Goed gefilterd stekkerblok??

Started by niels1962, March 14, 2017, 20:31:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

niels1962

Beste allekabels,

Ik heb een stekkerblok nodig voor mijn versterker en streamer. Als ik nu een duurdere brennenstuhl met filter koop bij jullie zal ik dan veel slechter af zijn dan wanneer er een koop van een paar honderd euro? Er word nogal wat verteld over stekkerblokken en powercords op dit forum. Groet, Niels.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Kingpin

Het ene stekkerblok is het andere niet, zoals ook met filtering.
Je zou gewoon moeten vergelijken en dan oordelen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

i2Paq

Ik heb er 1 van Supra, erg blij mee.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

patsijb

kheb r een van xindak..doet zijn werk goed..
maar proberen is toch het devies

niels1962

Heb deze week toevallig (nou ja, toevallig) wat threads gelezen over powercords, al dan niet afgeschermd. Pffffff, zoveel meningen. Afgeschermd is beter, terwijl een niet afgeschermde weer meer levendig zou klinken. Dus dan juist niet afgeschermde kopen? Moeilijk allemaal. En als je nu voor bijna € 4000,- euro handel koopt b.v., zou een gerenommeerd merk er dan niet meteen een superdeluxe powercord bij doen? Het lijkt mij van wel om hun eigen spul nog beter te laten klinken. Die kabel kost hun de kop dan niet meer, gaat maar een heel klein beetje van de marge af. Ik denk dat ik toch maar bij mijn gamma stekkerblokje blijf en als ik de kans krijg om een duurdere te testen dan zal ik dat zeker niet nalaten maar voor nu laat ik het maar zo.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

i2Paq

Vraag of je een dure kabel mag lenen/testen.

Doe dat dan wel "blind".

Ik ben benieuwd of je werkelijk verschil hoort  :angel:

Verschil met een filter kan ík nog in komen, maar een kabel van 1,5m in het laatste stukje van de stroom keten; la me niet lachen!  :tongue2:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

erik s.

Quote from: niels1962 on March 17, 2017, 10:52:11
Heb deze week toevallig (nou ja, toevallig) wat threads gelezen over powercords, al dan niet afgeschermd. Pffffff, zoveel meningen. Afgeschermd is beter, terwijl een niet afgeschermde weer meer levendig zou klinken. Dus dan juist niet afgeschermde kopen? Moeilijk allemaal. En als je nu voor bijna € 4000,- euro handel koopt b.v., zou een gerenommeerd merk er dan niet meteen een superdeluxe powercord bij doen? Het lijkt mij van wel om hun eigen spul nog beter te laten klinken. Die kabel kost hun de kop dan niet meer, gaat maar een heel klein beetje van de marge af. Ik denk dat ik toch maar bij mijn gamma stekkerblokje blijf en als ik de kans krijg om een duurdere te testen dan zal ik dat zeker niet nalaten maar voor nu laat ik het maar zo.
Sommige fabrikanten leveren er idd een beter netsnoer bij.
bv ML leverde een Belden netsnoer mee.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

kappa9

Quote from: i2Paq on March 17, 2017, 11:39:12
Vraag of je een dure kabel mag lenen/testen.

Doe dat dan wel "blind".

Ik ben benieuwd of je werkelijk verschil hoort  :angel:

Verschil met een filter kan ík nog in komen, maar een kabel van 1,5m in het laatste stukje van de stroom keten; la me niet lachen!  :tongue2:

Toch heb ik al meerdere reviews gelezen van testen met andere powercords ipv de standaard dropveters. Unaniem wordt er aangegeven dat dit een echte verbetering is. Lees minder dof, meer levendig, groter beeld etc etc.
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

i2Paq

Quote from: kappa9 on March 19, 2020, 13:37:22
Toch heb ik al meerdere reviews gelezen van testen met andere powercords ipv de standaard dropveters. Unaniem wordt er aangegeven dat dit een echte verbetering is. Lees minder dof, meer levendig, groter beeld etc etc.

"Lees minder dof, meer levendig, groter beeld etc etc.", geloof wat je wilt geloven maar ik geloof er geen moer van.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

kappa9

Quote from: i2Paq on March 19, 2020, 13:42:02
"Lees minder dof, meer levendig, groter beeld etc etc.", geloof wat je wilt geloven maar ik geloof er geen moer van.

Ik vind het ook moeilijk te behappen dat het verschil zal uitmaken. Ik  ben van plan om powercords te lenen en het zelf te testen. Vraag ik wel of mn vriendin meeluistert want haar oren zijn beter dan de mijne. Ben het met je eens dat een netfilter wel degelijk kan helpen. Ik heb dat wel eens mogen ervaren op een audiobeurs. Al wil ik dat ook liever zelf thuis uitproberen.
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Zet dan wel eerst alles goed in 'fase' ... voordat je conclussies gaat trekken.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Koei

#11
Quote from: Kingpin on March 19, 2020, 13:52:12
Zet dan wel eerst alles goed in 'fase' ... voordat je conclussies gaat trekken.
Ik mag hopen dat je luidsprekers in fase staan aangesloten ja  ;D

Quote from: kappa9 on March 19, 2020, 13:46:36
Ik vind het ook moeilijk te behappen dat het verschil zal uitmaken. Ik  ben van plan om powercords te lenen en het zelf te testen. Vraag ik wel of mn vriendin meeluistert want haar oren zijn beter dan de mijne. Ben het met je eens dat een netfilter wel degelijk kan helpen. Ik heb dat wel eens mogen ervaren op een audiobeurs. Al wil ik dat ook liever zelf thuis uitproberen.
Laat haar dan de bekabeling wisselen zonder dat jij kan zien wat er gebeurd. Wat je op beurzen hoort kan je beter niet vanuit gaan, merken zoals AudioQuest and Monster Cable zijn al betrapt op het riggen van demo's.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Kingpin

Quote from: Koei on March 29, 2020, 23:50:37
Ik mag hopen dat je luidsprekers in fase staan aangesloten ja  ;D
Ja plus op + en min op -
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

DB628

Ik was ook altijd van mening dat het niets zou uitmaken. Gewoon getest ondanks dat ik dacht dit wordt niets.
Mijn mening is 180 graden gedraait en ben nu van mening dat je het wel degelijk hoord.

Maar goed ik ben dan inderdaad van dropveters naar meteen hele dikke kabels gegaan en een Niagara 7000.
Advies is gewoon eens thuis testen en beleef het.

jahtari

Quote from: DB628 on March 30, 2020, 10:52:55
Ik was ook altijd van mening dat het niets zou uitmaken. Gewoon getest ondanks dat ik dacht dit wordt niets.
Mijn mening is 180 graden gedraait en ben nu van mening dat je het wel degelijk hoord.

Maar goed ik ben dan inderdaad van dropveters naar meteen hele dikke kabels gegaan en een Niagara 7000.
Advies is gewoon eens thuis testen en beleef het.
Hoeveel verschil maakt dit in procenten uitgedrukt?

Wat mij altijd opvalt is dat alles een verschil maakt én dat het verschil altijd "enorm" is. Ik vraag me dan af: hoe telt dit dan op?

Als én het stekkerblok én het netsnoer én de power conditioner én de interlink én de luidsprekerkabel een enorme verbetering brengt, dan was er voorheen toch niet naar te luisteren?

Bovenstaande kreet van dropveters naar "hele dikke" kabels en een indrukwekkende productnaam, wekt de indruk dat dit vooral niet anders kan zijn dan een enorme verbetering.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Xander32

Koop een degelijk no nonsense stekkerblok waarin iig de connectoren goed vast klemmen en ga experimenteren met een losse Kemp plug of deze wat (positiefs) in jouw set brengt.

Zo'n stekkerblok is een prima investering, zo'n filter is afwachten maar raak je via MP zo weer kwijt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Koei

Quote from: DB628 on March 30, 2020, 10:52:55
Ik was ook altijd van mening dat het niets zou uitmaken. Gewoon getest ondanks dat ik dacht dit wordt niets.
Mijn mening is 180 graden gedraait en ben nu van mening dat je het wel degelijk hoord.

Maar goed ik ben dan inderdaad van dropveters naar meteen hele dikke kabels gegaan en een Niagara 7000.
Advies is gewoon eens thuis testen en beleef het.
Zolang je dit niet dubbel blind getest hebt heeft niemand wat aan die ervaringen.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Xander32

Een ieder kan voor zichzelf uitmaken wat te doen met de ervaring van een ander, toch?
Net zoals met jouw zienswijze inzake dubbel blind testen.

Quote from: Koei on March 30, 2020, 12:09:48
Zolang je dit niet dubbel blind getest hebt heeft niemand wat aan die ervaringen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Koei

Quote from: Xander32 on March 30, 2020, 12:19:10
Een ieder kan voor zichzelf uitmaken wat te doen met de ervaring van een ander, toch?
Net zoals met jouw zienswijze inzake dubbel blind testen.

Natuurlijk, net zoals mensen waarde hechten aan horoscopen en geld uitgeven aan homeopathie. Daar is men vrij is, maar het lijkt mij belangrijk om dit soort dingen aan te blijven kaarten. Kwakzalverij is wat hifi kapot aan het maken is.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Dura

Quote from: Koei on March 30, 2020, 12:09:48
Zolang je dit niet dubbel blind getest hebt heeft niemand wat aan die ervaringen.

Mag ik dat zelf uitmaken? Altijd erg gemakkelijk om van anderen strikte testopzetten te eisen, maar daar heeft niet iedere nonprofessional zin in. Indrukken en eigen mening van gebruikers  zijn ook wat waard. Het feit dat inbeelding bestaat, betekent niet dat alles ook inbeelding is. En DBT is ook niet zalig makend, de hersenen staan dan in beta terwijl een muziekgenieter in alfa luistert, en daardoor meer hoort.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Matthijs1973

Quote from: Koei on March 30, 2020, 12:23:34
Natuurlijk, net zoals mensen waarde hechten aan horoscopen en geld uitgeven aan homeopathie. Daar is men vrij is, maar het lijkt mij belangrijk om dit soort dingen aan te blijven kaarten. Kwakzalverij is wat hifi kapot aan het maken is.
man,man,man, we hebben echt tijd teveel met zijn allen. Is dit nu het zoveelste draadje waarin wetenschappelijke discussies erbij worden gesleept om je geloof op te dringen? Kan dit niet lekker in het wetenschappelijke hoekje voortgezet worden ipv ieder topic van de afgelopen tijd nalopen en de discussie weer aanslingeren? Hifi is hobby en belevenis, in welke vorm dan ook en op welke manier dan ook.
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Koei

Quote from: Matthijs1973 on March 30, 2020, 13:10:41
man,man,man, we hebben echt tijd teveel met zijn allen. Is dit nu het zoveelste draadje waarin wetenschappelijke discussies erbij worden gesleept om je geloof op te dringen? Kan dit niet lekker in het wetenschappelijke hoekje voortgezet worden ipv ieder topic van de afgelopen tijd nalopen en de discussie weer aanslingeren? Hifi is hobby en belevenis, in welke vorm dan ook en op welke manier dan ook.

Waarom zou deze discussie in een hoekje moeten worden weggestopt? Je hebt het nu over Hi-fi en daarbij zullen dit soort dingen zeker moeten worden aangekaart. Als je streeft naar high fidelity dan zou je juist verwachten dat je investeert in de dingen die er wel toe doen. Als je doel geen high fidelity is dan heb je natuurlijk gelijk, er zijn genoeg mensen die weinig geven om high fidelity en zich liever bezig houden met het tunen van het geluid naar hun wens of die genieten van placebo effecten. Niets mee mis als dat je doel is, maar dat zorgt er wel voor dat mensen een compleet verkeerd beeld hebben van hi-fi liefhebbers. En dat is jammer, want als het streven naar hi-fi meer geaccepteerd zou zijn zou dat beter zijn voor ons allemaal.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

kappa9

Quote from: Kingpin on March 19, 2020, 13:52:12
Zet dan wel eerst alles goed in 'fase' ... voordat je conclussies gaat trekken.
Alles staat in fase  :D
Quote from: Koei on March 29, 2020, 23:50:37
Laat haar dan de bekabeling wisselen zonder dat jij kan zien wat er gebeurd. Wat je op beurzen hoort kan je beter niet vanuit gaan, merken zoals AudioQuest and Monster Cable zijn al betrapt op het riggen van demo's.
Ik heb het anders aangepakt. Inmiddels heb ik een mooi/degelijk stekkerblok aangelegd vanuit de meterkast en powercords geleend van een vriend. Mijn vriendin heb ik (tot haar vervelen aan toe) gevraagd om op de luisterplek te gaan zitten en gevraagd wanneer ze het geluid beter vond klinken terwijl ik onder andere de powercords wisselde (tussen de standaard netsnoeren en de geleende, de stekkers omgedraaid heb en weer terug (apparaten in en uit fase) en geswitcht tussen de stekkerblokken (goedkoop gamma blok en een stekkerdoos van jouw hifi).

Conclusie:
Mijn vriendin (welke echt niet thuis is in audio maar wel hele goede oren heeft) die mij gelukkig helemaal vrij laat zijn in mijn hobby haar voorkeur was de muziek via het nieuwe stekkerblok en alles in de juiste fase. Ze kan niet goed beschrijven waarom maar ze vind het 'gewoon beter'

Nu is dit uiteraard geen echte dubbel blind test aangezien je zou kunnen zeggen dat ik een bepaalde verwachting zou kunnen hebben van wat mijn vriendin wel beter zou vinden gaan klinken (nl. het stekkerblok van jouw hifi met belden en de geleende powercords) echter heb ik juist heel erg getwijfeld of ik werkelijk verschil hoorde na het aansluiten van het jouw hifi stekkerblok en de geleende powercords en het aansluiten van alles in fase.

Voordat ik deze test gedaan heb met mijn vriendin heb ik nl. zelf geswitcht met al deze dingen en ben gaan twijfelen over de eerder door mij gehoorde positieve veranderingen. Ik dacht nog, gelukkig is het allemaal niet echt veel geld geweest en 'het staat allemaal toch ook een stuk mooier' dacht ik maar. Ik was er sowieso van overtuigd dat het niet slechter klonk. Ook omdat ik dan weer meningen lees van mensen op dit forum ga ik soms weer twijfelen of het niet allemaal 'snake oil' is.

Echter ben ik op dit moment er toch van overtuigd dat ik verschil kan waarnemen. Daarbij ook nog een positief verschil.
Ik ben tevreden en daar gaat t om  ;D

Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Xander32

#23
Welke onderdelen van hifi vallen volgens jou dan onder de noemer ‘kwakzalverij’ en hoe ben je tot dat inzicht gekomen?

Voorts ben ik benieuwd hoe die onderdelen de hifi kapot maken?

En zodat we het over hetzelfde hebben; wat bedoel je met de term ‘hifi’, kan je die definiëren?


Wanneer je zo stellend bent in jouw uitspraken, heb je vast ook de antwoorden direct paraat.


Quote from: Koei on March 30, 2020, 12:23:34
Natuurlijk, net zoals mensen waarde hechten aan horoscopen en geld uitgeven aan homeopathie. Daar is men vrij is, maar het lijkt mij belangrijk om dit soort dingen aan te blijven kaarten. Kwakzalverij is wat hifi kapot aan het maken is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Koei

#24
Quote from: Xander32 on March 30, 2020, 14:10:20
Welke onderdelen van hifi vallen volgens jou dan onder de noemer 'kwakzalverij' en hoe ben je tot dat inzicht gekomen?

Voorts ben ik benieuwd hoe die onderdelen de hifi kapot maken?

En zodat we het over hetzelfde hebben; wat bedoel je met de term 'hifi', kan je die definiëren?


Wanneer je zo stellend bent in jouw uitspraken, heb je vast ook de antwoorden direct paraat.

Mijn eigen ABX tests op een high-end set. Maar ook tests zoals:
https://hometheaterhifi.com/volume_11_4/feature-article-blind-test-power-cords-12-2004.html
http://matrixhifi.com/ENG_contenedor_ppec.htm
http://www.bostonaudiosociety.org/bas_speaker/wishful_thinking.htm

Hi-fi bedoel ik waar het voor staat: high fidelity. Hi-fi = science.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs