Advies aanschaf huis NAS

Started by fasteddie, February 26, 2017, 14:11:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fasteddie

Beste leden,

Wil graag voor het opslaan en afspelen van muziek, een NAS aanschaffen.

Denk zelf aan de  QNAP TS-131P....zijn er nog andere opties? Backup is reeds op een andere wijze geregeld derhalve gaat mijn voorkeur uit naar een single NAS.

Hoor graag en dank

Fasteddie

mijkie

Alleen voor opslag, is Qnap, Synology prima, ik heb na meerdere Q's en S's een Asustor gekocht, ook een erg goede nas !


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fasteddie


Xander32

#4
Single bay
Plug & play
DSM
Snel
Stil
...

Quote from: fasteddie on February 26, 2017, 18:37:50
:baaa:waarom de 116 ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kjelt

Ik zou zelf altijd voor een + versie gaan, de enigste die goede max. throughput hebben. Maar als prijs de enigste criteria is zal dat niet belangrijk zijn.

tierd

Voor het opslaan en afspelen van muziek alleen kun je met goedkope uitvoering ook prima uit de voeten.

Muziek streamen  gaat prima met, dsaudio, AirPlay, mediaplayer, etc.

Eigenlijk is een Synology of qnap voor muziek alleen overkill.

fasteddie

Dank allen, zal uiteindelijk ook voor meerdere doeleinden  worden gebruikt...

We gaan voor de qnab wegens de plex ondersteuning en de standaard 2 ip licenties en de gebruiksvriendelijke cloud mogelikheden...

Fasteddie

tonv

synology heeft ook plex ondersteuning

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Xander32

Juist Synology wordt betreft gebruikersvriendelijkheid vaak verkozen boven Qnap ;).

Quote from: fasteddie on February 26, 2017, 19:57:31
Dank allen, zal uiteindelijk ook voor meerdere doeleinden  worden gebruikt...

We gaan voor de qnab wegens de plex ondersteuning en de standaard 2 ip licenties en de gebruiksvriendelijke cloud mogelikheden...

Fasteddie
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

NickV

Ik heb DS416play,  ZEEER tevreden over.   In jouw geval zou je kunnen gaan voor de DS116

Zeer stabiel en goed draaiend OS !

fasteddie

Heb de ds 116 aangeschaft....draait als een dolle....1tb muziek er op en lekker luisteren of via de google audio cast op de speakers of naar mijn akg 845 bt....laat de zomer maar konen!

Erik1977

Dus die 116 is best vlot? Lijkt me ook wel wat.

fasteddie

Jazeker zeer vlot inderdaad....inladen kostbeven tijd, maar eenmaal binnen kun je snel wisselen...

Xander32

... ik heb die ook sinds een aantal maanden; van harte aan te bevelen :thumbs-up:.

Quote from: fasteddie on March  6, 2017, 16:58:19
Heb de ds 116 aangeschaft....draait als een dolle....1tb muziek er op en lekker luisteren of via de google audio cast op de speakers of naar mijn akg 845 bt....laat de zomer maar konen!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Patrick138

Qnap of Synology, ga niet voor een b merk. Heb zeer slechte support ervaringen en data loss. Zelf vind ik de Synology erg fijn werken

Sent from my Lenovo TB3-850F using Tapatalk