Oordoppen met noice cancelling

Started by audio_stabilo, July 21, 2020, 17:22:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Hoi,

Binnenkort wil ik waarschijnlijk de airpods pro kopen of andere oordoppen met active noice cancelling. Nu werk ik in een ruimte waar veel herrie is. Waaronder slijp geluiden. Helpen deze oordoppen daarvoor? Op intenet staat dat het geluid nog wel in je oor komt maar door het tegen geluid je het niet hoort. Maar ondanks ik het niet hoor.... kan je dan nog wel een gehoorbeschadiging oplopen ook al doe ik ze alleen in zonder dat er muziek draait?

Hannibal_

Ik hoor soms verhalen dat noise canceling wel/toch druk op de oren kan geven. Ik denk dat het daarom goed om zorgvuldig reviews na te gaan. Vreemd genoeg lijkt het niet op te gaan voor alle noise canceling systemen lijkt het.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

Zelf gebruik ik al een aantal jaren de Bose noise canceling in ears (die met snoer, tegenwoordig heten ze QuietComfort® 20i Acoustic Noise Cancelling® headphones). Ik weet even het oude typenummer even niet. Ik gebruik ze voornamelijk op kantoor en in het vliegtuig. Noise cancelling werkt het beste bij eentonige lagere tonen, zoals vliegtuigmotoren en achtergrond lawaai. Als iemand op kantoor zit te praten, dan wordt dat voor een groot deel weggefilterd, maar als er ineens hard wordt gelachen, dan hoor je dat toch, maar zachter. Gelukkig geven ze geen druk op de oren en ik kan ze gemakkelijk een hele vlucht van 10 uur of zo inhouden. De pasvorm is ook perfect.

Maar... ze zijn niet draadloos. Voor mijn vrouw ben ik ook aan het kijken naar draadloze noise cancelling oortjes. Haar probleem is dat ze kleine ooringangen (heet dat zo?) heeft. De Apple oortjes van de eerste generatie paste prima bij haar, maar de latere EarPods en nu de AirPods passen haar helaas niet. Dat is misschien ook iets om in de gaten te houden, afhankelijk van de vorm van je oor. De Bose in ears passen haar trouwens perfect. Alleen dat verrekte snoer...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

J.A.F._Doorhof

De oude Bose gaven druk op de oren.
De nieuwe dopjes doen dat niet meer. Ik gebruik ze bij het sporten. Je kan ze ook instellen op hoeveel ze doorlaten

Verder maakt sony ook fantastische noise cancelling headphones. Maar we hebben alleen ervaring met de over ear versies. Maar die doen niet onder voor Bose.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jep

Als je omgevingsgeluid van een werkplaats wilt dempen, vermoed ik dat je beter af bent met een over-ear koptelefoon met anc. Die dempt het omgevingsgeluid beter, los van het anc-systeem. Je moet dit echter niet als echte gehoorbescherming beschouwen.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Dura

X2
Ik heb de Sennheiser Momentum True Wireless 2; heerlijke doppen, goed geluid (hoewel je voor minder geld betere klinkende IEM's kunt vinden). De NC is redelijk goed tegen verkeerslawaai en het gedreun van OV, in een werkplaats heb ik geen ervaring maar ik verwacht er niet echt veel van, het zijn vooral wat lagere constante geluiden die gedempt worden. Voor mijn doel, OV en stadswandelingen zijn ze perfect, maar ik vermoed dat jij meer demping nodig hebt.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

VlisChris

Ik draag de SH Momentum nogal eens op een scheepswerf in de nacht (in mijn eentje aanwezig, dan kan het veilig ;))

Ze dempen de herrie van een werf goed. Als in: dreunende ventilatoren enz die staan te draaien.
Op straat draag ik ze niet meer. Daarvoor dempen ze teveel.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

audio_stabilo

Quote from: VlisChris on July 21, 2020, 20:55:17
Ik draag de SH Momentum nogal eens op een scheepswerf in de nacht (in mijn eentje aanwezig, dan kan het veilig ;))

Ze dempen de herrie van een werf goed. Als in: dreunende ventilatoren enz die staan te draaien.
Op straat draag ik ze niet meer. Daarvoor dempen ze teveel.

Ja oke. Maar ik bedoel... als scherpe geluiden er zijn. En ik hoor dat niet door noice cancelling. Worden mijn oren dan beschermd of niet ?

VlisChris

Als je het niet hoort komt het niet binnen.
Komt het niet binnen kan het je oren niet beschadigen.

Althans, dat is mijn boerenverstand dat daar dan spreekt.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Richi

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 21, 2020, 20:27:22
De oude Bose gaven druk op de oren.
Wat bedoel je daar mee Frank? Ik herken dit namelijk helemaal niet, ook niet na langdurig dragen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

J.A.F._Doorhof

Dan heb je de nieuwere
We hebben 2 dezelfde gekocht voor in het vliegtuig en die generatie had behoorlijk wat druk op de oren als ze aangezet werden. Ze werkte ook het zonder batterijen.

Dat waren wel over ears.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Richi

Aha! Oké, dan begrijp ik het.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

holco

#12
Hier het 3e setje (enkel de 1e betaald) QuietComfort in ears in gebruik,  er is denk ik niks beter voor in de werkplaats/machinale.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

negotiata

Ik ben ook een tijdje aan het testen geweest.
Ik denk qua draaggemak als je voor wireless gaat dat je beste voor de airpods pro kan gaan als je wireless wilt gaan.
Maar je behaald daar nooit hetzelfde resultaat mee als een over ear.
Ik heb nu de sony wh-1000XM3 dat is de best geteste (ook door mij).
De momentum true wireless heb ik gehad en was niet te spreken over het draaggemak bij sporten en veel bewegen. Vooral in een werkplaats wil je niet hebben dat ze uit je oren vallen.
De sony oortjes de 1000xm3 zitten wel fijn en de noise cancelling is beter als van de airpods pro en de sennheiser wireless oortjes.
- To be or not to be, thats the question -