Chroma delay PAL H3DII

Started by J.A.F._Doorhof, April 12, 2004, 14:12:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wat voor chroma delay heb jij op PAL

Is mee te leven
4 (26.7%)
Ik zie het niet
5 (33.3%)
Verschrikkelijk
5 (33.3%)
Een heel klein beetje.
1 (6.7%)

Total Members Voted: 14

J.A.F._Doorhof

Robbo,
Je leest wederom ERG oppervlakkig en je haalt eruit wat je blijkbaar wilt.
Ik geef al MEERDERE malen aan, en zal het dan nog maar een keer doen.

ER IS EEN CHROMA DELAY MET DE HD-AUX DEZE IS ECHTER ZO MINIMAAL DAT HIJ BIJ NORMAAL FILM KIJKEN NIET OF NAUWELIJKS OPVALT, BIJ GEBRUIK ZONDER DE HD-AUX IS HET NIET OM AAN TE ZIEN.

De vraag is waar erger ik me aan, voor het geld dat de H3DII kost (zelfs met HD-Aux) ben ik van mening dat je een product hebt dat niet te verslaan is, en ik heb zat andere dingen gezien.
Ik zie liever een chroma delay van 1-2 mm dan een continue tearing of judder bij bewegende objecten zoals in de Cinemateq, staircasing bij de PSM-1 op PAL of een softer beeld bij de DVDo.

Als iemand me nu eens in plaats van alleen maar aan te vallen even een perfecte scaler levert voor € 3000,00 dan kunnen we stoppen en gaan we gewoon die leveren.

Dus nogmaals,
GEEN PRODUCT IS PERFECT, de vraag is waar je mee wil en kan leven, en dan is de H3DII PERFECT in mijn setup.

En kan het GEZIEK nu eindelijk eens ophouden van jullie.

Ik weet heel goed wat ik zie en ik weet heel goed hoe een PERFECT beeld eruit moet zien, maar NOGMAALS lever me maar een perfect product en we praten verder, tot die tijd is het ALTIJD een concessie doen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

#26
Dat ben ik niet met je eens.
Voor de prijs van +900 euro voor een kaart die claimt zowel op PAL als NTSC fantastisch beeld te leveren, mag je best wel wat eisen stellen. Het vervolgens met een ander (veel duurder) product te willen laten vergelijken, is geen oplossing.

Ik ben het wel met je eens dat we met zijn allen naar een oplossing moeten zoeken of er in ieder geval aan mee moeten denken/werken. Dat neemt echter niet weg dat de oplossing van immersive moet komen.

Een niet uitonwikkelt product met dergelijke grove bugs op de markt zetten is gewoon hardstikke fout!

Ik citeer:

QuoteHOLO3DGRAPH™ brings unheard-of Home Theater picture quality to regular PC's!

Introducing... The HOLO3DGRAPH PCI Video Processing Card. A Top-of-the-line video input card for PC's - featuring Component and SDI inputs with DCDi™ deinterlacing!

NTSC, PAL, and SECAM
Automatic Format Detection
Component Input (Configurable as 3 Composite Inputs)
SDI Input (Configurable as Composite Input)
S-Video Input
Upgradeable; Additional Inputs Using Add-On Module

ect....

Michel 
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

jaco

Hij leverd toch ook wat jij beschrijft:

QuoteTop-of-the-line video input card
Alle Dscaler gebruiker zijn zeer te spreken over de input chip en oplossing die immersive gebruikt.

Quotefeaturing Component and SDI inputs with DCDi™ deinterlacing!
Die inputs zitten erop, de de-interlacing is prima.

QuoteAutomatic Format Detection
Component Input (Configurable as 3 Composite Inputs)
SDI Input (Configurable as Composite Input)
S-Video Input
Upgradeable; Additional Inputs Using Add-On Module
Dit doet het product ook allemaal.

Mijn inziens zijn ze misschien de fout ingegaan toen ze de FLI2300 in plaats van de FLI2200 konden gebruiken. Daarme kwam de scaling ook gelijk binnen bereik.
Ze hebben waarschijnlijk wel ingezien dat de CRT tijd een beetje geweest is (markt volume technisch gezien) en dat men met digitale in en outputs moest komen.
Ze hebben iets op de markt gebracht wat tijdens de introductie ongekende mogelijkheden had. Daar zijn helaas ook wat bug in blijven zitten. (de chroma issues, DVI problemen voor veel gebruikers)

Zoals ik de verhalen op het immersive forum begrijp is Genesis microsystems minder medewerkzaam dandat men gehoopt had.
Als je als zo'n klein bedrijf geen hulp meer krijgt van de toeleverancier van de gebruikte componenten en het zelf moet gaan uitzoeken denk ik dat het erg moeilijk is  om allemaal goed te doen. Tevens zal hun afzetmarkt zich door de problemen niet zo goed ontwikkelen als men gehoopt had.

Misschien is het wat te veel hooi op de vork genomen  ?

Jaco


J.A.F._Doorhof

Wacht nu maar af totdat je de HD-Aux er bij ziet, voordat je direct conclusies trekt.
Waarom denk je dat ik nog geen andere scaler heb staan ??

De H3DII is ALTIJD aangeboden MET HD-Aux, pas later is er sprake van geweest dat de HD-Aux niet nodig was, en DAAR is het fout gegaan, een combinatie fout dus.

Als je een H3DII met HD-Aux ziet weet ik zeker dat je weinig op te merken zult hebben, zowel dan lever je hem toch gewoon weer in ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Doerak

Hoeveel HD-AUX heb je in bestelling staan Frank?

J.A.F._Doorhof

Ligt aan de uitkomst van een test die NU loopt.
Tom heeft op voorraad, als de test helemaal goed verloopt komen er meer dan genoeg binnen voor de klanten.
We hebben op DIT moment een onderzoekje gedaan en we hebben 9 sets uitstaan zonder HD-Aux.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Enig idee wanneer die aux'en binnenkomen?

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

jaco

#32
Nou ik ben aan het testen geslagen. Projector opgewarmd, convergentie bijgesteld, zodat het niet ligt aan rood of blauw die er naast staat. Ik heb scenes in het midden van het beeld bekeken en gefotografeerd. (dank aan een vriend met een Nikon D100 met een vrij dure lens)

Ik heb een balken testpatroon bekenen, en daar is het probleem wel goed te zien, maar geen enkele scalers en/of color decoders die ik heb mogen bekijken maken hier een strakke lijn van.
Het is omdat je hier een grove overgang hebt in de kleuren dat je het echt ziet.

Ik heb tenslotte op Digital Video essentials PAL gezocht in de Montage of Video images naar een voorbeeld waar het goed te zien is. Die heb ik uiteindelijk gevonden in de scene waar een aantal jonge mensen op een soort van trap of bordes zitten. Een van de jongens zit in het midden, en heeft een bruinachtige stropdas om over een wit shirt. Die foto heb ik gedeeltelijk (uitsnede van 689x389 pixels) bijgevoegd.

Je kunt op onderstaande foto zien dat het blauw ongeveer 4 a 5 mm naar links staat. Daardoor is er aan de rechter kant van de stropdas ook eenzelfde rode probleem (daar mist het blauw voor dezelfde breedte)
Mijn scherm is 203 cm breed. De source is 720 pixels breed. De schermresolutie is 1440x1152. Er zouden dan 7.09 pixels per cm breedte zijn. Aangezien de helft (1440/2=720) erbij gerekend wordt zouden er 7.09 / 2 = 3.54 pixels/cm  verschuiving zijn. 4 tot 5 mm komt dan uit op 1 of 2 pixels

Het probleem zit hem volgens mij in het feit dat de kleur blauw iets te veel naar links staat. Dit is op het avia Y/C patroon goed te zien, daar staat blauw inderdaad 0,07 naar links toe. Dat is goed te krijgen met de chroma slider op 11, maar dan staan groen en rood te ver naar rechts. Die staan weer goed met de chroma slider op 10.
Het zou mooi zijn als er een instelling 10.5 was, of dat men de chroma delay per kleur instelbaar zou krijgen.

Ik heb overigens wel moeten zoeken voor dit duidelijk voorbeeld. Soms denk ik het wel te zien als ik er echt op ga letten, maar soms is het edge enhancement, soms kijk ik niet goed etc.
Nogmaals het stoort mij niet in die mate dat ik me er ernstig over opwind. Ik hoop natuurlijk wel dat het opgelost wordt.

Jaco


- berekening veranderd, was ernstig fout....

jaco

#33
Ik ben trouwens benieuwd of er mensen zijn die de moeite willen doen om ook een foto te maken van bijvoorbeeld deze scene om aan te tonen of de andere scalers we beter zijn.
Digital Video Essentials PAL is redelijk verspreid hoop ik maar.

Dit is op 2:22 in chapter 17 meen ik, met de voorbeeldfilmpjes. Het is een jongen met een wit overhemd, bruine das, onder in het beeld, links van het midden.

Jaco



jaco

PS de lichtblauwe waas is natuurlijk een convergentie probleem in de projector, net zoals de licht rode. Je moet het donkere stuk blauw bekijken (en dan aan de andere kant het donker rode stuk) - daarom kom ik ook op 4 a 5 mm, en niet op meer zoals je anders misschien denkt.

Jaco

P.van Schijndel

Gisteren ben ik naar Emmeloord gereden.Frank heeft bij ITC een HD-AUX in mijn Goliath gebouwd,waarmee het probleem gelijk weg was.Hij wil nu de HD-AUX aanbieden tegen een redelijke prijs.
Ik vind het een goede oplossing voor degenen met een H3DII zonder HD-AUX.

Voor mij is het beeld nu perfect op PAL (NTSC was het al).Ik heb DVE opgezet en inderdaad op de colorbars en in menu's kun je de fout duidelijk zien;maar ja,wie gaat er nou naar colourbars zitten staren? ;D
Ik heb gisteren fijn deel 2 van "Dances with wolves" (regio 2) zitten kijken,en me totaal niet gestoord aan de vermeende fouten.
Dus,prima opgelost Frank.En nu maar afwachten of ze bij Immersive de H3DII nog kunnen verbeteren.

Michel

#36
Hulde, maar let wel dat het probleem ook zonder HD-AUX opgelost zou moeten worden.
Je kunt niet in product op de markt zetten dat niet goed werkt en dan je klanten min of meer verplichten extra hardware aan te schaffen om het probleem te verminderen. (koppelverkoop)

Dat het helemaal weg is geloof ik niet zo zeer, want ik heb al twee setups gezien met hd-aux waar ik het nog steeds duidelijk zag in enkele scenes, maar het wel redelijk acceptabel was.
Heb je al een PAL testpatroon opgezet of Brotherhood of the wolf al bekeken?

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

jaco

Als je het probleem wilt zien is het natuurlijk te vinden omdat het er is.
Voor over ik nu heb kunnen afleiden is het 1 pixel die verschoven is. Het zouden er ook 2 kunnen zijn.

Als we nu Rob zijn setup als voorbeeld nemen (hij haalt mij ook aan in zijn post dus kan ik het nu ook doen)
Die kijkt volgens mij naar een 3 meter breed scherm. Daarop draait hij met neem ik aan ook 1440x1152 voor PAL.
Als de redenatie van mij klopt dat er 1 pixel verschuiving in zit, dan is een 4 mm bij hem al 6 mm breed. (scherm is 1.5 x zo breed en de gebruikte resolutie is ook gelijk)
Met de scherpte van een Cine9 geloof ik best wel dat je dat kan zien.

Jaco

Spacebass

Shorty door de bocht genomen, heb ik dan als early adapter meer betaald voor de HD-AUX  ;D

Grapje, Ik ben blij dat het acceptabel is geworden Steel...bewijst enigzins dat de veronderstellingen van Frank (/Immersive?) toch niet helemaal uit de lucht gegrepen was.  :)

J.A.F._Doorhof

Niet om mezelf op de borst te slaan, maar ik heb continue geroepen dat het een combinatie fout moest zijn, en dat blijkt nu ook zo te zijn.
Ik heb ook al een tijd terug geroepen dat het volgens mij aan de HD-Aux moest liggen maar dit was onmogelijk volgens Immersive, dus ga je niet verder zoeken, ik was het nu alleen helemaal zat en heb ik dus wat vaart achter de zaak gezet PLUS het feit dat ik wat spullen op voorraad had voor een goede test.

Ik PERSOONLIJK ben blij dat het opgelost is, de chroma delay die er NU nog is is mee te leven en het zou mooi zijn als het ook opgelost wordt, maar als het niet wordt opgelost zal ik zeker niet de Goliath gaan vervangen, totdat er een scaler komt die OOK HD-TV perfect doet.

Even om iedereen met beide benen in de grond te planten.

Ga eens op internet zoeken naar de problemen met de HD-Leeza en vele andere scalers, er is geen ENKEL product PERFECT.
Het is net waar je mee kan leven.

Sommige mensen kunnen leven met een digitale projector andere niet, sommige mensen kunnen leven met een kleine chroma delay andere niet, ik vindt het een fantastisch product en geniet bij elke film van de diepte en kleuren en smoothe pans, de keren dat ik chroma delay zie is voor mij geen reden om er aan te storen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Je hebt zoveel verschillende mogelijke oorzaken geroepen, dat je haast geen ongelijk meer kon hebben ;D >:D

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

ROTFLOL.
Maar uiteindelijk................

Maakt niet uit, het gaat erom dat het opgelost is, en daar ben ik blij mee.
Nu door naar dat laatste beetje chroma delay.
Daar hou ik mijn vingers voor gekruist maar goed het komt wel denk ik.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

Het is zeker niet opgelost het is verbeterd ben je hier mee tevreden sta je stil en dat kan nooit de bedoeling zijn.
Laat het er bij mij maar ophouden dat ik pech heb met mijn projector.
Blauw is de minst storende kleur het gaat voornamelijk om huidstinten die er een groene lijn langs krijgen of bij NTSC een minder ernstige waas.
Jaco zoals er bij jou Santana uit ziet met de groene waas aan de linker kant ziet het er bij mij bij NTSC uit in mate van zichtbaarheid.
Bij Pal kun je gewoon een groene lijn van inderdaad ongeveer een CM zien.
Verder heeft dit niets met film kijken te maken als ik een LCD neer zet geniet ik ook van een film maar ik heb nog een hobby en dat is het perfectioneren van mijn beeld.
Verder snap ik niet dat er over andere producten gesproken word dat heeft niks met het probleem te maken en lost het ook niet op.
Verder heb ik nin mijn setup nog nooit een scaler of dergelijke gehad met zo'n Chroma delay en er zit natuurlijk ook nog steeds het kleuren probleem in wat je als je de HD Aux gebruikt niet weg kan regelen om het minder zichtbaar te maken.

Rob

Spacebass

QuoteLaat het er bij mij maar ophouden dat ik pech heb met mijn projector.
Mag ik jouw "pech" hebben  ;D  ;D

je hebt gelijk natuurlijk. Echt 100% opgelost is het natuurlijk niet. Het is idd een questie wat ieder voor zich bepaalt...vind je het leefbaar of niet. Bij NTSC heb je al aangegeven dat je het "leefbaar" vind. Een CM bij PAL is idd wel vaag ja   :(

Hopelijk komt Immersive met een oplossing die voor iedereen werkt  :)

jaco

Ik heb of een probleem met blauw (standje 10) , of een probleem met rood en groen gelijkertijd. (standje 11)

Jaco

Rob_Dingen

Hoi

Als ik even tijd heb zal ik weer eens kijken waar ik hem op heb staan maar ook op 10 of 11.

Rob

J.A.F._Doorhof

10 of 11 is de juiste stand.

Nogmaals ik ontken nergens dat het probleem er is, maar ik vraag me wel af of er mee te leven is, en voor jou blijkbaar niet, voor mij wel, natuurlijk zie ik het, maar ik heb gewoon geen € 7000,00 voor een scaler over met andere problemen.

Zou je een screenshot kunnen maken van The Rock en de H3DII met dezelfde scene ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rijstfj

Hoi
Naar aanleiding van dit topic, en om mee te doen op de vraag van Jaco of er nog iemand een foto wilde plaatsen heb ik de zelfde opname opgezocht van DVD DVE Pal

Even ter verduidelijking betreft mijn DVD speler en HTPC set-up.
Speler Denon DVD A11 via component naar de Holo3DII 8)
HTPC is Holo3DII met HD-aux en RGB HV bord naar de PJ.
PJ is Barco 808G. niet gekalibreerd en niet color corrected. :(

Mijn projectiescherm is voorlopig nog even een laken op de grootte van 2.50x2.00 gespannen.
De foto is gemaakt op een afstand ± 3.5m met een Nikon D100 met zoom 24/120 D op max. zoom en tijd opname.


Wel de chroma delay zelf zie ik niet ook niet met mijn ogen boven op het scherm.
Jullie soms, volgens Frank wel maar ik weet niet waar. (eigenlijk wil ik het niet weten ;D)

Maar goed daar heb ik de Holo niet voor gekocht, toch?




J.A.F._Doorhof

Frans, je hebt het ongeveer gelijk aan mijn setup, je ziet het rechts van de stropdas.
Ik ben zeer benieuwd naar de foto's van Rob, zodat ik kan zien wat hij MEGA vindt, no pun intended alleen nieuwsgierig of er mischien wat anders aan de hand is, mischien heeft hij een kapotte kaart, want de chroma delay die er nu nog in zit mag geen MEGA genoemd worden, soms irritant zonder meer maar je moet zoeken naar scenes.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rijstfj

Ik vind het een moeilijk onderwerp. :)

Frank ik had ik had het niet anders verwacht betreft de setup ;) :-*
Betreft die foto's; de bovenste is een opname ingezoomd op max (120mm), en de onderste is daarvan een uitsnede gemaakt zoals ik die van Jaco herken.

De chroma aan de rechterkant v/d stropdas is dat rechts bovenin bij de strop/knoop?
Mvgr
Frans

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview