Goed gefilterd stekkerblok??

Started by niels1962, March 14, 2017, 20:31:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Op welke vraag heb je nu antwoord gegeven? Volgens mij heb je er een aantal gemist?
En wat is een high end set?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Koei

Quote from: Xander32 on March 30, 2020, 14:28:23
Op welke vraag heb je nu antwoord gegeven? Volgens mij heb je er een aantal gemist?
En wat is een high end set?
Ik zal het lijstje korter maken door aan te geven wat geen kwakzalverij is.
- Luidsprekers (Deze hebben veel invloed. zeker omdat veel luidsprekers niet hi-fi als doel hebben, zoals bijvoorbeeld Tannoy. Hoewel dat wel je ding kan zijn)
- Akoestische behandeling van de ruimte + room correction software
- Versterking (totdat je genoeg headroom hebt)
- D/A conversie (tot een bepaald meetbaar niveau, daarna niet relevant meer).
- Dikte van luidsprekerkabels, deze moeten een minimale dikte hebben bij bepaalde afstanden/belasting.
- Kabels die een goed contact maken.

Al het andere is onzin.

Mijn test heb ik gedaan op setje Kef Reference 207/2's met Classé versterking. Maar ik vermoed dat deze set niet goed genoeg was om de evidente verschillen in D/A converters naar boven te brengen?
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Koei

Quote from: mijkie on March 30, 2020, 14:51:40
alles gemeten ?

De test bedoel je? Nee, het was een dubbel blinde ABX test. Dat was het hele punt. Bleek dat er geen verschil zat in D/A converters. De metingen die nu overal te vinden zijn bevestigen dit ook: de problemen liggen ver onder de gehoorgrens.

Je hebt 2 manieren om apparatuur te testen die goed zijn, elke andere manier werkt niet.
1. Dubbel blinde ABX test
2. Metingen (door dubbel blinde ABX testen kan je bevestigen waar de grens van het gehoor ligt).
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Muziekliefhebbert

#29
Je hersenen nemen je flink in de maling. Bij mindfuck of braingames liet men kenners een witte wijn proeven en beschrijven. Daarna kreeg men, uiteraard zonder dat men dit wist, dezelfde witte wijn alleen dan met een smaak en geurloze rode kleurstof. Deze wijn werd weer omschreven. Wat bleek, men omschreef de karakteristieke eigenschappen van een rode wijn. Zo werkt het ook met high end. Het ziet er indrukwekkend uit, het wordt door de verkoper omschreven als het nieuwste wereldwonder en het is peper duur. Dus dan moet het wel beter klinken toch?
Het enige wat werkt is een ABX test. Maar dat willen de high end verkopers niet. Waarom zou dat zijn?
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

Kingpin

Gelukkig voldoet mijn audio set aan alle eisen ...

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

jahtari

Ik heb zo'n Yoko setje al eens horen zingen, niet normaal meer wat een kwaliteit.  :headbanging:

Was wel met gemodificeerd netsnoer en een powerconditioner erachter. Voor de gein eens gewisseld naar een normaal snoer en direct in het stopcontact - wereld van verschil!

Zelfs mijn vrouw, die toevallig binnen kwam lopen, hoorde het enorme verschil meteen.

:D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Xander32

Dank voor het delen van jouw ervaren van een test, jouw interpretatie van de gegevens en jouw visie aangaande zaken die geen kwakzalverij zijn.

Dan blijven er nog steeds een aantal vragen open staan.

Voorts stond betreffende 'high end set' (?) stond vast in een akoestisch dode kamer zodat de akoestiek geen roet in het eten gooide?

Verder beroep jij je klaarblijkelijk op metingen gedaan door derden?

Quote from: Koei on March 30, 2020, 15:00:08
De test bedoel je? Nee, het was een dubbel blinde ABX test. Dat was het hele punt. Bleek dat er geen verschil zat in D/A converters. De metingen die nu overal te vinden zijn bevestigen dit ook: de problemen liggen ver onder de gehoorgrens.

Je hebt 2 manieren om apparatuur te testen die goed zijn, elke andere manier werkt niet.
1. Dubbel blinde ABX test
2. Metingen (door dubbel blinde ABX testen kan je bevestigen waar de grens van het gehoor ligt).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Koei

Quote from: Xander32 on March 30, 2020, 16:26:54
Dank voor het delen van jouw ervaren van een test, jouw interpretatie van de gegevens en jouw visie aangaande zaken die geen kwakzalverij zijn.

Dan blijven er nog steeds een aantal vragen open staan.

Voorts stond betreffende 'high end set' (?) stond vast in een akoestisch dode kamer zodat de akoestiek geen roet in het eten gooide?

Verder beroep jij je klaarblijkelijk op metingen gedaan door derden?

De ruimte was gecorrigeerd op basis van het onderzoek van Toole en Olive.

En ik beroep mij inderdaad op metingen van derden, ik heb geen Audio Analyzer van $28000 thuis staan.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Xander32

Er zijn nog meerdere vragen onbeantwoord, maar de ts kan nu wel zijn eigen conclusies trekken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Koei

Quote from: Xander32 on March 30, 2020, 19:06:58
Er zijn nog meerdere vragen onbeantwoord, maar de ts kan nu wel zijn eigen conclusies trekken.
Ik denk dat ik genoeg vragen heb beantwoord,  de TS kan inderdaad zijn eigen conclusies trekken. Jij nog veel plezier met je horoscopen en healing crystals.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

mijkie

je kunt slecht tegen mensen die niet het zelfde standpunt hebben als jij zie ik, wordt gelijk afgedaan als kristallenbol-kijkers etc ......moet dat ??

zoveel mensen, zoveel meningen, je verkondigt dit nu in elk topic dat zich daarvoor leent, valt me op en ik krijg er de kriebels van .....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Xander32

Laat je niet zo in de kaarten kijken joh, ga lekker in jouw geoptimaliseerde ruimte genieten van jouw high end set 🎶

Quote from: Koei on March 30, 2020, 20:09:38
Ik denk dat ik genoeg vragen heb beantwoord,  de TS kan inderdaad zijn eigen conclusies trekken. Jij nog veel plezier met je horoscopen en healing crystals.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Koei

Quote from: mijkie on March 30, 2020, 20:19:54
je kunt slecht tegen mensen die niet het zelfde standpunt hebben als jij zie ik, wordt gelijk afgedaan als kristallenbol-kijkers etc ......moet dat ??

zoveel mensen, zoveel meningen, je verkondigt dit nu in elk topic dat zich daarvoor leent, valt me op en ik krijg er de kriebels van .....

Dat is hetzelfde soort mens? Beiden vallen voor kwakzalverij en mooie praatjes?

Ik verkondig overigens geen meningen, ik verkondig de huidige kennis op het gebied van Hi-fi. Wil je mijn mening horen? Ik vind het prima dat je lekker aan het my-fi-en bent, maar als je dan op je teentjes bent getrapt als iemand je verteld dat je belevingen ingaan tegen decennia aan onderzoek moet je niet boos worden.

Quote from: Xander32 on March 30, 2020, 20:23:53
Laat je niet zo in de kaarten kijken joh, ga lekker in jouw geoptimaliseerde ruimte genieten van jouw high end set 🎶

De theorie gaat op onafhankelijk van de ruimte.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

mijkie

Ik wordt niet boos maar, sta open voor ieders mening, ook die van jou !

Alleen alles wat jij niks vind op basis van internet-wijsheid ......

Laat ieder in zijn waarde en brand niet alles af

My2cents
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Koei

Quote from: mijkie on March 30, 2020, 20:44:14
Ik wordt niet boos maar, sta open voor ieders mening, ook die van jou !

Alleen alles wat jij niks vind op basis van internet-wijsheid ......

Laat ieder in zijn waarde en brand niet alles af

My2cents
Ik verkondig geen internetwijsheden...
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

mijkie

ik ga met deze discussie stoppen, voordat jij of ik tegen een ban aan lopen en daar pas ik voor ......

back on topic
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

CZ79

#43
edit...aangepast
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

mijkie

te laat Chris, ik had m al gelezen  ;)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

CZ79

Hahahahhaha jij mag dat en was ook niet naar jou toe
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Als iedereen nu had gezegd: lekker dan voor je koei ( met wie ik het eens ben...maar dat zal geen verrassing zijn)., dan zou niemand angst hoeven te hebben voor een ban.

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Ok, lekker dan voor je koei!



Gelijk of geen gelijk gaat het niet over, het is de toon die de muziek maakt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

 :D

De toon bedenk je helemaal zelf. Je kan op de aller vriendelijkste manier iemand helemaal verrot schelden zeker vanachter een computer.

Probeer het eens...best grappig.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koei

Daarom wens ik iedereen dan ook veel plezier met hun placebo's. Lekker voor je! Dat je zo kan genieten van placebo's, ik zou willen dat ik dan kon.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs