Chroma delay PAL H3DII

Started by J.A.F._Doorhof, April 12, 2004, 14:12:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wat voor chroma delay heb jij op PAL

Is mee te leven
4 (26.7%)
Ik zie het niet
5 (33.3%)
Verschrikkelijk
5 (33.3%)
Een heel klein beetje.
1 (6.7%)

Total Members Voted: 14

jaco

Ik ben het er ook wel mee eens dat Immersive het op moet lossen. Desnoods een verise uitbrengen met minder kleurdiepte (naar gerucht kan dat wel met kloppende chroma)

Maar om te roepen dat men maar een programmeur moet nemen die weet wat hij doet is onzin. Dan is de Rock ook door de zelfde slechte programmeur van software voorzien. Moet ik die dan nu ook verder af gaan zeiken om alles wat daar niet aan klopt ?
Heb inside info, kan wel op allerlei forums hard gaan schreeuwen, maar dat vindt ik geen stijl.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Heeft iemand die chromaswap al geprobeert mischien :D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Geen holo bij de hand hier.. Heb jij het zelf al geprobeerd ?

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

;D
Ik heb nog geen eens TV gekeken de afgelopen 3 dagen ;D.
Ik HOOP er vanavond wat tijd voor te hebben, ik hoop dat de projector me nog herkend.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rijstfj

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 17, 2004, 09:10:11
;D
Ik heb nog geen eens TV gekeken de afgelopen 3 dagen ;D.
Ik HOOP er vanavond wat tijd voor te hebben, ik hoop dat de projector me nog herkend.

MvrGr.
Frank

Ik dus drie weken geen tv >:D
Maar zit sinds een week te holo'en.
En met de Pj op een oud H**a laken ;D en dat is ook kicken. ;)
Dus voormij even dit weekend movies kijken.

Mvrgr
Frans

Michel

Chroma swap en videoproc settings aanpassen zoals aangegeven, haalde bij mij helaas helemaal niets uit.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

rijstfj

Hoi
Een vraagje.
Is het Chroma delay probleem, sofware matig op te lossen?
Of is het puur de hardware.

Ik heb vandaag for the Birds van Pixar bekeken en daar zag ik het duidelijk op de boven en onderkant rand v/d telefoon kabel can een halve cm.

Mvgr
Frans

J.A.F._Doorhof

Regio 1 of regio 2 ?
Soms zit het in de transfer namelijk.
Het is een software probleem als het goed is, dus het moet opgelost kunnen worden aan de andere kant het schijnt dat ook de DVP5000 er last van heeft.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rijstfj

Frank
Monsters & Inc in Bonus for the Birds is regio 2

Mvgr
Frans

RuudG

Hoi Frans,

Ik heb de R4 van Monsters en die zal zeer waarschijnlijk hetzelfde zijn als de R2 versie. De Vogeltjes short heeft op de R4 extreme last van EE en dat valt inderdaad heeeel erg op rond de telefoonkabels. De R1 versie is veel beter, heb ik gezien.

Dat neemt niet weg, dat je daarnaast ook nog last kan hebben van de chroma delay, maar de belachelijke grote hoeveelheid EE in The Birds veroorzaakt in ieder geval dikke witte randen.

Ruud

J.A.F._Doorhof

R1 heeft het ook wat trouwens maar inderdaad minder dan de R2, nu snap ik wat je bedoel (sound of music style ;D).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rijstfj

Ik kan nog geen vergelijking treffen met regio 1 mijn DVD speler is daar niet voor geschikt :'(

Maar hier even plaatje met wat ik zie in regio2.
Mvgr
Frans

J.A.F._Doorhof

:D
Dat is EE, en niet zo een beetje ook.
Chroma delay ziet er heel anders uit, dan zie je kleuren verschuiven.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

Dit is precies de idiote hoeveelheid EE die ik bedoelde.

>sound of music style
Dit is nog erger  >:(

J.A.F._Doorhof

Nou ?
Ik heb die transfer van jou gezien maar dat was het meest extreme dat IK ooit gezien had maar goed ik heb de R1 versie van deze tekenfilm :D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

>Nou ?
Uh?

Voor alle zekerheid, dat boze bekkie was niet voor jou bedoeld, maar voor Disney.

J.A.F._Doorhof

:D
Don't worry dat kwam wel over hoor ;D.

Ik bedoelde de spreekwoordelijke uitdrukking Nou ?

Maw "Nou ? is dat echt zo slechter dan the Sound of Music ?"

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

Quoteis dat echt zo slechter dan the Sound of Music ?
Ik weet niet zeker of er echt meer EE in de R2 Birds zit dan in SOM. Ik heb SOM nl. al een hele tijd niet meer gezien, maar ik denk van wel eigenlijk. De EE in the Birds is in ieder geval veel storender dan in SOM, dus inderdaad veel slechter. Dat zal, neem ik aan, te maken hebben met het verschil tussen animatie en live action.

J.A.F._Doorhof

Dat is waar je VERWACHT Gewoon top en je krijgt...... :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Vandaag de HD-Aux geplaatst en met de aux is de chroma delay nu wel stukken beter. Het is nu zeker mogelijk een pal dvd'tje te kijken maar echt weg is het probleem nog niet. Al met al wel een hele verbetering.

Een optie om de chroma delay per kleur apart in tienden in te stellen zou volgens mij een goede optie zijn. Dus red 10.1, 10.2 ....green 10.1, 10.2 enz.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Dat wil iedereen :D
Maar dat kost dus colorspace resolutie en daarom willen ze er niet aan.

Ik heb onlangs trouwens een DVP5000 even mogen bekijken en voila daar zag je het ook op PAL en NTSC, ongeveer gelijk als op mijn setup..... mischien een foutje van de FLI2300 ??

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Dat lijkt me sterk Voor een scaler van 20.000 pleuros mag je toch wel perfect beeld verwachten.
Zou zo'n ding na een uitgave van 20.000 ballen hetzelfde beeld geven als de H3D, ging hij toch meteen terug!

Ik kan me ook niet voorstellen dat Faroudje zo'n grove fout maakt en die dan ook nog in zijn eigen top scaler stopt.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Toch wel jammer genoeg.
Tom heeft me dat ook al een keer gemailed, het is alleen minder dan met de H3DII op sommige setups maar vergelijkbaar met wat ik zie.

Wat ik NOG STEEDS niet snap is dat er dus nog steeds verschil blijft tussen de setups, ik zie echt met de beste wil van de wereld niets waar ik me aan stoor, ik zie het wel maar het is gewoon niet storend, als ik sommige posts van jouw bv lees en van Adreas dan moet het nog steeds zeer opvallend zijn.

Mischien dat het toch een combinatie is van bekabeling en spelers ??
Heb je al eens een andere speler als test geprobeerd.
Ik heb een verschil tussen mijn sat receiver en mijn LD speler en mijn DVD speler. Op de LD speler zie ik het het best, op de sat een beetje en op de DVD speler bijna niet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

Ik heb de Faroudja 5000 ook in mijn setup gehad en die heeft zeker het Chroma probleem van de Holo niet.
Wat hij wel heeft is de fout in blauw wat volgens mij gewoon in de Faroudja zit.
Mischien zit het wel in jou DVDspeler die het net de juiste kant in afwijkt.
Dat het jou niets stoort heeft niets met het probleem te maken maar met een kwaliteits norm.
Net zoals Andreas zie ik het ook met NTSC maar erger met pal en ook hij heeft een 9" crt.

Rob

J.A.F._Doorhof

Kan best dat de Meridian het ook heeft en daardoor corrigeert, en de 8400 ook ik weet het niet.
Reinier heeft het hier ook gezien en zag het ook bijna alleen met zijn neus voor het scherm.....

8" CRT's sucks :D

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview