HDMI kabel van 10M, wat te kopen ?

Started by NickV, February 28, 2017, 15:07:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NickV

Iemand ervaring met HDMI kabels van 10M ?

Je kunt er kopen van 20€ tot 100€, maar wat moet je nu kopen ? Het enige wat een mens wil is dat de kabel functioneerd en liefst aan een redelijk prijs.

RonG

Check deze,
https://www.ruconnected.nl/ (is tevens forum sponsor)

Goede kabels voor niet al te veel geld.

hifiman


NickV

Ik heb die reviews gelezen bij de 10m kabel op die website, ik kan dat dus niet geloven dat dat beeld en geluid ineens zoveel beter is.

hifiman

#4
Quote from: NickV on February 28, 2017, 16:10:40
Ik heb die reviews gelezen bij de 10m kabel op die website, ik kan dat dus niet geloven dat dat beeld en geluid ineens zoveel beter is.
Ik ervaar wat dat betreft ook geen verschil, maar wel probleemloze werking ipv sync problemen bij 1080P60 die ik voorheen had.

HJ

Het maakt dus wel uit wat je er doorheen wil sturen...
Denk aan 1080of 4k, hdr, hdaudio etc.

pameijer

#6
Ik heb deze kabel gekocht bij allekabels.nl. 15 meter, €22,95 en doet het perfect op de beamer. Wel doe ik geen 4K, HDR e.d.

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

NickV

Ik denk dat ik mij deze ook ga aanschaffen alsook een duurder model en beide ga wegbergen in vals plafond

road rebel

#8
In jouw plaats zou ik de mogelijkheid laten om achteraf de kabel te kunnen vervangen (dus niet volledig afsluiten).
Zeker omdat er vanaf volgend jaar nieuwe HDMI kabels op de markt zullen komen (HDMI 48G voor de HDMI 2.1 norm).

NickV

Ja zal ik zeker doen. bedankt voor de tip :worship:

ritchard

Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

home@the movies

#11
Let heel erg goed op als je nu een kabel koopt, het is niet omdat hij 4K doorgeeft dat hij voldoet aan de juiste specs.
De UHD Specs (op dit moment) voorzien 18Gbit als het volledige signaal, 60Hz, 4:4:4 color space 12 Bit gaat gebruikt worden.
We hebben 10 tallen kabels getest ook van fabrikanten die beweren dat ze de volle bandbreedte ondersteunen, één voor één gaan ze door de mand (vaak staat er in kleine lettertjes bij dat ze wel getest zijn op 18Gbit maar dan in een labo op korte lengte)

We hebben nu één merk waarmee we zeer binnenkort gaan samenwerken, deze kabels zijn HDMI/Fiber kabels, we hebben hier lengtes tot en met 20 meter die geen krimp geven met de volle bandbreedte en zelfs hoger.
We doen onze testen met een Murideo test generator die in staat is om alle mogelijke combinaties en bandbreedtes te genereren, aan het uiteinde hangt een analyzer om te zien wat het resultaat is.
Daarna gaat dezelfde kabel in de JVCZ1 projector en sturen we ook daar de volle bandbreedte over 20meter kabel doorheen, alweer geen enkel probleem.

We stellen binnenkort een aantal kabels ter beschikking dan kan iedereen zijn gang gaan om ze te bekijken en te testen.
Nog een heel erg groot voordeel is dat de kabel zelf maar 6mm dik is een bijzonder flexibel, geen onnodige kracht op de hdmi connector dus.

Er zit ook nog eens levenslange garantie op de kabel, werkt hij niet meer op de opgegeven specs dan geen gezeur, hij wordt direct omgeruild.

MechanicalAnimal

Quote from: home@the movies on May  3, 2017, 20:30:14


We hebben nu één merk waarmee we zeer binnenkort gaan samenwerken, deze kabels zijn HDMI/Fiber kabels, we hebben hier lengtes tot en met 20 meter die geen krimp geven met de volle bandbreedte en zelfs hoger.
We doen onze testen met een Murideo test generator die in staat is om alle mogelijke combinaties en bandbreedtes te genereren, aan het uiteinde hangt een analyzer om te zien wat het resultaat is.
Daarna gaat dezelfde kabel in de JVCZ1 projector en sturen we ook daar de volle bandbreedte over 20meter kabel doorheen, alweer geen enkel probleem.

We stellen binnenkort een aantal kabels ter beschikking dan kan iedereen zijn gang gaan om ze te bekijken en te testen.
Nog een heel erg groot voordeel is dat de kabel zelf maar 6mm dik is een bijzonder flexibel, geen onnodige kracht op de hdmi connector dus.

Er zit ook nog eens levenslange garantie op de kabel, werkt hij niet meer op de opgegeven specs dan geen gezeur, hij wordt direct omgeruild.

helemaal top  :pompom:

alleen wat voor prijskaartje hangt er aan zo'n kabel? tussen de 14.95 en de 100 euro zoals de andere voorbeelden of lever ik ik mijn 13de maand en mijn vakantiegeld hiervoor in?


Is het niet handiger om CAT7 te gaan leggen? en dan bij elke protocolwijzging alleen je adpater van HDMI<>CAT te wisselen?of is dat ook niet snel genoeg?

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

home@the movies

Quote from: MechanicalAnimal on May  4, 2017, 11:12:07
helemaal top  :pompom:

alleen wat voor prijskaartje hangt er aan zo'n kabel? tussen de 14.95 en de 100 euro zoals de andere voorbeelden of lever ik ik mijn 13de maand en mijn vakantiegeld hiervoor in?


Is het niet handiger om CAT7 te gaan leggen? en dan bij elke protocolwijzging alleen je adpater van HDMI<>CAT te wisselen?of is dat ook niet snel genoeg?


Ik moet nog even wachten op de kosten va de import, van zodra we die hebben kunnen we een effectieve prijs vastleggen, vermoedelijk zal het voor de 10 meter variant (onder voorbehoud) rond de 260 Euro gaan zitten.

Da-lite

Quote from: home@the movies on May  4, 2017, 17:06:45
Ik moet nog even wachten op de kosten va de import, van zodra we die hebben kunnen we een effectieve prijs vastleggen, vermoedelijk zal het voor de 10 meter variant (onder voorbehoud) rond de 260 Euro gaan zitten.

Hebben deze hdmi fiber kabels ook een versterker gedeelte boven een bepaalde lengte of is dit een kabel zonder een versterker gedeelte?
Is dit dan een apart bakje dat je er tussen moet zetten of is dit al ingebouwd in de hdmi connectoren?
De prijs vind ik goed meevallen voor een 10m kabel die alles doorgeeft.
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

home@the movies

Quote from: Da-lite on May  4, 2017, 23:20:51
Hebben deze hdmi fiber kabels ook een versterker gedeelte boven een bepaalde lengte of is dit een kabel zonder een versterker gedeelte?
Is dit dan een apart bakje dat je er tussen moet zetten of is dit al ingebouwd in de hdmi connectoren?
De prijs vind ik goed meevallen voor een 10m kabel die alles doorgeeft.

Alles is ingebouwd in de connectoren, zoals je het op de foto ziet is hoe de kabel er uitziet en werkt, geen extra bakje, voeding of wat dan ook.

vik

#16
Ik lever zelf Supra dat werkt voor UHD prima. Zelfs op 15 meter.

Nu is het wel zo dat het succes ook afhangt van de verschillende configuraties en apparatuur. Denk hierbij aan buffering in de apparatuur zelf plus de settings.



Quote from: NickV on February 28, 2017, 15:07:11
Iemand ervaring met HDMI kabels van 10M ?

Je kunt er kopen van 20€ tot 100€, maar wat moet je nu kopen ? Het enige wat een mens wil is dat de kabel functioneerd en liefst aan een redelijk prijs.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Da-lite

@ Werner,

Dat is goed nieuws en heel compact , dank je voor de extra info.
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

home@the movies

Quote from: vik on May  5, 2017, 10:26:31
Ik lever zelf Supra dat werkt voor UHD prima. Zelfs op 15 meter.

Nu is het wel zo dat het succes ook afhangt van de verschillende configuraties en apparatuur. Denk hierbij aan buffering in de apparatuur zelf plus de settings.

15 meter in de volle bandbreedte van 18 Gbit, ik zie het graag gebeuren. Ik wil je niet schofferen Vik maar ook deze hebben we getest op 4K 4:4:4  12 Bit 60hz met de Murideo en het is een no go.
UHD is niet hetzelfde als UHD met de volledige specs , hij zal wel degelijk werken op 4K in 4:2:0 en 24 of 30 Hz maar dan houd het op.
Wat ik zoek is een kabel waarbij ik zeker ben dat ik binnen een jaar of wat niet bij mijn klanten het hele plafond of andere toeren moet uithalen om alweer een kabel te vervangen die nu wel maar dan niet meer voldoet.
Het voordeel van een optische kabel is dat die lengte in principe "bijna" geen invloed meer heeft.


BuSpu

Quote from: home@the movies on May  5, 2017, 17:15:06
15 meter in de volle bandbreedte van 18 Gbit, ik zie het graag gebeuren. Ik wil je niet schofferen Vik maar ook deze hebben we getest op 4K 4:4:4  12 Bit 60hz met de Murideo en het is een no go.
UHD is niet hetzelfde als UHD met de volledige specs , hij zal wel degelijk werken op 4K in 4:2:0 en 24 of 30 Hz maar dan houd het op.
Wat ik zoek is een kabel waarbij ik zeker ben dat ik binnen een jaar of wat niet bij mijn klanten het hele plafond of andere toeren moet uithalen om alweer een kabel te vervangen die nu wel maar dan niet meer voldoet.
Het voordeel van een optische kabel is dat die lengte in principe "bijna" geen invloed meer heeft.
Maar jouw kabel heeft dus koper naar optisch en optisch naar koper omzetting zonder voeding?? Hoe werkt dat dan?

home@the movies

Quote from: BuSpu on May  5, 2017, 17:20:59
Maar jouw kabel heeft dus koper naar optisch en optisch naar koper omzetting zonder voeding?? Hoe werkt dat dan?

Voeding gaat over de HDMI zelf, dus wel degelijk voeding maar niet extern.

BuSpu

Quote from: home@the movies on May  5, 2017, 17:22:44
Voeding gaat over de HDMI zelf, dus wel degelijk voeding maar niet extern.
Oké duidelijk lag ook wel voor de hand  ;)

vik

Ik snap je standpunt Werner. Als je puur voor de specificaties gaat is dat de oplossing.  :thumbs-up:

Wij hersolderen de connectoren op wens en ook hier door een beter resultaat. We hebben ook ontdekt dat de nieuwe batch van Supra beter presteert op langere lengtes.


Quote from: home@the movies on May  5, 2017, 17:15:06
15 meter in de volle bandbreedte van 18 Gbit, ik zie het graag gebeuren. Ik wil je niet schofferen Vik maar ook deze hebben we getest op 4K 4:4:4  12 Bit 60hz met de Murideo en het is een no go.
UHD is niet hetzelfde als UHD met de volledige specs , hij zal wel degelijk werken op 4K in 4:2:0 en 24 of 30 Hz maar dan houd het op.
Wat ik zoek is een kabel waarbij ik zeker ben dat ik binnen een jaar of wat niet bij mijn klanten het hele plafond of andere toeren moet uithalen om alweer een kabel te vervangen die nu wel maar dan niet meer voldoet.
Het voordeel van een optische kabel is dat die lengte in principe "bijna" geen invloed meer heeft.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Quote from: vik on May  8, 2017, 08:56:22
Ik snap je standpunt Werner. Als je puur voor de specificaties gaat is dat de oplossing.  :thumbs-up:

Wij hersolderen de connectoren op wens en ook hier door een beter resultaat. We hebben ook ontdekt dat de nieuwe batch van Supra beter presteert op langere lengtes.

Ik moet ook zeggen dat mijn 10m Supra kabel jammer genoeg ook zo nu en dan de verbinding verliest met mijn Pana ub900 icm met mijn TV,dit is echter alleen wanneer ik uitstuur op 10/12bit 4:4:4 60fps....  :-\

Dus Vik als de nieuwe batch beter presteert als mijn kabel,zou ik deze dan eens mogen uitproberen in mij keten?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Lastig verhaal Leo omdat Supra zelf niet spreekt over een "nieuwe batch" We hebben dat zelf ervaren bij de laatste kabels die zijn besteld.

Er komen een aantal factoren bij kijken wil je suc6 hebben met die hoge band breedtes. Zoals ik al aangaf; een van de factoren is de buffering in het ontvangende apparaat. Daar kan het dus al mis gaan.

Zelf heb ik met de Panasonic UB 900 van het weekend flink getest met mijn JVC projector. Ik zie zelf het nut niet van 4:4:4 12 bit... 4:2:0 leverde hier het meest natuurlijke plaatje op, en identiek zoals het op de disc staat.  De klant die bij mij was had dezelfde ervaring. 

Waar het op neer komt is dat iedere situatie anders is, en dit maakt het slagen ook verdomd lastig. Laat staan garantie geven dat een kabel werkt. Werkt dit niet waar ligt dan het probleem? Ga dat maar eens hard maken.

Voor projectoren vind ik persoonlijk, (en ook CineMike) 4:2:0 meer als voldoende voor een prachtig resultaat. Maar dit is dan ook weer een hele andere configuratie door de modificaties.

Werner zijn standpunt is duidelijk en kiest voor zekerheid op het langere termijn.


Quote from: papaleo on May  8, 2017, 10:58:33
Ik moet ook zeggen dat mijn 10m Supra kabel jammer genoeg ook zo nu en dan de verbinding verliest met mijn Pana ub900 icm met mijn TV,dit is echter alleen wanneer ik uitstuur op 10/12bit 4:4:4 60fps....  :-\

Dus Vik als de nieuwe batch beter presteert als mijn kabel,zou ik deze dan eens mogen uitproberen in mij keten?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike