Dbpoweramp of Exact Audio Copy.

Started by RonK., February 26, 2017, 20:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonK.

Br@m, bedankt voor de tip, top site m.b.t. de cover art  :thumbs-up:

Wat vraag twee betreft, je kunt de mate van compressie ofwel inpakken van een flac instellen van o-tot-8. Ik heb de minste gepakt en dat is volgens EAC 1024, toch als ik een rip maak en ik kijk naar het bestand op een mediaplayer dan geeft hij per nummer verschillende bitrates aan die allemaal een stuk kleiner zijn dan wat ik heb ingesteld.

RonK.

Wat dan weer wel tof is, ik heb mijn eerste gekochte cd geript; Frankie Goos To Hollywood, welcome to the pleasuredome.

Een cd die ik heb aangeschaft in 1985 dus ruim 31 jaar oud, hevige tijd meegemaakt veel feestjes, auto', vakanties enz. de cd is daardoor ook behoorlijk beschadigd en alle tracks zijn accuraat geript met een track kwaliteit van 99,9 tot 100 procent.

Speelt nog steeds als een tierelier  :clapping:.

Alleen de terugkoppeling dat de cd al 21 keer eerder is geript volgens Accuraat Rip lijkt mij wat weinig voor zo'n oude en veel verkocht album.

Dirk

niet zo gek hoor, als je weet dat er volgens Discogs in de loop der jaren zowat 50 (!) verschillende CD-releases zijn geweest van dit album...dan heb je dus ook 50 verschillende AccurateRip data  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

br@m

Quote from: RonK. on March  5, 2017, 19:36:17
Br@m, bedankt voor de tip, top site m.b.t. de cover art  :thumbs-up:

Wat vraag twee betreft, je kunt de mate van compressie ofwel inpakken van een flac instellen van o-tot-8. Ik heb de minste gepakt en dat is volgens EAC 1024, toch als ik een rip maak en ik kijk naar het bestand op een mediaplayer dan geeft hij per nummer verschillende bitrates aan die allemaal een stuk kleiner zijn dan wat ik heb ingesteld.

Ah nu snap ik het. Als je FLAC gebruikt als externe compressie dan wordt die parameter 'bitrate'  genegeerd. FLAC kan er niets mee, want FLAC is lossless.

Ik schreef al eerder - als je het naadje van de kous wilt weten kan je op hydrogenadio alles vinden.

http://wiki.hydrogenaud.io/index.php?title=EAC_and_FLAC
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Bas Akkerman

Quote from: br@m on March  5, 2017, 14:25:24
Tav vraag 1 - ik neem nooit de cover art die EAC (of DBP) automatisch download.

Ik download de cover-art zelf van deze site https://bendodson.com/projects/itunes-artwork-finder/index.html, dan heb ik constante kwaliteit en altijd dezelfde afmetingen.
[...]
Dank je voor de tip!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten