Ervaring met Transparent audio digitale RCA kabel?

Started by Tinust, February 28, 2017, 15:56:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tinust

Een paar jaar geleden heb ik een mooi stereo systeem aangeschaft, maar bezuinigd op een deel van de bekabeling.

Nu kan ik met korting een digitale RCA kabel van Transparent audio aanschaffen voor tussen de dac en streamer, de High Performance of Reference versie.
Deze moet een Siltech HF7 kabel vervangen.

Iemand ervaring met dit merk en mening of de High Performance een upgrade is?
Sonus Faber Cremona Auditor - Nordost Red Dawn - Octave v70se - Siltech HF7 digitaal - Moon mind

Sopper

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Tinust

Het is kwalitatief de zwakste schakel van de keten en ik hoop door een relatief kleine upgrade een wat meer open, schoner en strakker geluid te krijgen. Zeg maar wat meer tegenwicht voor het 'soepele ronde' geluid van de Sonus Fabers icm Octave buizen.
An sich is er met de kabel niks mis.
Sonus Faber Cremona Auditor - Nordost Red Dawn - Octave v70se - Siltech HF7 digitaal - Moon mind

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Tinust

Helaas kan dat niet, dus het is een gokje.
Mijn redenering was: als de nieuwprijs fors hoger ligt dan de huidige, moet het geluid verbeteren.
Eerste vraag is of die aanname klopt. Tweede of iemand het klankkarakter van deze digitale kabels kent. Wat denk jij?


Sonus Faber Cremona Auditor - Nordost Red Dawn - Octave v70se - Siltech HF7 digitaal - Moon mind

dekker_525

Prijs hoeft niks te zeggen over de klank kwaliteit van een kabel het moet een match zijn in je set het klinkt of het klinkt niet heb een kabel van een paar euro die het lekker doet en heb een wat duurdere die mij kwa sound niet kan bekoren het blijft een gok

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


sultankat

Ik lees dat juist bij digitale kabels velen van mening zijn dat het niet of nauwelijks iets uitmaakt. "Het zijn toch allemaal nullen en enen, dat digitaal" wordt er dan gezegd. Ik zelf ben van mening dat een topkabel wel wat uitmaakt in positieve zin, maar de verschillen zijn aanmerkelijk kleiner dan bij LS-kabels en analoge interlinks. De Siltech van jou is al niet verkeerd en ik vrees dat de Transparent geen merkbare verbetering zal brengen. Als je dat toch denkt zou ik beslist eerst een kabel op proef vragen. Vraag anders eerst of je een topkabel (mag ook een ander merk zijn) mag lenen van een audiovriend. Als je dan al geen verschil hoort zal de Transparent ook weinig tot niets toevoegen.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

dekker_525

👏👏

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


Tinust

Heren allemaal dank, conclusie onverstandig om zonder luisteren een gok van een paar honderd eur te wagen. Da's makkelijk bespaard :)
Sonus Faber Cremona Auditor - Nordost Red Dawn - Octave v70se - Siltech HF7 digitaal - Moon mind