c.q. verantwoorden, wat ik echt belachelijk vind. Men verwacht kennelijk dat je aan een paatje moet voldoen van 2,3 kind.
Sterker nog, een sterilisatie kost 700-1000 Euro en wordt vaak niet vergoed door zorgverzekeringen. Ik zou wel eens willen weten wat het kost om al die ongewenste en daardoor beschadigde met als gevolg ontspoorde kinderen die uit huis geplaatst moeten worden wel niet kost...

Maar goed, das een beetje off topic :D
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Hanky Panky

Quote from: Siddartha on March 16, 2017, 14:50:24
Persoonlijk denk ik dat er veel te veel mensen het krijgen/hebben van kinderen enorm onderschatten.Erger nog, er niet eens over nadenken.
Maar 'em' er wel te pas en onpas inhangen inderdaad en zo naïef zijn dat het toch wel los zal lopen.
Of als ze al een kind hebben er nog 'een bij nemen' want dan is het gezin compleet.

Wij kiezen bewust voor 1 kind, maar de grap is dat je dat vaak moet uitleggen c.q. verantwoorden, wat ik echt belachelijk vind. Men verwacht kennelijk dat je aan een paatje moet voldoen van 2,3 kind.
Sterker nog, een sterilisatie kost 700-1000 Euro en wordt vaak niet vergoed door zorgverzekeringen. Ik zou wel eens willen weten wat het kost om al die ongewenste en daardoor beschadigde met als gevolg ontspoorde kinderen die uit huis geplaatst moeten worden wel niet kost...

Maar goed, das een beetje off topic :D

Klopt, ik zie dit nog wel eens bij onze klanten. Net zo lang doorwippen en kinderen op de wereld zetten tot je er uiteindelijk wel 1 mag houden..... Dat is echt diep triest en zelf als bikkel die niet zo snel onder de indruk is van dingen vind ik dat écht ten hemel schreiend....  :omg:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kjelt

Quote from: Erik on March 15, 2017, 20:12:41
Misschien kun je iets met deze link. Het lijkt erop dat als je de vader bent moet betalen voor alimentatie tenzij een andere man het kind eerst erkent als zijn kind. En de vrouw kan idd een DNA test eisen als je niet meewerkt maar een gerechtelijke procedure zal haar geld kosten.
Ik hoop n ieder geval voor jullie allebei dat het kind wel gewenst is wat er ook uit komt.

https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/verwekker-moet-betalen/
Hoe zit dat dan met spermadonoren ?

Siddartha

Dat zal juridisch toch zeker wel dichtgetimmerd zijn...

Andere worden die donoren allemaal 'leeggezogen' [emoji6]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Erik

#39
Quote from: Kjelt on March 16, 2017, 19:06:02
Hoe zit dat dan met spermadonoren ?
In theorie zit je veilig want je krijgt een donorcontract en dan zit je nergens aan vast
http://www.isala.nl/patienten/folders/5095-spermadonorbank

Alleen als je het onderling afspreekt jij wil bv een lesbisch stel helpen en je zou onderling een contract opstellen dan zit minder veilig want als je een beetje googled kom je tegen dat rechters nog wel eens kunnen afwijken van dat contract

Dus ik zou zeggen leef je uit  ;D

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

John Wx

Ook als een kind uit een one night stand wordt geboren, is er sprake van een alimentatieplicht van de niet-verzorgende ouder.


Bij wet bepaald


Hier kan je het uitrekenen heb je nu samen ongeveer 3500 euro = 417 euro


http://www.alimentatiewijzer.nl/berekenen/kinderalimentatie-behoefte.html
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

donaldk

Tjeetje Michael, meer dan je halve leven al samen en dan komt het tot een eind voor de geboorte van een kindje, wat verdrietig, sterkte.

Raymond187

Quote from: Sk on March 15, 2017, 11:33:18
Hallo,

Ik zou graag advies willen ontvangen m.b.t. mijn rechten/plichten aangaande het betalen van alimentatie. Ik lees verschillende verhalen online. Situatie is als volgt:

- Niet samenwonend.
- Geen geregistreerd partnerschap.
- Uitgerekende geboortedatum is 30-8-2017.

Mocht er verder aanvullende informatie gewenst zijn hoor ik dit graag.

Alvast bedankt.

Groet,
Michaël
OM op de vraag va Miek terug te komen.

Mijn advies, want dat wordt gevraagd.

Je kind erkennen, en meteen zorgen voor gedeelde voogdij. Voor de voogdij zal de moeder van jullie kind ok moeten tekenen. Kan met je DigiD.

Het gaat niet om je plicht of recht, maar je kind, en daar de zorg van.

Je wilt niet dat je kind iets tekort komt of dat je op latere leeftijd spijt krigt van een verkeerde beslissing....Spijt komt altijd te laat.

Medezeggenschap over een school klinkt misschien niet boeiend nu, maar straks wel, want een goeie basicschool is gewoon erg belangrijk voor de verdere ontwikeling.

Voor mij persoonlijk zijn mijn 2 kleine mannen 4 en 0 het mooiste in mijn leven ( ondanks de nachten het eerste jaar :P ).

Suc6 en sterkte.

chansig

Ik zou Sk eerst adviseren om hier eens te reageren. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

_ MarcelloW _

Quote from: donaldk on March 17, 2017, 13:07:16
Tjeetje Michael, meer dan je halve leven al samen en dan komt het tot een eind voor de geboorte van een kindje, wat verdrietig, sterkte.

Huh?
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Richard70…

Quote from: chansig on March 17, 2017, 13:25:02
Ik zou Sk eerst adviseren om hier eens te reageren. :D

Gr. Hans

Een keertje reageren zou handig zijn, iedereen is nu aan t speculeren
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Erik

Hij heeft waarschijnlijk al genoeg hoofdpijn zonder ons :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

chansig

Vanmiddag heeft hij dit topic nog even gelezen....Tenminste zijn naam was zichtbaar.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richard70…

Quote from: Erik on March 17, 2017, 18:07:54
Hij heeft waarschijnlijk al genoeg hoofdpijn zonder ons :D
Of hij krijgt niet de gewenste reactie of tips, ik lees nog steeds in zijn eerste verhaal dat hij een manier zoekt om er zo goedkoop mogelijk vanaf te komen.
Maar misschien zit ik er helemaal naast ;)
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.