JM-Lab Electra 906's, plastidippen, lakken? Tips...

Started by Sjaudio, March 13, 2017, 22:32:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaudio

Ik heb inmiddels een tijdje een paar mooie JM-Lab Electra 906 luidsprekers staan.

Helaas is de kleur niet naar wens, ik zou de zijkanten graag wit willen maken. Wat raden jullie aan? Laten spuiten wordt mij echt al snel te prijzig.

Ik zoek een budget vriendelijke oplossing waarbij de zijkanten zo strak mogelijk worden. Mat / hoogglans vind ik minder belangrijk. Vanwege de aparte hoeken is plakfolie amper te doen.

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken!






Sjaudio

#1
Ga denk ik toch voor een andere oplossing. Staan inmiddels tekoop op het forum...

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Sjaudio

#3
Quote from: dre73 on March 14, 2017, 07:42:34
http://link.marktplaats.nl/m1145830751

Het is inderdaad een andere oplossing. :D

Ja, ach... zo blijven ze hun waarde beter behouden. Kan er ik er beter iemand anders blij mee maken. Zoek ik wel rustig verder naar een vergelijkbaar paartje in wel de juiste kleur.

Sjettepet

Wel een drastische manier om je hobby te beeindigen...
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Sjaudio

Quote from: Sjettepet on March 14, 2017, 15:30:20
Wel een drastische manier om je hobby te beeindigen...

Ach stoppen met hobby'en, kleur niet goed. Beestje moet een naam hebben. Voor eventuele koper niet van belang.

Wit staat al een stuk mooier inderdaad! Ik laat ze voorlopig even tekoop staan, mocht er een liefhebber zich melden, mogen ze weg en anders kan ik ze altijd nog wit maken.

Dirk

heb je al onderzocht of die zijkanten op één of andere manier te demonteren zijn?
als het echt 2 losse (ttz netjes verwijderbare) planken per kast zijn heb ik mogelijk wel interesse
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Sjaudio

Quote from: Dynky on March 14, 2017, 18:21:33
heb je al onderzocht of die zijkanten op één of andere manier te demonteren zijn?
als het echt 2 losse (ttz netjes verwijderbare) planken per kast zijn heb ik mogelijk wel interesse

Niet nagekeken, ga ze niet zomaar openmaken. Ik durf het echt niet te zeggen...

Flavio

Een professionele foliewrapper kan hier echt wel wat mee doen.
Kijk maar eens wat ze met complete interieurs kunnen doen.

http://www.yachtid.nl
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Sjaudio

#10
Heb ze een berichtje gestuurd.

Andere tips zijn nog steeds welkom. De directie wilt niet dat ik ze verkoop, dus we gaan het toch doen!

Heeft iemand een schatting hoeveel spuitbussen van deze waarschijnlijk nodig zijn om de 4 zijkanten te voorzien van 5 tot 7 lagen?

http://www.paintdipcenter.nl/plasti-dip-shop/halo-efx-sprays/standaard-halo-efx-sprays/halo-efx-spray-wit

Brammus

#11
Had mijn vierde paar van jou kunnen worden. Mijn nieuwsgierigheid was al gewekt [emoji4]
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Sjaudio

#12
Inmiddels plastidip (Halo Efx besteld). Wordt vervolgd.

KayaRahnee

#13
Quote from: Sjaudio on March 13, 2017, 22:32:53
Laten spuiten wordt mij echt al snel te prijzig.

Tsja, kwaliteitsverf kost geld.
Maar als je het goed wil doen zal je toch met lak aan de slag moeten.
Je wil alleen de zijkanten wit hebben schrijf je ... vier plankjes dus ... schuren en uitvlakken kan je zelf, blijven nog de kosten voor het laten spuiten voor vier plankjes.
Elk autocarrosserie / interieurbouw bedrijf kan dat.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Sjaudio

Ik heb de Halo Efx ontvangen, ga nu eerst hier mee aan de slag.


Senaxo

Ben benieuwd naar het eindresultaat! Heb er ook weleens aan gedacht om mijn speakers te dippen. Genoeg lagen doen inderdaad, dan gaat het er ook makkelijker af mocht je het er toch weer vanaf willen trekken. En dunne laagjes spuiten. Je hebt al snel de neiging om wat dikker te spuiten, maar dan is er naar mijn ervaring al snel kans op blaasjesvorming.
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Sjaudio

#17
Halo Efx was al binnen, daarna nog Tesa afplak tape gekocht en nog wat meer atributen:



Luidsprekers gedemonteerd:



Units:



Luidsprekers afgeplakt:



Stand afgeplakt:



Daarna de hele keuken ongetoverd tot "spuit cabine".





Eerste laag:



Na 7 lagen per luidspreker:







Uiteindelijk gematigd tevreden met het eindresultaat, maar het feit dat ze op deze manier weer makkelijk in originele staat te brengen zijn vind ik een fijne bijkomstigheid. Dan zie ik de minpuntjes graag door de vingers.

Zal morgen overdag nog wat betere foto's maken.

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Dirk

heb je nu de drivers eruit waren ook even gekeken of die zijkanten er op één of ander manier ook af te halen zijn?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Sjaudio

Quote from: Dynky on March 19, 2017, 20:51:58
heb je nu de drivers eruit waren ook even gekeken of die zijkanten er op één of ander manier ook af te halen zijn?

Bij dit model waren de zijkanten helaas verlijmd, anders inderdaad een stukkie makkelijker.

Kosten ongeveer €50,-

Heb 5 bussen halo efx besteld en uiteindelijk 3 nodig gehad voor 7 lagen per luidspreker en nog wat klein grut uiteraard.

mijkie

Ziet er netjes uit en kosten vallen mee !!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Sjaudio

#22
Dankjewel! Foto's bij daglicht:








Sailor Jan

Wit is natuurlijk lastig te fotograferen, maar zo op de foto's ziet het er inderdaad aardig uit!
Wees lief voor jezelf

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater