Autoradio die geschikt is voor iPhone

Started by CineSmurf, March 8, 2017, 13:59:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineSmurf

Een paar jaar geleden heb ik een Pioneer DEH-5500BT gekocht voor mijn auto. Met een kabeltje heb ik de autoradio aangesloten op mijn iPhone. Werkte een tijdje uitstekend. Op een gegeven moment begon ie te klagen over niet compatible zijn van de kabel, dus ik heb de mooie (niet apple) zwarte weggewerkte kabel moeten vervangen door een te lange originele witte applekabel. Maar hij deed het weer een tijdje.
Na weer wat IOS-updates klaagde de telefoon ineens dat er een niet compatible device was aangesloten, maar even uit/aan zetten werkte gelukkig. Na de laatste update wil de telefoon niet eens meer opladen. Muziek afspelen is al helemaal uitgesloten.

Oplossing zou kunnen zijn via Bluetooth en kabel naar de sigarettenaansteker, maar dat klinkt minder dan via het kabeltje.

Ik zit nu te twijfelen om misschien een nieuwe autoradio te kopen. Misschien met betere bluetooth tegenwoordig? Bestaan er ook autoradio's waar je ook oortjes op aan kan sluiten (op dit moment kan ik met kap open prima bellen met de appleoortjes, maar bij nieuwe iphones ontbreekt deze aansluiting...)? Eventueel DAB+ erop, mits ik geen nieuwe antennes hoef aan te sluiten.

Moet in elk geval in een 1-DIN-slot passen. Iemand tips?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.