Goed gefilterd stekkerblok??

Started by niels1962, March 14, 2017, 20:31:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Dura

Quote from: Koei on March 30, 2020, 22:07:00
Daarom wens ik iedereen dan ook veel plezier met hun placebo's. Lekker voor je! Dat je zo kan genieten van placebo's, ik zou willen dat ik dan kon.

Ik voel met je mee hoor, het lijkt me zo eenzaam als enige de waarheid te kennen ten midden van bijgelovige en goedgelovige sukkels. Maar wie weet, misschien ziet de rest ooit ook jouw licht.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Koei

Quote from: Dura on March 31, 2020, 10:40:43
Ik voel met je mee hoor, het lijkt me zo eenzaam als enige de waarheid te kennen ten midden van bijgelovige en goedgelovige sukkels. Maar wie weet, misschien ziet de rest ooit ook jouw licht.

Er zijn genoeg anderen die er hetzelfde over denken, maar die hebben al geleerd hun mond te houden. Ik begin er ondertussen steeds meer achter te komen dat dit soort discussies vergelijkbaar zijn met discussies met flat-earthers. Die negeren ook elk objectief argument en elke vorm van onderzoek door de experts.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Xander32

Wat maakt iemand een expert 🤔
Is er een opleiding high end?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Muziekliefhebbert

Wel een opleiding electrotechniek volgens mij. Dat is toch wel voldoende. O ja, misschien is er nog een opleiding wichelroede gebruiken.
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

Koei

"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

DB628

#56
Quote from: jahtari on March 30, 2020, 11:13:30
Hoeveel verschil maakt dit in procenten uitgedrukt?

Wat mij altijd opvalt is dat alles een verschil maakt én dat het verschil altijd "enorm" is. Ik vraag me dan af: hoe telt dit dan op?

Als én het stekkerblok én het netsnoer én de power conditioner én de interlink én de luidsprekerkabel een enorme verbetering brengt, dan was er voorheen toch niet naar te luisteren?

Bovenstaande kreet van dropveters naar "hele dikke" kabels en een indrukwekkende productnaam, wekt de indruk dat dit vooral niet anders kan zijn dan een enorme verbetering.

Heeft het zin om antwoord te geven, iedereen heeft zijn mening hierover.

Dat voor jouw bepaalde namen indrukwekkend zijn kan ik niets aan doen, dat is jouw probleem. Met dikke kabels bedoelde ik letterlijk dikke kabels en niet figuurlijk zoals in duur.
Deze vergelijkingen zijn gedaan op een geheel nieuwe set en ja, die klonk zonder dit alles inderdaad erg slecht.

Dit was/is mijn ervaring. Doe er mee wat je wilt, je kan er ook voor kiezen er niets mee te doen.

Succes verder.

Koei

Quote from: DB628 on March 31, 2020, 17:20:00
Heeft het zin om antwoord te geven, iedereen heeft zijn mening hierover.

Dat voor jouw bepaalde namen indrukwekkend zijn kan ik niets aan doen, dat is jouw probleem. Met dikke kabels bedoelde ik letterlijk dikke kabels en niet figuurlijk zoals in duur.
Deze vergelijkingen zijn gedaan op een geheel nieuwe set en ja, die klonk zonder dit alles inderdaad erg slecht.

Dit was/is mijn ervaring. Doe er mee wat je wilt, je kan er ook voor kiezen er niets mee te doen.

Succes verder.
Toch mooi hoe je kan wennen aan een set door een placebo te introduceren.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

CZ79

Je plaat blijft steken, of is placebo gewoon je lievelingswoord?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Matthijs1973

lekker laten gaan. Koei heeft een mening, is fan van de wetenschap en is er heilig van overtuigd dat dit samenhangt met een ieder zijn beleving van alles wat met deze audiohobby te maken heeft. Dit is een HT forum, waar iedereen de hobby op zijn eigen manier invult. Er zijn andere forums, zoals het hififorum, waar Koei waarschijnlijk meer applaus krijgt met zijn verhandelingen. Wel typisch dat dat forum vrijwel helemaal stil is omdat iedere vorm van experimenteren en beleven wordt kapot geslagen door de semiwetenschappers.

Afijn, over stekkerblok gesproken, vandaag mijn iFi Audio AC iPurifier binnengekregen om eens te proberen. In het blok zitten de versterker, streamer en Blu-ray speler samen met de KPN settopbox en switch (beide met Ifi-power voeding). Spotify en internetradio hebben nog nooit zo lekker fris geklonken, heerlijk!
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

chansig

#60
Grappig want Koei zegt dat mensen die denken zoals hem ook hun mond dichthouden.

Koei mag zeggen wat hij vindt, anderen mogen zeggen wat ze vinden. Hoe je erop reageert is aan jezelf.

Ik zeg...lekker dan!!!

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koei

Quote from: chansig on March 31, 2020, 18:45:09
Grappig want Koei zegt dat mensen die denken zoals hem ook hun mond dichthouden.

Koei mag zeggen wat hij vindt, anderen mogen zeggen wat ze vinden. Hoe je erop reageert is aan jezelf.

Ik zeg...lekker dan!!!

Gr. Hans

Laat ze lekker joh! Ik heb net ook mijn versterker even afgedaan met een doekje. Beetje oceaan geur allesreiniger. Je wilt niet weten hoe fris en luchtig mijn set nu klinkt! Net of je buiten op het strand staat.

Maar even serieus, het is hun eigen geld en dat mogen ze best uitgeven aan placebo effecten. Ik zie dat jij de geld wel uitgeeft waar het er toe doet. Ik zou zeggen: laat hen lekker kloten met psycho-akoestiek, houden wij ons bezig met hi-fi  :pompom:.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Xander32

Ach, kijk aan, jouw geestelijke voorgangers. Heel inspirerend.
Ik wens je veel devotie toe 👍🏻

Quote from: Koei on March 31, 2020, 14:59:51
Zeker, audio reproductie is gewoon een wetenschap. Een paar voorbeelden van experts:
https://www.researchgate.net/profile/Bruno_Putzeys
https://www.researchgate.net/profile/Floyd_Toole
https://www.researchgate.net/profile/Sean_Olive
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

#63
Quote from: Koei on March 31, 2020, 18:54:23
Laat ze lekker joh! Ik heb net ook mijn versterker even afgedaan met een doekje. Beetje oceaan geur allesreiniger. Je wilt niet weten hoe fris en luchtig mijn set nu klinkt! Net of je buiten op het strand staat.

Maar even serieus, het is hun eigen geld en dat mogen ze best uitgeven aan placebo effecten. Ik zie dat jij de geld wel uitgeeft waar het er toe doet. Ik zou zeggen: laat hen lekker kloten met psycho-akoestiek, houden wij ons bezig met hi-fi  :pompom:.

Dat ik het inhoudelijk met je eens ben wil niet zeggen dat ik het eens ben met de manier waarop je het eea brengt. Lijkt erop dat je ook wat aanstuurt op "gedoe". Je inhoudelijke, wat mij betreft blijf je dat iedere keer gewoon doen, mening geven is volgens mij voldoende. En dat geldt wat mij betreft voor beide kanten.

Dat mijn invulling van de audio hobby de enige juiste is dat is wat mij betreft geen onderwerp van gesprek. Dan andere prutsers zijn ook niet. Lekker dan !!!!

Ik ga van de week weer eens wat rommelen met mijn subs.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

El Nino

Quote from: Kingpin on March 30, 2020, 15:49:23
Gelukkig voldoet mijn audio set aan alle eisen ...



Da's wel een cool apparaat!!
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

niels1962

Grappig dat deze discussie nog loopt en grappig dat ik er wat aan toe kan voegen. Sinds kort niet al te dure Supra stroomkabels naar de streamer en versterker. Echt merkbaar beter!! Heel tevreden.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Spijkie

Mij lijkt n audioquest niagara 1200 nog wel wat. Nog niet geluisterd maar t verhaal spreekt me wel aan.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

bert de melker

Is een topding de 1200.[emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

vik

Ik heb hem nu een aantal keren gehoord in verschillende sets en ben er minder enthousiast over.

Ik zou je de Isotek Evo3 Corvus adviseren om een keer uit te proberen.


Quote from: Spijkie on May  2, 2020, 10:23:05
Mij lijkt n audioquest niagara 1200 nog wel wat. Nog niet geluisterd maar t verhaal spreekt me wel aan.

Gr Spijkie
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Spijkie

Quote from: vik on May  3, 2020, 08:25:53
Ik heb hem nu een aantal keren gehoord in verschillende sets en ben er minder enthousiast over.

Ik zou je de Isotek Evo3 Corvus adviseren om een keer uit te proberen.

Hallo Vik, dan heb je ze beide denk ik gehoord. Kun je, hoe lastig ook misschien, iets over toelichten? Zonder een discussie te willen beginnen. Liggen ze in dezelfde prijsklasse? En wat viel me tegen aan de niagara?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

vik

#70
Sorry Spijkie ik lees deze nu pas (geen notificatie voor dit topic)

Altijd lastig te omschrijven en apparatuur reageert ook verschillend op de interne filtering van de Niagara. Wat mij voornamelijk opviel is dat het stereo beeld te groot werd (weinig diepte en meer de hoogte in) en de neiging heeft om te duwen (analytisch en plat) en dit in verschillende stereo sets. Het is ook vrijwel onmogelijk dat hij zou passen in elke set.

De Isotek Evo3 Corvus vind ik fraaier en valt eigenlijk helemaal niet op en klinkt ook "gebalanceerder" De Isotek heb ik leren kennen via een klant van mij.

Edit: de Isotek is goedkoper.

Quote from: Spijkie on May  3, 2020, 18:32:33
Hallo Vik, dan heb je ze beide denk ik gehoord. Kun je, hoe lastig ook misschien, iets over toelichten? Zonder een discussie te willen beginnen. Liggen ze in dezelfde prijsklasse? En wat viel me tegen aan de niagara?

Gr Spijkie
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Spijkie

Geeft niks Vik, bedankt voor je fractie. Ik zie dat de Sirius nog boven de corvus is geplaatst. Ik zal kijken of ik deze kan beluisteren voordat de donkere dagen weer aanbreken.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

vik

Veel plezier met testen.  ;)

Quote from: Spijkie on June 29, 2020, 15:56:02
Geeft niks Vik, bedankt voor je fractie. Ik zie dat de Sirius nog boven de corvus is geplaatst. Ik zal kijken of ik deze kan beluisteren voordat de donkere dagen weer aanbreken.

Gr Spijkie
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Richi

Quote from: vik on June 29, 2020, 10:37:06
Sorry Spijkie ik lees deze nu pas (geen notificatie voor dit topic)

Altijd lastig te omschrijven en apparatuur reageert ook verschillend op de interne filtering van de Niagara. Wat mij voornamelijk opviel is dat het stereo beeld te groot werd (weinig diepte en meer de hoogte in) en de neiging heeft om te duwen (analytisch en plat) en dit in verschillende stereo sets. Het is ook vrijwel onmogelijk dat hij zou passen in elke set.

De Isotek Evo3 Corvus vind ik fraaier en valt eigenlijk helemaal niet op en klinkt ook "gebalanceerder" De Isotek heb ik leren kennen via een klant van mij.

Edit: de Isotek is goedkoper.
Interessant! De Isotek heb ik niet geprobeerd, maar sinds afgelopen zaterdag wel een Niagara 1200 in mijn set en dat bracht vooral meer rust in de weergave. Ik weet het, het is een dooddoener, maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. De lage tonen zijn echt aanmerkelijk strakker. Er is meer gelaagdheid in de lage tonen, zodanig dat ik lage tonen nu beter van elkaar kan onderscheiden bij bepaalde nummers. En de stemmen komen mooier uit, met name vrouwenstemmen staan meer op de voorgrond, waar de algehele ruimtelijkheid ook is toegenomen. Eigenlijk zijn alle verschillen voor mij verbeteringen.

Een vriend van me heeft de 5000 al een tijd in zijn set en daar hoorde je vergelijkbare verschillen. Maar hij heeft een andere set, dus dat is lastig te vergelijken.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Spijkie

Goed om te lezen, het maakt het soms lastig in t noorden om spullen te proberen. Weinig dealers in het hoge segment, audioquest en Psaudio goed verkrijgbaar. Isotek iets verder weg.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.