5.1.2. - Atmos hoogte speakers in een punt dak?

Started by Remco, February 26, 2017, 12:06:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Remco

Een paar vraagjes aan de inmiddels Atmos ervaringsdeskundigen hier op het forum ;)

Ik overweeg een Atmos set-up te gaan maken, maar heb wel rekening te houden met een punt dak constructie. 

Op de foto's is te zien dat de hoogte speakers op een verschillende afstand zouden komen t.o.v. de sweetspot (direct onder de projector), maar toch wel aardig gericht op de sweetspot. Zou dit dan toch wel kunnen werken zoals ik op de foto heb aangegeven omdat de afstanden toch worden gecorrigeerd door Audyssey XT32?

Om een 5.1.4 opstelling te maken zou ik meer fratsen moeten uithalen want ik kan boven mijn scherm praktisch niets plaatsen, zie foto.

Ik heb de THX Ultra 2 lijn bestaande uit Klipsch KL-650 voor de L, C, R en KL-525 voor de SL en SR. Ik zou de KL-7800 in-wall kunnen installeren in het dak want die zijn uit dezelfde serie, maar die kosten wel 600 Euro per stuk :crazy:. Zou een goedkopere in-wall / in-ceiling van Klipsch ook goed kunnen werken of is dat niet aan te raden vanwege de andere klankkleur?

Receiver wordt dan waarschijnlijk vervangen door een SR7010/7011.

Ik lees graag wat reacties!
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

master30

Volgens mij gaat dat prima met de  Audyssey XT32

Ik zou de grootste type speakers nemen die bij je huidige lijn past.

Heb hier getest met kleinere chario syntar surround speakers en het boekenkast model de syntar 100.

Het zijn 4 syntar 100 geworden.


Hier staat nog een 7011 te koop.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=162442.0

Persoonlijk denk ik dat een 7010 ook perfect past, scheelt je ook weer wat euro's
Hiermee kan je mooi de auro-3D upgraden doen en een VOG speaker ophangen

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Remco

Quote from: master30 on February 26, 2017, 17:20:14
Volgens mij gaat dat prima met de  Audyssey XT32

Ik zou de grootste type speakers nemen die bij je huidige lijn past.

Heb hier getest met kleinere chario syntar surround speakers en het boekenkast model de syntar 100.

Het zijn 4 syntar 100 geworden.


Oke bedankt voor je reactie. Ik ga mij eens verder oriënteren. Ik moet ook eens uitzoeken of ik ze wel in het dak kan monteren, want daar zal niet zo veel ruimte achter zitten en ik ben bang voor condens/vocht of iets dergelijks.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

MaxxMark

Een schuin dak zou moet prima kunnen, heb het zelf ook gedaan in mijn ruimte. In mijn geval zit ik precies een kwart slag gedraaid met mijn dak en zit mijn sweet-spot niet onder het punt dak. Hierdoor zijn mijn front heights verder weg dan mijn rear-heights. Dit wordt perfect gecorrigeerd door Dirac Live, en moet volgens mij prima lukken met een goede time delay in andere versterkers.

Qua montage; kijk je hier direct tegen het dakbeschot aan? En zit er áchter het dakbeschot isolatie (ipv voor)?  In dat geval zou ik me er wat minder druk over maken. Isolatie achter het dakbeschot zit vlak onder de dakpannen en zal waarschijnlijk afgewerkt zijn met dampdoorlatende folie. Ofwel, vocht zou geen kans hebben omdat er voldoende ventilatie is. In het ergste geval zal je met het boren iets het isolatie in gaan. Met een goede plug, en goed zorgen dat je het goed dichtkit verwacht ik niet dat er veel problemen zullen zijn (maar ik heb het uiteraard niet in persoon gezien dus kan alleen gokken :) )
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

master30

Ik zou ze met speaker steunen ophangen, veel makkelijker en als je weer last hebt van het upgrade virus ook handiger wisselen  8)
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

denoontje

#5
Ik heb zelf aan het plafond 2 keer 2 railsen geschroefd (wel recht dak) waar je kastplanksteunen in kan hangen.... van die l profielen met sleuven erin (zie afbeelding). Dan per speaker (monitoren) met 2 spanbanden een u vorm gemaakt waar de speaker in hangt.
Voordeel , geen schade aan speaker en door de wat flexibele banden en de sleuven in de rail kun je de speaker richten.
Ook makkelijk te wisselen.

Kan denk ik ook best met schuin dak.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Remco

Quote from: MaxxMark on February 27, 2017, 22:48:44

Qua montage; kijk je hier direct tegen het dakbeschot aan? En zit er áchter het dakbeschot isolatie (ipv voor)?  In dat geval zou ik me er wat minder druk over maken. Isolatie achter het dakbeschot zit vlak onder de dakpannen en zal waarschijnlijk afgewerkt zijn met dampdoorlatende folie. Ofwel, vocht zou geen kans hebben omdat er voldoende ventilatie is. In het ergste geval zal je met het boren iets het isolatie in gaan. Met een goede plug, en goed zorgen dat je het goed dichtkit verwacht ik niet dat er veel problemen zullen zijn (maar ik heb het uiteraard niet in persoon gezien dus kan alleen gokken :) )

Ik weet niet wat er achter zit, want ik heb het nooit open gezien ;). Ik zal eens kijken of ik op de bouwtekeningen wat wijzer kan worden. Inderdaad goed om te lezen dat het met een punt dak constructie dus wel prima te realiseren valt.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Remco

Quote from: denoontje on February 28, 2017, 07:06:56
Ik heb zelf aan het plafond 2 keer 2 railsen geschroefd (wel recht dak) waar je kastplanksteunen in kan hangen.... van die l profielen met sleuven erin (zie afbeelding). Dan per speaker (monitoren) met 2 spanbanden een u vorm gemaakt waar de speaker in hangt. Voordeel , geen schade aan speaker en door de wat flexibele banden en de sleuven in de rail kun je de speaker richten.
Ook makkelijk te wisselen.  Kan denk ik ook best met schuin dak.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb een hele handige klusjesman die regelmatig door mij wordt ingeschakeld (ik heb echt 2 linker handen) dus die zal ik eens om advies gaan vragen. Bedankt voor de feedback en tips!
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

RonG

Ik heb ze zo gehangen, misschien heb je er iets aan :)

Gerjan1994

Quote from: RonG on February 28, 2017, 15:49:31
Ik heb ze zo gehangen, misschien heb je er iets aan :)


Is deze beugel ergens te koop ?

RonG

Quote from: Gerjan1994 on May  2, 2020, 00:42:17
Is deze beugel ergens te koop ?

Nope, is custom made. Beetje meten en als je en goede lasser kent is het snel gemaakt.