Marantz AV8801 problemen met hdmi handshake (denk ik)

Started by henkt1, March 2, 2017, 20:53:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

henkt1

Hallo allen,

Mijn AV8801 heeft al een tijdje kuren.  Wanneer ik probeer via mijn Oppo BD speler te kijken dan krijgt ik een paarsachtige gloed/vaag beeld. Wanneer ik de oppo dan uitzet krijg ik een rood Marantz beeld. Dit moet zwart zijn.  Wanneer ik via mijn NAS speel gaat alles goed!
Ik heb diverse ingangen geprobeerd. Ook een andere BD speler.  Zelfs andere weergevers van het beeld. Ook heb ik verschillende volgordes van aan en uitzetten geprobeerd.  Niets helpt.  Soms, heel soms, doet ie even wat ie moet doen. Maar een volgende keer krijg ik weer een wazig beeld met rode of paarse gloed.

Ook een factory reset lukt niet. De versterker reageert niet op dat commando.

Is er nog hoop?  Hebben jullie nog ideeen of wordt het tijd dat ik naar een andere versterker ga omkijken??

alvast bedankt.

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

jossie

Henk, heb je ook andere HDMI kabels geprobeerd? Zijn de klachten steeds erger geworden of opeens opgetreden?
Omni !

henkt1

Andere kabels heb ik ook geprobeerd.

De klachten zijn grofweg altijd hetzelfde.  NAS doet het altijd (maar staat ook altijd aan) en de BD speler doet het sporadisch.  Meestal niet.
Soms negeer ik het en speel ik alles via de NAS maar uiteindelijk begin ik me er toch behoorlijk aan te ergeren.
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

mijkie

.......
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

HJ

Heb je een chromecast? Deze kun je direct inpluggen en testen met bv netflix.

Sopper

Aangezien op alle HDMI ingangen, lijkt het HDMI board kapot.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

henkt1

Quote from: hans. on March  3, 2017, 08:05:12
Heb je een chromecast? Deze kun je direct inpluggen en testen met bv netflix.

Hoi Hans,

wat is chromecast?  En wat bedoel je met direct inpluggen? 

Kodi streamen via de nas lukt wel.  Ook bestanden via de nas is geen probleem.  Mijn vermoeden is, omdat de nas altijd aanstaat.  Daarbij moet ik wel melden dat toen ik een upgrade op de nas deed en de nas dus opnieuw moest opstarten, dit geen probleem gaf met het beeld via de Marantz.

Het is allemaal niet consequent.  Of is dat het enige consequente bij HDMI problemen?

Een nieuw HDMI board lijkt me niet echt zinvol in een alweer wat oudere pre-pro

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

HJ

Quote from: henkt1 on March  3, 2017, 10:07:45
Hoi Hans,

wat is chromecast?  En wat bedoel je met direct inpluggen? 

Kodi streamen via de nas lukt wel.  Ook bestanden via de nas is geen probleem.  Mijn vermoeden is, omdat de nas altijd aanstaat.  Daarbij moet ik wel melden dat toen ik een upgrade op de nas deed en de nas dus opnieuw moest opstarten, dit geen probleem gaf met het beeld via de Marantz.

Het is allemaal niet consequent.  Of is dat het enige consequente bij HDMI problemen?

Een nieuw HDMI board lijkt me niet echt zinvol in een alweer wat oudere pre-pro

groet,

Henk
Google maar eens op chromecast.
Is een songle, soort mini player.
Als je hem niet hebt heeft het geen nut. Maar deze kun je direct in de av hdmi ingang van je versterker pluggen, zonder tussenkomst van kabels etc. Dan zou je bv kunnen testen met Netflix.

HJ

Hoe speel je dan vanaf je nas? Je hebt dan toch een media speler nodig? En heb je die dan met hdmi via de marantz of direct naar het beeld scherm?

bmateijsen


jossie

Ik zie dat je een dergelijk probleem in april 2015 ook al 's gemeld hebt in combinatie met 'n projector en dat dit apparaat ook al een probleem bij levering heeft gehad, of is dit een andere?

Belangrijkste lijkt mij om het probleem te lokaliseren in het juiste apparaat.

Kun je een andere receiver proberen om zeker te zijn dat de projector/source/kabels niet het probleem veroorzaken? Je hoeft niet perse luidsprekers aan te sluiten, het gaat natuurlijk om de beeldverwerking.

Staat de pre (erg) veel aan of juist niet?

Omni !

henkt1

pre staat niet erg veel aan.

Een andere pre ertussen zou idd een optie zijn om te testen.

Bjorn:  ik heb alle volgordes mogelijk al geprobeerd.  kabels gewisseld, ingangen veranderd.  Andere bd speler. 
BD speler rechtstreeks op de beamer levert geen problemen op dus moet het de Marantz zijn.

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

bmateijsen

Ik denk dat het dan toch het HDMI board of de connectie is. Je mag wel een pre lenen bij ons...

jossie

Quote from: henkt1 on March  3, 2017, 11:48:25

BD speler rechtstreeks op de beamer levert geen problemen op dus moet het de Marantz zijn.

groet,

Henk

Dat lijkt me dan ook de juiste conclusie. Kan geen kwaad een andere pre te proberen maar lijkt inderdaad de Marantz.
Omni !