Kodi speelt geen true hd 7.1 af

Started by Dennistattoo, March 3, 2017, 15:13:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennistattoo

Hey mensen,

Snel vraagje, als ik met media player classic bv Dark Knight afspeel dan doet hij gewoon True hd 7.1. Maar als ik me Kodi start op me media center dan speelt hij dezelfde film alleen af op Dolby 5.1, en geen True hd 7.1. Heb in de instellingen zitten loeren maar ik zie niet iets wat anders moet staan volgens mij. In de instellingen staat ook 7.1 en bij geluidspoor ook 7.1 true hd maar helaas. Moet ik iets anders instellen?

Heb sinds gisteren een andere reciever gehaald en alles speelt hij af via media player classic maar true hd enz niet via kodi....
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

_ MarcelloW _

#1
Snel antwoord...

Waarmee speel je af?
Is het apparaat wel in staat om dat spoor door te geven/ decoderen?


Mijn excuses, ik heb niet goed gelezen.
Lijkt mij dan toch echt een instellingen ding.


Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Kanariepiet

Er zijn sinds Kodi 17 problemen met afspelen van HD audio op bepaalde apparaten (volgens mij voornamelijk android spelers) dus weet niet of het daar mee te maken heeft?

Hier geen problemen met een Odroid C2 met Libreelec, op de Zappiti ook geen HD audio.

Dennistattoo

Hmmm :whatsthat: Dan moet ik toch eens verder gaan zoeken denk ik. Ik ga vanavond eens even verder zoeken en kijken wat het probleem is, want als classic wel afspeelt dan verwacht ik dat kodi dit ook kan
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

Sopper

Kodi kan dat ook prima.
Bij systeeminstellingen/systeem/geluidsuitgang doorvoer activeren en aanvinken wat je receiver allemaal kan coderen.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Multimediaknaller

Gebruik je een HDMI of een optische kabel, de laatste kan alleen 5.1 doorlaten.

BernHardN

Klopt! Jarvis doet dit niet. 4K player wel bv.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Dennistattoo

Quote from: Sopper on March  3, 2017, 16:10:39
Kodi kan dat ook prima.
Bij systeeminstellingen/systeem/geluidsuitgang doorvoer activeren en aanvinken wat je receiver allemaal kan coderen.

Je heb helemaal gelijk, alleen stond hij ook nog op 2.0 duis dat even aangepast en hoppa 7.1 true hd

Mijn dank is heel groot

En met HDMI zit hij vast,
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

BernHardN

hmm. bij doet hij dit niet, ondanks dat alle settings goed staan.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Dennistattoo

Quote from: BernHardN on March  6, 2017, 13:01:46
hmm. bij doet hij dit niet, ondanks dat alle settings goed staan.

Ik had alleen even de andere geluidsbron aangedaan, mijn Onkyo versterker. En deed het meteen met truehd en DTS HD enz
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

Sopper

Quote from: BernHardN on March  6, 2017, 13:01:46
hmm. bij doet hij dit niet, ondanks dat alle settings goed staan.

Misschien verkeerde geluidsuitgang gekozen?
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

konijntje

Kies ook passthru en de Wasapi device.

TrueHD etc werken volgens mij niet via een raspberry Pi

BernHardN

Quote from: Sopper on March  7, 2017, 15:48:09
Misschien verkeerde geluidsuitgang gekozen?

Vanuit Kodi speeld hij niet in HD maar vanuit 4K Player wel (=andere app op zelfde speler)

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

W.Otter

bij settings/geluid/expertinstellingen/passthrough/wasapi device kiezen en dan aanvinken dat je een dts-hd/truehd geschikte receiver hebt. ook even 5.1 of 7.1 kiezen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF