Chroma delay PAL H3DII

Started by J.A.F._Doorhof, April 12, 2004, 14:12:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Wat voor chroma delay heb jij op PAL

Is mee te leven
4 (26.7%)
Ik zie het niet
5 (33.3%)
Verschrikkelijk
5 (33.3%)
Een heel klein beetje.
1 (6.7%)

Total Members Voted: 14

jaco

1 pixel is al haast 3 mm op een 2 meter breed scherm.. (2000mm / 720 pixels, ook al reken je met 1440, het was origineel 1 pixel, dus worden er dan  ik 2)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Correct, vandaar dat juist op grotere schermen zoals bij bv Rob en mij het meer opvalt dan op een wat kleiner scherm.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

BarcoCRT

#127
Hoi,

In de gevallen waar ik gekeken heb, was schermgrootte geen issue, ten eerste ging het om setups met schermen van respectievelijk 2.50 en 2.40 meter breedte en was de zitpositie telkens precies onder de projector, wat dus voor een zelfde kijkhoek (hoek van het zicht welke is gevuld met beeld) zorgt. ook was het bronmateriaal geen issue, omdat ik exact dezelfde scenes van exact dezelfde R2 titels heb bekeken, en dit heb vergeleken met mijn eigen setup waar niet van een H3D-II gebruik gemaakt wordt.

Dan blijven alleen over:
- De combinatie player-H3D-II.
- H3D-II zelf.

Een methode om dit te testen zou een vergelijk zijn tussen setups (player+H3D-II) die het wel en niet hebben. Gewoon naast elkaar zetten, en dan gewoon players omwisselen oid. Misschien niet makkelijk te realiseren, maar volgens mij wel de volgende stap in dit verhaal.

Gewoon doorgaan op dit pad, en dan moet de oorzaak boven water komen, en kan er bruikbare input aan Immersive gegeven worden.

BarcoCRT
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Doerak

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 14, 2004, 08:52:45
Hi,
Het is nog steeds onduidelijk WAAR het weg komt, ik heb gisteren weer een set gecalibreerd met een 808s en daar is ook niets tot praktisch niets te zien.

Frank

Heeeeeee....... dat moet die van mij zijn  :D
Ik ben nog niet deskundig in de materie, maar het is net wat Frank zegt.
Hij moest een testpatroon opzetten zodat ik het ietsie pietsie kon zien.
Gisteren mijn 1e volledige film bekeken (met daarvoor stukken uit wel 5 a 6 films), maar enige chroma delay is mij totaal niet opgevallen.
Naar mijn idee (speciaal opgelet) had ik ook geen last van lip sync.
Weet niet of dit alles te maken heeft met het feit dat ik voor de H3D2 speciaal een dedicated PC heb geconfigureerd.
Ik heb in het bios zoveel mogelijk dingen uitgezet die ik niet gebruik, zodat ik in iedergeval zo  min mogelijk IRQ's in gebruik heb (om precies te zijn maar 11 stuks waarvan geen enkele gedeeld).
De dingen die ik in het bios uitgeschakeld heb zijn oa:
onboard lan, onboard soundcard, usb aansluitingen, com poorten, printerpoort enz enz.
Heb nog niet onder Windows naar de services gekeken, misschien ga ik er daar ook nog wel een aantal van uitzetten welke toch niet gebruikt (gaan) worden.

Mvrgr, Ton

Spacebass

Ik gebruik geen Dedicated HT PC en alle onzin die ik op het forum post gebeurd allemaal vanaf een en de zelfde PC  ;D met alles wat maar aan kan staan, aanstaat...dus er staat hier een lading software en services op te draaien waar je eng van wordt, zelfs een Internet verbinding die vrijwel altijd openstaat  ;D
(Virusscanner/firewalls/Mirroring software, Norton Ghost etc...etc..etc..)

en ik heb een hele simpele 2,4 P IV  ;) dus ik denk niet dat het aan de workload van de PC ligt  ;D

lex

hoe stel je dan eigenlijk verticaal chroma delay bij op een holo?

groet,
lex

J.A.F._Doorhof

Niet maar er is GEEN vertical chromadelay, als je dat hebt is het zeker je DVD speler.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Ik heb nog wat naspeurwerk gedaan, en op de Secrets of Home Theatre and Hifi - DVD benchmark hebben ze indertijd vrij uitvoerige metingen gedaan aan DVD spelers.
Daarbij waren ook timingen van 'Pb' to Y, 'Pr' to Y  en 'Pb' to 'Pr' voor een heel aantal spelers (let op was in 2001 !!)

Enkele eruit gehaald met gedeeltelijk commentaar:
timing op component out:

Sony 7000
Channel              Timing (ns)    Comments
'Pb' to Y                    2.4    Excellent
'Pr' to Y                    2.3    Excellent
'Pb' to 'Pr'                 0.1    Stellar

sONY 7700
Channel              Timing (ns)    Comments
'Pb' to Y                   30.8    OK 
'Pr' to Y                    27.2    OK
'Pb' to 'Pr'                 3.6    Good
- There is smearing on color fringing that is evident.  This is a big step backwards compared to the DVP-S7000.

Meridian 800
Channel               Timing (ns)    Comments
'Pb' to Y                    -0.5    Stellar 
'Pr' to Y                    -0.5    Stellar
'Pb' to 'Pr'                -0.1    Stellar

Meridian 596
Channel               Timing (ns)    Comments
P'b to Y                    -4.7    Very Good
P'r to Y                    -3.6    Very Good
P'b to P'r                    -1.1    Excellent
The 596 has consumer quality timing, while the 800 has studio quality timing for the 480i outputs.


Pioneer DV-37 (737)
Channel             Timing (ns)    Comments
'Pb' to Y                    -4.8    Very Good
'Pr' to Y                    -5.5    Very Good
'Pb' to 'Pr'                  0.7     Stellar

Proceed PMDT
Channel              Timing (ns)    Comments
'Pb' to Y                    0.6    Stellar
'Pr' to Y                    0.1    Stellar
'Pb' to 'Pr'                0.5    Stellar

Panasonic A310:
Channel              Timing (ns)    Comments
'Pb' to Y                   -9.7    OK
'Pr' to Y                  -10.9    OK
'Pb' to 'Pr'                1.2    Excellent
This is just at the point where you will see smearing on the edges.

Ik kan me dus voorstellen dat de ene DVD speler ten opzichte van de andere DVD speler nogal wat verschil maakt met of er chroma delay erg of minder erg zicht baar is.
Men stelt dan 10 ns al zichtbare smearing geeft. Als je dan de slechtste speler uit dit rijtje pakt: sony 7700 die rond de 30 nsec zit kan ik geloven dat dat samen met de delay die in de holo zit een probleem geeft.
Misschien verklaart het ook dat met een andere speler het minder zichtbaar is.

De Meridian 800 en proceed PMDT leveren blijkbaar voor hun aanschafprijs toch iets extra's: studio kwaliteit timing..

Let wel op dat het wat oudere spelers zijn, en wellicht hebben de meeste nieuwe spelers dit beter voor elkaar, maar wellicht ook niet... (alles moet goedkoper, zouden ze het ook altijd beter maken ?) Jammer dat ze het niet meer zo compleet testen met de nieuwere spelers die ze bekijken.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Rob_Dingen

Hoi Jaco

Dat is wel interessant daar had ik niet aan gedacht.
Ik heb mijn Sony ook nog met de PSM-1 er in zal eens kjjken of de component uitgang het nog doet en hem eens aansluiten mischien zit het ook wel in de A11 wie zal het zeggen.
Ook heb ik AVIA pro gekocht waar ook veel test patronen in zitten om dvd spelers door te meten zal eens kijken of dat er bij zit.

Rob

jaco

Ja, na nog wat zoeken zou voor interlaced NTSC 1 pixel ongeveer 35 ns moeten zijn
Dit weet ik niet zeker maar heb het nagezocht in een vesa timing calculator

Dan zou je er in het slechtste geval dus een pixel shift bij krijgen.
Andere spelers zouden dan minder problemen hebben, en nog weer andere met negative verschuiving nog weer minder.

Dat zou denk ik een verklaring kunnen zijn dat sommige mensen het weinig/niet zien en andere zich er veel zorgen over maken.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

QuoteDat is wel interessant daar had ik niet aan gedacht
Dan heb je niet goed gelezen Rob, ik roep dit al ongeveer een half jaar.

Chroma kan OVERAL voorkomen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Volgens mij had ik idd ook al een keer iets dergelijk geroepen...maar goed Jaco onderbouwd het met cijfers  ;)

Michel

Ik denk dat ik nu toch wel zwaar geirriteerd en boos mag stellen dat die software aanpassing toch wel echt belachelijk lang duurt. (half jaar in plaats van een paar weken)

Immersive is voor mij het grootste k*t bedrijf dat ik ooit meegemaakt heb en ik heb er dan ook GEEN ENKEL vertrouwen meer in dat het ooit nog goed komt met die chroma delay.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Ik heb het vertrouwen nog wel maar het duurt inderdaad lang.
He komt mischien verkeerd over hoe ze het brengen maar ik weet 100% zeker dat Tom hard aan het werk is, en lukt het niet komen ze alsnog met een oplossing.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Quoteen lukt het niet komen ze alsnog met een oplossing.

Nu heb je mijn interesse gewekt. Die oplossing in de vorm van?

Cu,

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Niet bekend, op het Immersive forum gaf Tom nog geen week geleden aan dat als ze het niet konden oplossen (waar hij niet vanuit gaat) hij op een andere manier de mensen met een H3DII tegemoet gaat komen.

Ik vindt alles best, ik heb de chroma delay bij Jaco gezien en daar is hij erger dan bij mij (zelfde setup) er schijnen dus erg veel varianten te zijn van de chroma delay van milt tot licht opvallend.

Zolang ze maar bezig blijven ben ik van mening dat we rustig door kunnen genieten van het beeld, zolang ze maar niet gaan aangeven dat er geen oplossing komt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Licht tot gewoon 'opvallend' bedoel je wel? ;)

Als ze nog een paar maanden lang niet aangeven dat er geen oplossing komt (en ook geen oplossing bieden) ga ik toch langzaam maar zeker wel vuurrood aanlopen kan ik je vertellen.

Ik begin de 'amerikaanse' manier van werken toch nu wel een beetje spuugzat te worden.

Jij kunt er natuurlijk verder ook niets aan doen, dus trek het je zeker niet aan.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Hi,
Ik weet niet hoe het er bij jouw uitziet.
Ik heb het nu op een kleine 8 machines zelf gezien bij calibraties en het plaatsen van de HD-Auxen en zonder HD-aux is het echt een ramp, na de HD-Aux heb ik nog bij niemand het echt als storend ervaren.
Je kan het inderdaad zien bij veel setups maar ik heb ook al 3 units gezien die gewoon schoon zijn en alleen met de testpatronen een afwijking laten zien.

Vooral bij de AVIA menu selectie is het vaak goed te zien.

Nogmaals ik ontken het probleem zeer zeker niet, en ben van mening dat het opgelost moet worden maar ik vindt het niet mijn lol bederfen in het beeld, ik kijk elke keer weer met enorm veel plezier ernaar en in een gehele film zie ik het hoogstens op 2-3 scenes even, maar dat is MIJN setup.

Chroma is een moeilijk vatbaar concept, het kan van heel veel dingen komen, bekabeling, speler, H3DII zelf etc. etc.
En het kan zelfs in de transfer zitten, check bv Episode I daar zit in de transfer een flinke chroma delay op sommige CGI scenes, ook een DVDo laat het daar zien.

Een goede instelling zou dit echter moeten kunnen voorkomen en dat moet Tom maken.
Kun je voor mij een screenshot plaatsen van hoe erg het bij jou is na de HD-Aux want op dit moment is het verder volledig stil in de markt na het plaatsen van de HD-Auxen, dus of iedereen zegt gewoon niets of er is nog wat in je setup wat het erger maakt dan bij andere en dat wil ik graag uitvinden voor je.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

#143
Hoi Frank,

De reden dat ik klaag is niet zozeer omdat het extreem storend is, maar wel omdat het nog steeds duidelijk aanwezig is. Ik kan inmiddels naar dit beeld kijken zonder me er echt aan te storen, maar ik ben gewoon van mening dat het beeld veel beter kan (daarmee bedoel ik zonder lijntjes om huidskleurige vlakken heen) en je dat op zijn minst van een zo'n dure PCI kaart mag verwachten.

Ik mag wel zeggen dat ik echt alles geprobeerd heb. Speler kan het niet zijn (ook de dreambox heeft hetzelfde effect) en ook de bekabeling is 100% ok. Na maanden van discussieren, kan het echt nog maar aan 1 ding liggen en dat is de Holo3D II. Via de barco switch (die er inmiddels tussen zit) via de VGA RGBHV output van de PC, wel prima beeld. HD content vanuit de pc vertoond dit effect niet.

Het enige dat nu nog een oplossing kan bieden is een bugfix en die laat veel langer dan beloofd op zich wachten (van enkele weken naar ettelijke maanden).

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Ik ben even weg geweest, maar nu een paar weken verder nog steeds geen software updates of beta versie?

Ik heb het niet meer zo gevolgd, dus vandaar mijn vraag.

Cu,

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

pietnoeck


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Ja lach maar jongens maar voorlopig worden dit soort dingen een beetje te vaak beloofd en niet nagekomen door Immersive.
Nu zitten wij wel met een onacceptabel probleem dat we langzaam maar zeker noodgedwongen maar een beetje zijn gaan accepeteren.

Als er echter aan het eind van het jaar geen fatsoenlijke oplossing is, gaan de admins van dat board daar in de US-of-A het zwaar krijgen voorspel ik je >:D

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview