4:3 optie Goliath software menu is onvindbaar

Started by searcher, September 19, 2004, 11:28:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

searcher

Aangezien ik een 4:3 projector heb en mijn dvd speler op 16:9 staat ingesteld
loopt het signaal via component naar de goliath.

Gisteren hebben Garmt en ik een dvd bekeken maar het beeldformaat klopte niet.
De goliath moest op 4:3 worden ingesteld en deze optie was onvindbaar.

We kwamen er even niet uit en we hebben toen de de dvd speler op 4:3 ingesteld.
De Goliath bleef op 16:9 staan.

Wat kunnen we doen?

Het zal wel een simpele oplossing zijn.

                                                                                           Mvrgr Searcher



Doerak

In de HOLO software, 1-Main Menu, tabblad Aspect Ratio, vinkje bij Fullscreen Source zetten ipv Anamorphic Source.

searcher

Quote from: Doerak on September 19, 2004, 13:33:05
In de HOLO software, 1-Main Menu, tabblad Aspect Ratio, vinkje bij Fullscreen Source zetten ipv Anamorphic Source.

Bedankt ik weet niet of we het gisteren al hebben geprobeerd,..

                                                                                                         MvrGr Searcher



garmtz

Doerak, dat is het niet... Het gaat om de SCHERM-keuze. Als je full-screen ingeeft als aspect ratio verschijnen er balken boven, onder, links en rechts. Het gaat om de onderste optie van 1-Main Menu, tabblad Aspect Ratio.

Doerak

Mijn DVD speler staat ingesteld met formaat 16:9 (scherm is ook 16:9).
Indien ik een DVD afspeel formaat 4:3 dan moet ik in de HOLO software de fullscreen optie aanvinken.
Ik krijg dan links en rechts een balk, maar heb wel de volledige scherm hoogte.

Moet er dan niet een 4:3 resolutie gekozen worden bij Searcher ???

J.A.F._Doorhof

Aspect ratio in DVD speler op 16:9 zetten en in de H3D software op 4:3 bij aspectscreen, en op 16:9 op de aspect control.

Dus maw je scherm zet je op 4:3 en daarna passen de standen zich automatisch aan naar dat scherm van de aspect control.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 20, 2004, 14:01:56
Aspect ratio in DVD speler op 16:9 zetten en in de H3D software op 4:3 bij aspectscreen, en op 16:9 op de aspect control.

Dus maw je scherm zet je op 4:3 en daarna passen de standen zich automatisch aan naar dat scherm van de aspect control.

Bedankt ik zal het de eerst volgende keer toepassen tenzij Garmt dit al heeft geprobeerd.
Hij kan dit beter beantwoorden als ik.

                                                                                      Mvrgr Searcher



garmtz

In de onderste functie van het 1-Main Menu, tabblad Aspect Ratio menu was in de onderste functie geen 4:3 meer aanwezig, alleen 16:9 (HDTV) en allerlei aspect ratio's die je in kon stellen. Hoe verder je klikte, hoe hoger de aspect ratio, maar 4:3 kreeg ik met geen mogelijkheid terug...

Ik begrijp dat je je SCHERM moet instellen op 4:3 en vervolgens met aspect control moet aangeven of je naar een full-screen, anamorphic of letterboxed DVD kijkt. Probleem is echter dat ik de instelling voor het SCHERM niet meer op 4:3 kreeg.

QuoteDus maw je scherm zet je op 4:3 en daarna passen de standen zich automatisch aan naar dat scherm van de aspect control

Precies, en DAT lukt nou net niet... ;D

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 20, 2004, 23:17:54
staat 1.33:1 er wel tussen :D.

Nee, helaas, hij gaat alleen maar omhoog vanaf 1,78:1...  :-\  Maar ik heb 4:3 er wel bij zien staan eerder, het is een kiesbare optie, maar ik kan hem niet meer kiezen, omdat hij er niet meer bij staat.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview