TV Server met TVHeadend en OSCam - Ziggo in het hele huis

Started by pameijer, February 28, 2017, 12:47:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pameijer

Gistermiddag bezig geweest om mijn TV-server werkend te krijgen. Gelukt! Veel inlezen en uitzoeken, paar avonden werk. Hardware installeren, 3 minuten werk. TVHeadend werkend krijgen op de NAS, lange avond + nacht werk. Gistermiddag dus bezig geweest om OSCam te installeren op de NAS en vooral werkend te krijgen. Resultaat is dat ik nu dat ik in het hele huis TV kan kijken en opnemen (op de NAS) via het netwerk. Werkt perfect, Op de Kodiclients kun je simpel de TVHeadend add-on installeren en dan live TV kijken op elke mediaplayer/PC/iDevice. De decoders kunnen het huis uit, ook alle encrypted zenders in mijn pakket kan ik bekijken. Beeldkwaliteit is vergelijkbaar met mijn Vu+ Ultimo decoder en beter dan mijn Humaxdecoder van Ziggo zelf. Zapsnelheid is rap, véél sneller dan de Humax en iets sneller dan de Ultimo. Ik heb 2 tuners op mijn HDHomerun, genoeg voor mijn gebruik. Ik heb een aanbieding gekregen van SiliconDust voor een HDHR3-4DC voor $130, die heeft 4 tuners. Wie weet!

Ik heb zelf een HDHomerun HDHR3-EU 2e-hands gekocht en een TBS3102 Crystal Phoenix/Smartmouse Card Reader. Ik had nog een geactiveerde Ziggokaart. Mijn HP N54L server met XPenology (Synology DSM software) doet dienst als hub met de OSCam server en de TVHeadend server.

Wie nu nog €5,= /maand aan Ziggo betaalt voor een extra decoder kan met zo'n systeem besparen. En je hebt TV in je huis op elke plek waar je ook internet hebt.

Als mensen vragen hebben hoe ze dat zelf thuis ook kunnen doen, vraag maar raak!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

tierd

Interssant, ik probeer het te snappen dus even wat noob vragen.

De NAS en de HP server met xpenology zijn hetzelfde apparaat?
Om intern te scharen gebruik je Oscam, waarom is dat. Kodi heeft toch geen oscam client? Of werkt de reader anders niet?

Je hebt dus wel een Kodi client nodig op de client apparaten?
Niet alle idevices werken even soepel met Kodi namelijk, zoals mijn iPad air 2.

Heb ik toch net mijn Phoenix reader de deur uit gedaan, lag al jaren te verstoffen :blush:




pameijer

Quote from: tierd on February 28, 2017, 20:36:10
Interssant, ik probeer het te snappen dus even wat noob vragen.

De NAS en de HP server met xpenology zijn hetzelfde apparaat?
Ja, Voor het gemak kun je het beste bedenken dat de HP server gewoon een Synology NAS is. Hij gedraagt zich gelukkig ook net zo. Heeft alleen wat meer denkkracht dan de meeste Syno's en is  s t u k k e n  goedkoper. Een gewone Synology werkt dus ook prima, alleen moet je er rekening mee houden dat de smartmousereader op een USB3 poort niet goed werkt. Heb je een hele nieuwe Syno met alleen USB3-poorten dan werkt het misschien niet zo fijn.

Quote
Om intern te scharen gebruik je Oscam, waarom is dat. Kodi heeft toch geen oscam client? Of werkt de reader anders niet?
OSCam gebruik ik niet om te sharen maar om de kanalen die Ziggo encrypt (codeert) softwarematig te kunnen decoderen. Zonder Oscam kan ik alleen NED1, NED2 en NED3 in HD kijken aangezien die niet encrypted zijn. De overige reguliere kanalen kan je dan alleen in SD zien. Je kunt Oscam dus vergelijken met de CAM module die je in je Ziggo gecertificeerde TV moet stoppen.

QuoteJe hebt dus wel een Kodi client nodig op de client apparaten?
Ja, dat werkt in ieder geval wel het gemakkelijkst en erg soepel. Het kan ook wel anders, Emby server heeft ook een TVHeadend plugin en kan dus ook TV-beeld naar Emby clients sturen. Die Emby clients zijn voor veel devices beschikbaar, ik dacht ook Apple TV bv. Ik heb het nog niet draaiende hier trouwens, Emby laadt wel de kanalen maar het scherm blijft vervolgens zwart, bij gebruik van Emby via de webinterface.

Quote
Niet alle idevices werken even soepel met Kodi namelijk, zoals mijn iPad air 2.
Maakt niet uit. Voor je iPad kun je TvHClient downloaden uit de appstore. Mocht je toch Kodi op je iPad willen (en dat snap ik heel goed  ;)) dan kun je beter MrMC Touch uit de appstore downloaden; kost wel €5,99 maar ach. MrMC is een fork van Kodi, maar omdat je er totaal geen add-ons op kunt/mag installeren is die wel toegestaan in de appstore. Dus waarschijnlijk ook geen TVHeadend add-on  :crazy:

Quote
Heb ik toch net mijn Phoenix reader de deur uit gedaan, lag al jaren te verstoffen :blush:
Tsja  :alien:. Gelukkig zijn ze nieuw niet erg duur, ik betaalde €22 incl verzending via genoemde link.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Liebra

Hallo,
Ik ben ook bezig om dit aan de praat te krijgen op een synology.
De HDhomerun werkt, Tvheadend heb ik ook goed werkend, maar ik heb nog problemen met oscam.
Het lukt me niet om de diverse configuraties goed te krijgen. En ik vraag me ook af hoe de switches op de phoenix reader moeten staan.
Misschien kan pameijer me een eindje op weg helpen?

Raphie

Is de ziggo app met een chromecast niet veel makkelijker?
Ik kan met 3 chromecasts ook iedereen in huis van de volledige abbo laten profiteren.
Kost ook geen stroom aangezien NAS uitblijft en chromecasts voeden via de TV usb ports.
JBL PRX Power!

dennishtmsm

#5
Beste Pameijer,


Hoe heb je de reader werkende gekregen op XPEnology? Deze heeft standaard geen libusb en ook geen apt-get of ipkg.
Hoe heb je dit geïnstalleerd gekregen?

pameijer

Quote from: dennishtmsm on October  4, 2018, 10:29:46
Beste Pameijer,


Hoe heb je de reader werkende gekregen op XPEnology? Deze heeft standaard geen libusb en ook geen apt-get of ipkg.
Hoe heb je dit geïnstalleerd gekregen?

Ik heb hiervoor de Sundtek drivers geïnstalleerd op mijn Microserver met XPenology. Hiervoor moet je de volgende pakketbron toevoegen aan je bronnen: http://sundtek.de/synology

Succes!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Witalik

Hoe zap je eigenlijk nu ? Persoonlijk vind ik Kodi echt een ruk programma als het om bediening gaat. Gebruik je een standaard afstandsbediening ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

pameijer

Quote from: Witalik on May  9, 2019, 03:59:15
Hoe zap je eigenlijk nu ? Persoonlijk vind ik Kodi echt een ruk programma als het om bediening gaat. Gebruik je een standaard afstandsbediening ?
Ik gebruik gewoon de remote van mijn Nvidia Shield. Zappen gewoon met knopje naar rechts, of boven, weet niet uit mijn hoofd. Zap eigenlijk bijna nooit meer.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Witalik

Quote from: pameijer on May  9, 2019, 09:57:46
Ik gebruik gewoon de remote van mijn Nvidia Shield. Zappen gewoon met knopje naar rechts, of boven, weet niet uit mijn hoofd. Zap eigenlijk bijna nooit meer.

Maar door de rest van het huis? Bedoel je dat je nooit zapt dat je meer on demand kijkt ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

pameijer

Quote from: Witalik on May  9, 2019, 23:50:29
Maar door de rest van het huis? Bedoel je dat je nooit zapt dat je meer on demand kijkt ?
Ik kijk überhaupt weinig TV meer. En als ik kijk is dat meestal vanaf de guide en ga ik niet meer alle zenders langs. Het kan trouwens wel prima, en gaat ook snel. Heb ook alleen in de woonkamer nog een TV staan dus het is voor mij niet meer nodig om de TV server te gebruiken. Zappen doe je gewoon met de remote van de client, dus dat kan een Kodi boxje zijn of wat dan ook.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Witalik

Duidelijk. Ja die tv guide is zo tergend langzaam van horizon dat ik die niet gebruik. Ik zap nog ouderwets langs de zenders. Vandaar is dat qua gebruiksgemak via AB wel een must.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"