Chroma delay PAL H3DII

Started by J.A.F._Doorhof, April 12, 2004, 14:12:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wat voor chroma delay heb jij op PAL

Is mee te leven
4 (26.7%)
Ik zie het niet
5 (33.3%)
Verschrikkelijk
5 (33.3%)
Een heel klein beetje.
1 (6.7%)

Total Members Voted: 14

J.A.F._Doorhof

Om voor Tom even een beeld te krijgen.
Gaarna GOED omschrijven wat je hebt, we gaan er als het goed is wat meer vaart inzetten maar dan moet ik wel support van jullie krijgen.
Mensen die NU meedoen worden zeker aangepakt.

Op mijn setup zie ik het HEEL af en toe maar niet meer of minder dan met andere scalers, ik vindt dus dat er mee te leven is.
Setup is H3DII met HDAUX en RGBHV MP 1.3

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

Ik heb het ook maar er staat geen omschrijving die er bij past het is niet verschrikkelijk maar er valt ook zeker niet mee te leven en moet gewoon opgelost worden.
Andere scalers zoals de PSM-1 of de rock+ hebben het zeker niet.

Rob

rijstfj

Hallo
Ik heb nog geen problemen kunnen ondekken, hedenmorgen uitgeprobeerd met wat films.
Ik zie dit topic net vandaar mijn reactie.

Ik bezit sinds een week een brand new DVD player van Denon de A11 die via component naar de Holo3DII gaat.
Projectie is nog tijdelijk op een laken.
Ik zal vanavond nog eens kijken naar die scene van de Holoman waar Michel een probleem mee heeft.

Tevens vermeld ik even dat de HTPC Holo software versie 2.4d door Frank is geinstalleerd. (nog mijn dank daarvoor).
Mijn setup:
DVD Denon A11 via Component uit.
Holo3DII component in, met HD-aux en RGB-HV uit naar Barco 808G.
Beeld kwaliteit op dit moment 8)

Mvrgr
Frans

Michel

Bij mij is het dus wel vreselijk. De foto's heeft iedereen vast wel gezien.
Ik kan er absoluut niet mee leven en vandaar dat ik ook deze week even naar Emmeloord rij zodat Frank kan zien wat er fout gaat en er een andere kaart geprobeerd kan worden om te zien of het daar minder erg mee is.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Jan Mur

Ik leef er al maanden mee maar ik vind het verschrikkelijk en onacceptabel.

Lege pc met holo II en rgbhv board.

Jan

pietnoeck

Het is een vreemd iets die chromadelay.

Als ik eerlijk ben, met de nieuwe drivers en een nieuwe install van winXp is het probleem bijna opgelost !
Gisteren naar 24 gekeken via de kabel en s-video en als je niet wist waar je moest kijken was het er niet.
Enig probleem blijft een groen lijntje op de rechterkant van vleeskleurige opp tegen een heldere achtergrond.
Ook op composiet weinig problemen.
Als ik dan naar SKY kijk dan zijn er wel problemen, maar enkele bij bepaalde kanalen en films (bijv Superman was onaangenaam door de delay bij de scenes die gesuperposseerd waren, waar ze met een blue screen (of hoe noemt het ?) gewerkt hadden).
Op sky zijn een aantal kanalen te 'sterk' en geven ook via RGB op de TV problemen.
Op andere kanalen moet je echter goed zoeken om het vinden !

Ik probeer ook nog eens met de Xcard straks.

Maar al bij al valt er mee te leven alhoewel ik het met Rob eens ben, het moet gewoon weg voor een product van deze klasse, zeker daar het bij de vorige drivers niet aanwezig was.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Yep, is aangesloten maar bij de software installatie antwoord ik 'no' op de vraag of ik er een heb, anders krijg je geen beeld via de vga

Spacebass

#8
Zal het hier ook maar eens vragen:

Maar ik heb eens zitten kijken in de holo software en zag de optie Chroma delay in het Filters/Chroma menu.
Bij mij staat deze op 10.
Er staan nog wat opties, heeft dit nog invloed? en zo ja wat doet het precies?

Wie is die "Jan Mur" nou weer  ;D Eerste post...dus toch de weg gevonden naar dit forum en meteen deze poll gevonden...da's rap  ;D

J.A.F._Doorhof

Hi,
Heb net nog een tip gekregen van Tom.
Kunnen de mensen ZONDER HD-AUX aub toch in de SOFTWARE aangeven dat er een HD-Aux aanwezig is, dus niet AUTO maar keihard YES.

En even laten weten of dat verbetering geeft.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Frank maar waar is die Chroma Delay optie nou voor?

J.A.F._Doorhof

Elke bron kan een vorm van chroma delay hebben en vaak hebben ze dit dan ook.
In 90% van de gevallen zal het gaan om een simpele verschuiving van het chrominance en luminance kanaal, met een chroma delay kun je als het ware de chroma verschuiven, dit gebeurt met alle 3 de kleuren tegelijkertijd.
Het probleem met de H3DII's dit dit probleem hebben is dat de kleuren niet samen liggen, bv Groen ligt in het midden, rood ligt er links naast en blauw rechts, je hebt dan weinig aan een chroma delay die alle 3 de kleuren verschuift.

Probeer het maar eens uit dan zie je wat het doet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Doerak

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 13, 2004, 11:01:22
je hebt dan weinig aan een chroma delay die alle 3 de kleuren verschuift.

Is dit dan niet te wijzigen/aan te passen?

J.A.F._Doorhof

Dat kunnen ze inderdaad wel maar dat gaat ten kosten van kleur resolutie.
En aangezien ze het probleem daar niet zien doordringt het ze niet van de ernst, als je het gezien hebt schrik je je kapot, maar goed als het goed is kan het dus anders opgelost worden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Doerak

Anders oplossen is het toevoegen van waarschijnlijk een HD-AUX?
Is het niet een optie dat iedereen in deze post die in het bezit is van een H3DII kaart zijn configuratie hier post?
Dus gebruikte drivers, kaarten enz. enz.

J.A.F._Doorhof

Dat heb ik al gevraagt.

Zover ik het nu kan zien lijkt het verhaal te kloppen.
Ik ken op DIT moment niemand met EN de HD-Aux EN een chroma probleem.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi Frank

Je kunt echt een ding dat aan een boom hangt zijn sorry hoor.
Dus ik en Jaco tellen niet mee?

Rob

J.A.F._Doorhof

#17
Ik dacht waar blijf je.
Jaco heeft GEEN chroma delay probleem in de vorm zoals de foto's die je hier ziet, de chroma delay die Jaco en Ik hebben is perfect mee te leven en valt onder een film niet op.

En jouw mening leg ik inderdaad naast me neer de laatste tijd, daar ALLES wat ik lever door jouw onder een microscoop wordt bekeken of je niet ergens een klein foutje kunt vinden, en dat zul je altijd vinden, ik snap ook niet dat je je HD nog steeds gebruikt als het zo een rot ding is.

Ik wacht dus de meningen van de klanten af die het probleem hebben zoals Patrick en Michel na het plaatsen van een HD-Aux, ik heb alleen geen voorraad HD-Auxen meer dus ik heb nieuwe besteld voor deze test.
Op mijn eigen PC heb ik het gisteren echter getest en ZONDER HD-AUX heb ik ook Chroma delay van ongeveer 2 CM en met de HD-Aux is dat terug gebracht tot amper te zien als je voor het scherm staat, op zit lokatie al helemaal niet meer, test DVD Brotherhood of the wolf.

En Rob, kun je aub op je taalgebruik letten, want ding dat aan een boom hangt etc. pik ik niet, de grens is nu een beetje bereikt namelijk, we proberen dit op te lossen en olie op het vuur gooien heeft weinig opbouw, mischien moet je even wat inbinden.

Als je ook even naar de pol kijkt zie je dat de meningen ook danig afwijken van wat je denkt.
Zolang we werken naar een oplossing wil ik graag even dat je je erbuiten houdt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Dat is goed nieuws over de HD aux (dat jij er ook last van hebt zonder hd-aux). Iets minder dat ik nog even moet wachten om het zelf te testen.

Ik wil wel even opmerken dat deze pol niet representatief is omdat veel mensen met dergelijke hardware zich niet op dit (of een ander) forum begeven.
Ik hoop net als iedereen dat we op normale wijze een oplossing kunnen vinden. Schelden hoort hier inderdaad niet thuis, maar ik wil wel hopen dat ook Rob hier gewoon zijn ongezouten (maar wel nette) mening mag geven.

Ik hecht veel waarde aan Rob zijn mening, daar hij in mijn ogen nu eenmaal vreselijk veel van de matarie af weet.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Hi,
Rob mag van mij  ten allen tijden zijn mening geven, natuurlijk.
Maar het gaat even op de manier waarop die gewoon niet netjes is, ik weet wat ik zie ik heb dan geen behoefte om van Rob even te horen dat ik een ding dat aan een boom hangt ben, we zullen vanmiddag met Patrick even testen of het nu bij hem opgelost is met een HD-Aux, zo ja dan laat ik een paar units komen die we scherp gaan aanbieden, eventueel zonder bon als het moet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Doerak

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 13, 2004, 13:32:12
zo ja dan laat ik een paar units komen die we scherp gaan aanbieden, eventueel zonder bon als het moet.

Mine, Mine, Mine  ;D

Rob_Dingen

Frank

Jij kunt zeggen wat je wilt ben pas bij Jaco geweest en hebben we naar NTSC gekeken en daar zag ik het ook nog laat staan op Pal.
En daarbij zeg je gewoon dat niemand het heeft terwijl ik in de post zeg dat ik het ook heb daarbij heb je zelf een foto laten zien waar jij het ook heb.
En nee ik heb het gelukig niet zo erg als Michel maar ik heb het wel.
Daarbij ben ik zelf mans genoeg om te bepalen wat voor mij acceptabel is daar heb ik jou niet voor nodig.
Het is dus ondertussen al bekend dat het met de HD aux minder is maar nog steeds niet weg en voor mijn setup niet acceptable.
Ik wil het graag opgelost hebben en probeer daarbij mijn bijdrage te leveren maar als na mijn input gewoon gezegt word dat er niemand last van heeft breekt mijn klomp.

Rob

J.A.F._Doorhof

Rob,
Ik geef al MEERDERE keren aan dat er wel degelijk WAT overblijft, als jij dat onacceptabel vindt dan is dat jouw goed recht, en daar kan ik niets aan doen.

Ik heb hier de Cinemateq en DVDo gezien en daar was het probleem op NTSC gelijk aan de H3DII, bij PAL idemdito met de HD-Aux in de keten.

Ik blijf bij mijn mening dat er geen scaler is die een PERFECTE chroma laat zien, zelfs bij de HT-PC zit er wel wat verschil, laat anders eens een foto zien van de Rock met een Chroma delay patroon en dan de H3DII aub.

Of in andere woorden, put your money where your mouth is, ik ben ZEER benieuwd.

Ik werk erg hard aan een oplossing en wordt dan een beetje moe van het continue posten dat het nog steeds geen oplossing is, laat mensen dat aub zelf bepalen, ik ben MEER dan tevreden met de HD-Aux ertussen en lees dan MEER DAN, in een film heb IK totaal geen last van chroma delay maar mischien komt dat ook omdat ik een film zit te kijken.

Waar ik een beetje van baal is dat jij volgens mij met de Rock film kijkt en de H3DII onder een microscoop bekijkt en die meningen post, vandaar de vraag "maak even een screenshot van de Rock en de H3DII met HD-Aux".

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Frank,

Ik snap niet hoe iemand zoals jij, die zo intensief met beeld bezig is,  zulke dingen zoals dit chroma probleem niet wil zien.   Idem geldt voor de colorspace probleem in de HD transcoder, want daar staan de kleuren er ook een meter naast.

Het probleem zit er nu eenmaal en dat zal tzt best een keer opgelost worden.   Maar de manier waarop je met zulke problemen (idem voor lipsync op de H3D1 en PAL voor de PSM1)  in de verdediging schiet, roep je alleen  maar meer van zulke reacties op je af.   

jaco

Ik heb een Holo2 met een HDaux en een MP1.3 output kaart.
De gebruikte software is de downloadable 2.4d versie. (die in de bovenste thread op het Immersive forum te downloaden is)
Op NTSC zie ik weinig problemen, op PAL wel iets meer.

Toen Rob bij me was stond het inderdaad lang niet goed, omdat de Chorma delay op 14 stond terwijl die thuishoort op 10 of 11. Dat heb ik toen goed ingesteld met Rob erbij, en dan verdwijnen de cm brede problemen, en worden teruggebracht tot een of een paar mm.
Blijkbaar is de standaard waarde 14 en heb ik toen ik de 2.4d installeerde PAL nooit goed bekeken. (heb haast geen PAL materiaal) Toen Rob er was had ik Carlos Santana (PAL R2) opstaan, zodat bij opwarmen er wat leuke muziek is. De chroma delay valt daar op ondermeer op randen van gitaren.
Maar goed, aangepast naar 10 (of 11, weet ik zo niet)) en dan is het voor mij acceptabel. Ik zal niet zeggen dat het er niet is, dat klopt niet, maar voor mij is er prima mee te leven.

Zoals ik al in een andere Thread geschreven heb zal ik wel met Digital Video essentials PAL kijken op een Chroma delay patroon. Ik zal proberen een foto te maken en er een lineaal bij houden.
Dan is het wel eerlijk dat ook een andere scaler dit patroon weergeeft en een foto daarvan gemaakt wordt, i.p.v. alleen maar te claimen dat ze het niet hebben. Roepen is altijd makkelijk, maar iets van bewijs hebben is beter natuurlijk.

We zullen dan misschien wat andere mensen moeten activeren die een Rock, DVDO, Cinematrix of weetik watvoormerk  hebben.
Als we aan die info kunnen komen staan we denk ik ook iets beter ten opzichte van Immersive, zodat zij ook zien dat we moeite doen om het probleem aan te tonen.

Overigens zou het ook wel fijn zijn als we een paar films + scenes hadden waar het in een film dan goed zichtbaar is. Niet iedereen zal alle films hebben, en als we niet de scene specifiek benoemen (inclusief tijd) dan gaat iedereen ook weer een scene zoeken die zijn/haar standpunt het best naar voren brengt, en daar hebben we ook niet veel aan. Dus doe een voorstel voor een film+scene, en dan komen we misschien op een aantal titels uit voor de mensen die menen er weinig last van te hebben, en mensen die er veel last van hebben, beide hebben

Elkaar ding dat aan een boom hangt gaan noemen hoeft wat mij betreft nu ook weer niet, dat is minder netjes.

Jaco

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview